TCR: Homola na stupňoch víťazov!

Úvod víkendu nebol úplne čistý, všetky technické problémy sa však Homolovi podarilo vyčerpať počas piatku a tak mohol v sobotu bojovať o pole position. V napínavej dráme sa bojovalo o každú tisícinu sekundy. Šestnásť jazdcov sa vtlačilo do jednej sekundy a Maťo s Oplom Astra TCR tímu DG Sport bol od Srba Borkoviča (Alfa Romeo/GE-Force) rýchlejší len o 71 stotín. Pre Homolu to bolo druhé kvalifikačné víťazstvo v tejto sezóne a prinieslo mu 5 bodov.

„Podarilo sa nám dobre pripraviť na kvalifikáciu, hoci v piatok ani v sobotu dopoludnia sa mi nevyhli technické problémy,“ rozhovoril sa šťastný Maťo Homola po skončení meraného tréningu. „Defekt, zlomená spojovačka, polos... Verím, že všetko nešťastie som si už vybral a teraz už všetko pôjde hladko. Úspech v kvalifikácii by tomu mohol nasvedčovať. Išiel som naplno, podarilo sa mi poskladať dobré kolo na okruhu, ktorý nie je jednoduchý.“

Konečne na pódiu

Po štarte z pole position bojoval Maťo s Borkovičom o prvenstvo počas celých pretekov, ktoré dvakrát spomalil safety car a nakoniec boli predčasne ukončené červenou vlajkou jedno kolo pred koncom. V jednom momente po reštarte dokonca dostal nos svojho auta pred Borkovičovu Alfu.

„Bol som na vonkajšku a mal som rýchlosť, no tesne pred brzdením som pocítil vibrácie z pravého predného kolesa a radšej som zvoľnil. Nechcel som riskovať nehodu, v tej zákrute skončilo v týchto pretekoch niekoľko mojich súperov. A ďalšie kolo sa ide o týždeň, takže ťažká nehoda a krátky čas na opravu by určite ovplyvnili aj prípravu na Hungaroring. Teším sa z 2. miesta, hoci som chcel vyhrať. No konečne sme sa dostali tam, kam patríme, teda na pódium,“ zhodnotil po prvých pretekoch Maťo Homola.

Podľa pravidiel TCR štartuje víťaz kvalifikácie do druhej jazdy víkendu z 10. miesta. Maťo vyrazil skvele, no počas jazdy na náročnom rýchlom okruhu dostali poriadne zabrať predné pneumatiky. Nové totiž v jeho tíme nasadili do prvých pretekov, v tých druhých zostali Homolovi už len použité.

„V prvej jazde som na konci cítil výraznú nedotáčavosť, tak som to s inžiniermi chcel zmeniť. No nefungovalo to a v druhých pretekoch to bolo ešte horšie. Mohol som skončiť aj lepšie, no Lloyd mňa a Vervischa predbehol pod žltými vlajkami, keď som nebránil pozíciu. No s víkendom ako takým som spokojný, konečne som nabral poriadnu porciu bodov a verím, že to zopakujem aj na Hungaroringu o týždeň. Moji fanúšikovia to majú zo Slovenska blízko, tak verím, že na tribúnach budú aj slovenské vlajky. Videl som ich aj tu na Salzburgringu, všetkým fanúšikom ďakujem za podporu.“

Nebezpečný okruh?

Zákruta číslo 9 bola počas víkendu svedkom štyroch ťažkých nehôd (Ficza, Tassi, Huff a Vernay) a mnohých výletov mimo trať a defektov. Najlepšie dopadol Tassi, ktorému expresne doručili v sobotu nové auto, naopak pre tím Leopard WRT to bola úplná katastrofa, pretože oba jeho Golfy skončili v prvej ostrej jazde. Okrem áut sa za týždeň musí dať do poriadku aj Rob Huff, ktorý sa do boxu vrátil s vyviazanou rukou. Vernay ozačil výbehové zóny za nedostatočné a okruh za nebezpečný.

 

V priebežnom hodnotení TCR International Series sa Maťo Homola posunul na 11. miesto so ziskom 44 bodov. Do vedenia priebežného poradia sa posunul obhajca titulu Stefano Comini (Audi A3/Comtoyou), víťaz druhej jazdy Roberto Colciago (Honda Civic/M1RA) sa posunul za neho práve na úkor Vernaya.

Seriál TCR International pokračuje už o týždeň v Maďarsku na okruhu Hungaroring pri Budapešti, kde bude sekundovať prestížnemu DTM. Skvelý tip na strávenie víkendu 17. a 18. Júna popri 24-hodinovke v Le Mans.


GALÉRIA - 11 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ