TCR: Prvý víkend Homolovi nevyšiel

Problémy sa ukázali už od prvých tréningov na novom okruhu Rustavi, ktorý je dlhý 4,1 kilometra a leží neďaleko metropoly Tbilisi. Homola bol síce rýchlejší než skúsený tímový kolega Corthals, ten však jazdil s iným nastavením. Slovenský pilot sa pohyboval na hranici prvej desiatky so stratou na najrýchlejších okolo 1,5 sekundy.

Problémom je okrem doladenia podvozku aj pomerne vysoká hmotnosť. V rámci vyváženia výkonnosti totiž Astra po spoločnom testovaní na talianskom okruhu Adria dostala + 40 kg, čo je po Audi A3 (+ 45 kg), s ktorým štartuje obhajca titulu Stefano Comini, druhá najvyššia hodnota. Dá sa predpokladať, že organizátori jej časom uberú, prípadne súperom priložia.

Kontaktný šport

Do prvej pretekovej jazdy vyrážal Homola z 12. miesta z celkových 16 pilotov na štarte. Po tvrdých súbojoch sa mu s jemne poškodeným autom podarilo posunúť o jednu priečku vyššie. „S 11. miestom nemôžem byť spokojný, veď tento tím má najvyššie ambície. No počas víkendu sme urobil značný pokrok. Dosť trpíme príliš vysokým balastom, ktorý sme dostali pred sezónou na testoch Balance of Performance,“ povedal po prvých pretekoch Maťo Homola. „Na mokrom asfalte som si veril, veď v shakedowne som bol na peknom 4. mieste, ale s osychajúcou traťou to vôbec nefungovalo, auto je stále silno nedotáčavé. Musíme sa s inžiniermi snažiť nájsť to správne nastavenie. Motoricky sme na tom dobre, už sa len pohráme s tlmičmi a pôjde to.“

V druhej jazde Homola nedostal príležitosť na lepší výsledok, pretože krátko po štarte ho z trate torpédoval domáci borec a zároveň majiteľ okruhu Šota Abchazava. „Potom za mnou prišiel do boxu a ospravedlnil sa mi, že on je zvyknutý jazdiť so systémom ABS a teraz zablokoval kolesá a nechtiac do mňa trafil. Bohužiaľ, zničil mi preteky, no taký je motoršport. Ja už teraz len musím myslieť na Bahrajn,“ poznamenal po pretekoch sklamaný Maťo.

V Bahrajne bude seriál TCR International súčasťou sprievodného programu F1. Na čele klasifikácie tam pocestuje Gruzínec Davit Kajaia (Alfa Romeo Giulietta/GE-Force), ktorý doma vyhral prvú jazdu. V druhej triumfoval Španiel Pepe Oriola (Seat Leon/Lukoil Craft-Bamboo), ktorý je v celkovom poradí tretí. Medzi týchto dvoch jazdcov sa dostal Homolov bývalý tímový kolega Attila Tassi z Maďarska, ktorý v tejto sezóne jazdí s Hondou Civic tímu Norberta Michelisza M1RA.


GALÉRIA - 9 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ