Suzuki Swift 1.0 BoosterJet: Otázka filozofie

Kompaktné rozmery, agilita, malá hmotnosť, to má nepochybne aj šiesta generácia Suzuki Swift po svojich predchodcoch. S tou dostupnosťou a technikou je to však v tomto prípade trochu inak. Na svoje malé rozmery má testovaný Swift nemalú cenu, z cenníka modelu je najdrahší a stojí 15 299 eur. Jediným príplatkom je už iba 400 eur za metalízu. Inak ako najvyššom stupni GLX ani automatickú prevodovku do Swifta nedostať, nabitý je však dosť: vonku to začína 16-palcovými hliníkovými diskami, LED svetlami vpredu aj vzadu, vítaný komfort prináša aj bezkľúčové odomykanie a štartovanie a dymové zadné sklá.

Nutný nadštandard

Nielen, že v lacnejšej výbave sa treba uspokojiť iba s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou, ale stupeň GL+ nemá napríklad ani pozdĺžne nastaviteľný volant. V top verzii ho však Swift má, poloha za volantom je tu príjemná a vďaka vzpriamenému sedeniu majú dostatok miesta aj štyria dospelí pasažieri. Medzigeneračne sa zväčšil batožinový priestor o 54 litrov na 265 litrov, aj keď pri tom obetoval rezervu. No stále to nestačí na priemer nižšej triedy, za ktorou objemom pre náklad stále Swift zaostáva.

Výbavou testovanej najvyššej verzie v ponuke však konkurenciu minimálne dorovnáva a v mnohom aj prekonáva. Okrem spomínaných Full-LED svetiel s automatickým prepínaním ponúka cúvaciu kameru, navigáciu, adaptívny tempomat s obmedzovačom, 4,2 palcový farebný displej v prístrojoch či asistent rozjazdu do kopca. Pokročilé systémy zastupuje núdzové automatické brzdenie, ktoré však aj pri nastavení na kritickú vzdialenosť až často robí zbytočnú paniku. Asistent sledovania jazdného pruhu zase pri prekročení čiary iba pípa, do riadenia nezasahuje.

Každý špás niečo stojí

Okrem kamery nič z toho dve lacnejšie verzie neponúkajú, dokonca ani len obyčajný tempomat či elektrické zadné okná, z paluby vypadávajú aj takmer všetci asistenti. Ako to v Suzuki býva, túžba po lepšej výbave núti kupujúceho ísť do drahších verzií. Rovnako ako túžba po automatickej prevodovke, ak nepočítam CVT dostupné pre slabší motor. Swift si jednoducho pýta výkon: má tuhšie naladený podvozok, kolesá blízko k rohom karosérie, nízke ťažisko a aj keď si doň sadnem, jednu tonu prekročí len o pár kilogramov.

Nie je to v skutočnosti žiadny trhač, ale bezprostredné reakcie riadenia, zvuková kulisa slabšie odhlučneného trojvalca, pocit kontaktu s autom a jeho neutrálne správanie príjemne vťahujú vodiča do deja. Pritom ani netreba ísť rýchlo a riskovať pokutu. Komfort tlmenia nerovností a hluku je priemerný, Swift ale našťastie zostáva hravý ako predtým. Nič moc na tom nemení ani motor s dostatočnou dynamikou a dobre zladeným automatom. Spotreba sa mi pohybovala okolo 5,3 l/100 km. To bude jeho hlavnou výhodou. Pri výbere tak zohrá hlavnú rolu otázka filozofie, teda či si vystačíš s trochu menším, ale o to zábavnejším a funkciami nabitým autom. Zmysel však jednoznačne dáva.


GALÉRIA - 19 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ