TCR: Homola uzavrel sezónu v Dubaji

Po sólo jazde v Číne dostal Homola na finále nového tímového kolegu. Aurelien Comté sa doteraz prezentoval najmä vo farbách Peugeotu, na svoj debut v TCR International pricestoval ako čerstvý víťaz TCR Trophy Europe.

Posledný víkend sa pre slovenského jazdca tímu DG Sport opäť začal technickými problémami. Nedostatok výkonu i nastavenie podvozku sa tím snažil riešiť už od prvého tréningu, no ani pred kvalifikáciou sa mu nepodarilo odstrániť problémy a tak Astra so slovenskou vlajkou dosiahla len 17. miesto. „Zatiaľ sa tu dosť trápime,“ povedal kvalifikácii Homola. „Som z toho sklamaný, lebo na tejto trati som si veril. Od prvých jázd motor nemá výkon a taktiež nevieme nájsť správne nastavenie podvozka. Stále je to veľmi nedotáčavé, nech sa snažíme robiť čokoľvek.“

Preteky bez bodu

Ráno pred pretekmi bola nálada v tíme už lepšia, pretože auto začalo fungovať a vo warm-upe zajazdil Maťo Homola druhý najlepší čas. To dávalo aspoň štipku nádeje pred štartom zo 16. pozície. V prvej jazde sa Homola postupne prepracoval do prvej desiatky a na zodratých pneumatikách udržal až do cieľa 8. miesto. O štyri body do celkového poradia však krátko po pretekoch prišiel, pretože dodatočne dostal 30-sekundovú penalizáciu za nebezpečný návrat na trať.

Do druhej jazdy štartoval náš pretekár z 15. priečky s cieľom udržať za chrbtom svojich hlavných súperov v celkovom hodnotení Frederica Vervischa (Audi A3/Comtoyou) a Davida Kajaiu (Alfa Romeo Giulietta/GE-Force). Po výbornom štarte sa dostal na 10. priečku, avšak nakoniec neustál súboj s ostrieľaným Škótom Gordonom Sheddenom (VW Golf/Leopard WRT) a preteky nedokončil. V celkovom hodnotení ho tak preskočili obaja súperi a so ziskom 76 bodov obsadil konečné 12. miesto.

„Som rád, že táto sezóna je už za nami,“ bilancoval v cieli Maťo Homola. „V oboch dnešných jazdách som sa chcel vyhnúť problémom a zbytočne som neriskoval. To sa však nedá povedať o mojich súperoch. Myslím, že moje preteky by sa skončili oveľa skôr, keby som neuhol, pretože to boli naozaj šialené manévre. Mrzí ma, že som nedosiahol na výsledok, aký som si pred sezónou stanovil za cieľ. No motoršport je veľmi komplexná disciplína, kde musí spolu fungovať veľmi veľa zložitých vecí. A nám sa to s tímom DG Sport Compétition nepodarilo. Každopádne chcem poďakovať všetkým členom môjho tímu aj tímovým kolegom, inžinierom a mechanikom, takisto mojej rodine za skvelú podporu v tomto roku. Verím, že rok 2018 bude pre nás úspešný, a že v ňom zúročíme ťažko nadobudnuté skúsenosti z tejto sezóny.“

Titul pre Vernaya

Z víťazstva sa v prvej jazde radoval Pepe Oriola (SEAT Leon/Lukoil Craft-Bamboo) pred Sheddenom, tretie miesto Jeana-Karla Vernaya (VW Golf/Leopard WRT) mu stačilo na zisk titulu. Pozoruhodný výkon podal Gabriele Tarquini (Hyundai i30/BRC), ktorý sa z posledného miesta prebojoval takmer až na stupne víťazov, v poslednom kole ho však vyradil defekt. Vernay druhú jazdu nedokončil, posledné víťazstvo v sezóne získal minuloročný majster Stefano Comini (Audi A3/Comtoyou). V celkovom poradí skončil tretí za Atillom Tassim (Honda Civic/M1RA) o jediný bod. Tímový titul získal suverénne tím M1RA, najlepším autom tejto sezóny VW Golf.

Seriál TCR International čakajú v roku 2018 zrejme veľké zmeny. Zákulisím dubajského okruhu totiž kolovali informácie o takmer uzavretých rokovaniach o spojení s WTCC. Promotér majstrovstiev sveta Eurosport Events sa údajne chce dohodnúť s organizáciou World Sport Consulting na používaní technických predpisov TCR na najbližšie dva roky. Nový seriál pod hlavičkou FIA však nebude vypísaný ako majstrovstvá sveta, ale ako svetový pohár, pretože TCR nedovoľuje priamu zainteresovanosť automobiliek a bez nich FIA neudelí štatút majstrovstiev sveta. Oficiálne vyjadrenie zrejme príde v priebehu najbližších týždňov, nový šampionát aj s kalendárom by totiž FIA mala schváliť na svetovej rade motoristického športu. Tá bude najbližšie zasadať 6. decembra v Paríži.


GALÉRIA - 8 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ