TCR: Homola bodoval aj na Hungaroringu

Po kvalifikácii sme mali opäť dôvod na úsmev, štvrté miesto je vo vyrovnanom poli veľmi dobrý výsledok. „Nastavenie auta pekne fungovalo, konečne sme našli ten správny smer a auto nás počúva,“ zhodnotil po sobote Maťo Homola svoje účinkovanie. „Išiel som naplno. Možno by som niekde ešte našiel nejaké dve desatiny, ale aj takto som spokojný. Od druhého miesta ma delilo len 15 stotín sekundy, takže som spokojný. Na takejto technickej trati sme neočakávali takýto dobrý výkon, naše auto je lepšie na rýchlych okruhoch. Ale prispôsobili sme tomu nastavenie a podarilo sa nám to.“

Večer však prišla studená sprcha v podobe diskvalifikácie. Organizátori našli nezrovnalosti medzi homologizačnými dokumentmi a Maťovým Oplom Astra TCR. Problémom bol zle zadefinovaný držiak chladiča, ktorý sa nezhodoval s realitou. Banalita, ktorá nemá žiadny vplyv na výkon auta, znamenala pre Homolu štart z posledného miesta. Tím DG Sport dal všetky papiere do poriadku, avšak bolo by zaujímavé vedieť, ako takéto niečo vypláva na povrch až v druhej polovici sezóny a prečo sa tvrdý trest týkal len Homolu a nie aj jeho kolegu Demoustiera? A najmä, prečo partner Oplu Kissling Motorsport takéto niečo vôbec vyrobil?

Úžasný návrat

V prvých pretekoch sa Homola napokon dokázal prepracovať na bodovanú priečku. Konkrétne desiatu, ktorá mu pridala do celkového hodnotenia ďalší bod. Druhú jazdu odštartoval tiež z chvosta, jeho progres z 24. miesta sa nakoniec zastavil na 12. priečke. Ďalšie útoky na silných súperov mu skomplikovali ojazdené pneumatiky. V krásnom súboji s Huffom (VW Golf/Leopard WRT) si obaja rozdali niekoľko férových rán, no Maťo napokon skončil na 12. mieste a bez bodov.

„Perfektne som si zajazdil v oboch pretekoch,“ rozpovedal v nedeľu popoludní Maťo svoj príbeh. „Darilo sa mi predbiehať jedného súpera za druhým, čo je na takomto úzkom okruhu dosť nezvyčajné. No mohol som sa spoľahnúť na pneumatiky aj nastavenie môjho auta. Bod ma potešil. V druhej jazde som to chcel zopakovať, opäť som sa postupne dostával dopredu, no keď sme sa s Huffom zasekli za Cominim, predné pneumatiky už toho mali akurát dosť a nemal som dostatok priľnavosti na nejaké odvážnejšie manévre. No zajazdil som si naozaj dobre. Verím, že som všetkým dokázal, že keď auto funguje, ako má, viem sa dostať vpred.“

Doma pre domácich

Nestáva sa často, aby obe jazdy vyhral ten istý pretekár, no na Hungaroringu to domácemu Attilovi Tassimu (Honda Civic/M1RA) dokonale vyšlo. Pritom štartoval až z druhého resp. štvrtého radu na okruhu, na ktorom sa veľmi ťažko predbieha. Takýmto masívnym zásahom sa mladý Maďar dostal aj do vedenia priebežného hodnotenia seriálu so 151 bodmi. Za ním je jeho tímový kolega Roberto Colciago. Homola je so ziskom 45 bodov na 11. mieste.

Siedme preteky desaťdielneho seriálu TCR International sú naplánované na víkend 8. a 9. júla v nemeckom Oscherslebene. Bude to posledná európska zastávka seriálu, ktorý na jeseň vyvrcholí v Ázii.


GALÉRIA - 6 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ