TCR: Na víkend v Číne radšej zabudnúť

Predposledný víkend tohtoročnej sezóny absolvoval tím DG Sport len s jedným autom, pretože pre druhý Opel Astra sa nepodarilo zohnať pilota. Homola navyše dostal naložené, organizátori mu zdvihli hmotnosť o celých 20 kilogramov.

Už na konci prvého tréningu to však nebolo podstatné, pretože slovenský pretekár stratil výkon a konečným riešením sa stala až jeho výmena. „Mechanici robili, čo mohli, no neprišli na to, v čom je chyba,“ opísal situáciu Maťo Homola. „Od konca prvého tréningu fungoval motor len na tri valce a pred kvalifikáciou už vôbec nenaštartoval.“ A výmena pohonnej jednotky sa v TCR International trestá kruto – štartom z posledného miesta.

Smola pokračovala

Ani v nedeľu Maťovi neprialo šťastie. Motor už fungoval správne, no z prvej jazdy Slováka predčasne vyradil defekt. „Vôbec neviem, či som niekde prerazil pneumatiku, alebo to bola vec nastavenia. No mrzí ma, že som opäť nedokončil preteky,“ povedal sklamaný Homola.

Do druhej jazdy vyštartoval opäť z posledného miesta odvážne, po pár zákrutách už mal za sebou päť áut a doťahoval sa na hranicu prvej desiatky. No ešte pred koncom prvého kola sa dostal do kontaktu so Stefanom Cominim (Audi A3/Comtoyou), pri ktorom prerazil chladič. Po troch kolách tak musel svoj Opel odstaviť s prehriatym motorom. „Výborne som odštartoval, bol som namotivovaný,“ povedal už v boxoch Homola. „Veril som si, že sa mi môže podariť dostať k bodom. No v prvom kole sa vždy udeje veľmi veľa vecí, najmä na takejto úzkej trati. Predo mnou sa odohrával súboj a Stefano naň reagoval skorším brzdením. Ja som už nestihol zabrzdiť a trochu som do neho ťukol. No stačilo to na prerazenie chladiča... Teplota postupne vybehla až na 125 stupňov. Hrozilo poškodenie nového motora, tak som to radšej odstavil.“

Premiéra pre Hyundai

V Číne ukázali svoju silu nové autá Hyundai i30. Do rúk ich dostali skúsené esá Gabriele Tarquini a Alain Menu a aj keď ich organizátori na základe dočasnej homologizácie nepustili do druhej kvalifikácie, ich rýchlosť bola neprehliadnuteľná. V prvej jazde tak vavríny patrili Tarquinimu. Body za víťazstvo si však pripísal Jean-Karl Vernay (VW Golf/Leopard WRT). Aj druhá jazda, ktorá bola plná dramatických momentov, patrila nakoniec Volkswagenu v rukách Roba Huffa (Leopard WRT).

V celkovom hodnotení sa dopredu dostal Vernay, pred druhým Tassim (Honda Civic/M1RA), ktorý mal so ziskom 6 bodov relatívne slabý víkend, má náskok 21 bodov. V teoretickom dosahu titulu sú ešte Comini a Tassiho tímový kolega Colciago. Homola musel celkovú 9. priečku prepustiť Huffovi a so stratou 30 bodov už nemá veľkú šancu na zlepšenie.

Seriál TCR International vyvrcholí 18. novembra v Dubaji. Pôvodne bolo finále plánované do Abu Dhabí ako sprievodné podujatie F1, organizátor však na poslednú chvíľu zmenil plány. „V Dubaji som jazdil v rámci zimnej blízkovýchodnej série TCR a darilo sa mi tam,“ vyjadril nádej na dobrý výsledok Homola. „Bol som tam rýchly, ten okruh mi svojim charakterom vyhovuje a teším sa, že to tak bude aj týmto autom.“

 


GALÉRIA - 7 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ