TCR: Konečne body pre Homolu

O prvý zápis do celoročnej tabuľky sa postaralo Homolovo víťazstvo v sobotňajšej kvalifikácii. Opel Astra tímu DG Sport bol v tom momente dominantným autom na trati, čo potvrdil druhým miestom Piere-Yves Corthals. Odvrátenou stránkou mince však bolo, že po piatkových tréningoch musel dostať Homola nový motor, pretože ten starý prehrial. A to v seriáli TCR International znamená štart do prvej jazdy z posledného miesta. Navyše  organizátori v rámci BoP priškrtili Astru, druhé najťažšie auto v poli, o 5 percent.

Štart do sobotňajšej prvej jazdy Homolovi celkom nevyšiel, no podarilo sa mu dohnať stratu a už na konci prvého kola získal pozíciu na úkor Michaely Cerutti na Alfe Romeo. O pár kôl zvládol Tassiho Hondu, no na VW Golf Gianniho Morbidelliho si trochu vylámal zuby a do cieľa prišiel s poškodeným autom na trinástom mieste, navyše pri prejazde cieľovou rovinkou sa mu v kokpite objavil dym.

„Neboli to vydarené preteky, nemal som výkon, nemohol som útočiť,“ povedal sklamaný Maťo Homola. „Na štarte to bola moja chyba. Keďže som nútene vynechal druhý tréning, tak som si nemal kedy vyskúšať štartovací režim. A spojku som podržal príliš vysoko. Ďalej som úspešne zvládol tri súboje, no potom to už išlo od desiatim k piatim a na konci som ešte stratil aj 12. miesto na cieľovej čiare.“

Minule podvozok, teraz motor

V nedeľu odštartoval Homola z 10. miesta (poradie najlepšej desiatky sa do druhých pretekov obracia) o čosi lepšie, no opäť jeho motor stratil výkon. Slovenský pilot musel niekoľkokrát resetovať palubný počítač a nakoniec opäť prišiel do cieľa nespokojný na podpriemernom 13. mieste.

„Som smutný, že sa mi nepodarilo naplniť cieľ, s ktorým som sem prišiel,“ vyjadril sa Maťo Homola k víkendu. „Robil som, čo som vedel, no nestačilo to. Jazdné vlastnosti auta sa nám po Gruzínsku podarilo výrazne zlepšiť, nastavenie podvozka už začína fungovať tak, ako chcem. No tentoraz nám od piatku robil problémy motor. Najprv sa prehrial, po výmene sme zajazdili parádnu kvalifikáciu, no v pretekoch to bolo opäť slabé. Nemal som výkon, nebol som konkurencieschopný. Na tomto okruhu rozhoduje práve rýchlosť na rovinkách a na to potrebujem výkon motora. To nám tento víkend bohužiaľ chýbalo. Uvidíme, ako sa bude ďalej vyvíjať Balance of Performance,  ale takto sa nikam nepohneme. Verím, že to bude už len lepšie. Potešila ma pole position, prvá pre Opel v TCR. Je to pre mňa prvých 5 bodov do šampionátu, no ja chcem získavať 25 za víťazstvá. Nemyslím si, že teraz som na pozícii, na ktorú patrím. Budeme sa snažiť urobiť maximum pre to, aby sme sa vrátili na pozície, ktoré nám patria.“

Lídrom šampionátu po druhom víkende v Bahrajne sa stal Jean-Karl Vernay (VW Golf/Leopard Racing Team WRT), ktorý však ešte tento rok nevyhral. Z púšte si triumfy odniesli Roberto Colciago (Honda Civic/M1RA) a v nedeľu suverénnym spôsobom Dušan Borkovič (Alfa Romeo Giulietta/GE-Force). Seriál TCR International sa presúva do Belgicka, kde bude 6. mája na okruhu v Spa sprevádzať vytrvalostný šampionát WEC.


GALÉRIA - 7 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ