Suzuki Ignis: Veľká hračka (?)

Čo to je za čudo? A tie tvary! Nezmyselnosť! Čože?! Toľkoto priestoru! A ešte aj štvorkolka? A za takúto cenu? ... Veľmi ľahko sa dá zmeniť pohľad na Suzuki Ignis. Stačí zvoliť len správny uhol. Mne sa páčil hneď, aj bez uhlomera (alebo čo treba na správny uhol pohľadu). Tušil som totiž, že sa za jeho volantom nudiť nebudem.

Optimistický kubizmus

Ignis spôsobuje úsmevy, takže by sa dalo nazvať optimistickým autom. Usmievajú sa okoloidúci pri pohľade naňho, usmieval som sa aj ja za volantom. Pripadal som si ako veľký chlap a to som pritom nesedel sám v preplnenom interiéri. Vedľa mňa aj za mňa sa „velice“ komfortne usadili štyria dospelí. Krabicový dizajn žne priestorový úspech. Áno, vzadu je kvôli nie práve šťastnému tvaru vykrojenia okna trošku klaustrofobický pocit, ale nohy sa majú kde zmestiť a šírka je pre dvoch postačujúca. Dokonca ani kombinácia jeden dospelý a dieťa v detskej sedačke nie je problémom. Akurát vraj len batožinový priestor je tragédia. Vraj! Podľa mňa je na mestské auto plne dostačujúci. Ja som doňho zmestil väčší športový kočík prípadne detskú autosedačku. Stačilo len dať von krycie plató, jemne posunúť zadné sedadlá, naložiť „materiál“, posunúť sedadlá na doraz naspäť, založiť plató a spokojne odísť. Síce trošku veľa cvikov, ale vraj aj cvičenie je zdraviu prospešné.

Ako „lečo“

Lakeť von oblokom, slniečko praží do „ksichtu“, z reproduktorov znie pekne tvrdá muzika. Jazda sa dá parádne užiť aj keď nie je pod kapotou V12 a štyri turbodúchadlá. Stačí len 1,2 l a žiadne preplňovanie. Japonci veru vedia robiť aj malé kúsky pekne „hladké“ a pritom slušne "točivé".

Suzuki IgnisV jednoduchosti je krása. A dokonca aj úspora bez nezmyselného štart/stop systému.

Pri Ignise sa do popredia derie ešte jeden parameter – 905 kg aj s pohonom 4 x 4. Ozajstný „ľahčák“. To sa potom deväťdesiat koníkov (66 kW) nie veľmi narobí. Do mesta plne postačujúca dávka energie. Stačí len štyri piesty trošku popohnať a už to sviští. V podstate gro kilometrov som aj v meste najazdil resp. medzi BA a PK. Prvý úsmev mi vyčaroval údaj o priemernej spotrebe (cca okolo 5 l/100 km, najmenej som dlhodobejšie jazdil za 4,3 l/100 km), druhý štýl, akým sa prezentuje podvozok. Je hrozný. Nevtipkujem. Ľahký Ignis skáče, pre krátky rázvor je značne nepokojný. Ale na akých cestách! Stačilo len „tankodrom“ vymeniť za ako-tak použiteľný asfalt a zrazu všetko fungovalo ako má. Dokonca som sa aj do zákrut odvážnejšie vrhal. Ale pozor! S otáčaním volantu opatrne. Zmena smeru je otázkou okamihu. Presne tak, ako to v meste treba. Aj samotné otočenie – polomer otáčania je neuveriteľných 4,7 metra. Málinko. To sa potom manévruje po preplnených uličkách. Skrátka som sa stále smial ako „lečo“.

Suzuki IgnisPrehľadnosť aj istá elegantnosť. Chýba len teplomer chladiacej kvapaliny motora ktorý nahradila kontrolka.

Čo ti chýba?

Vo „fullke“ za 13 140 € nechýba napríklad bezkľúčový prístup, automatická klimatizácia, tempomat, navigačný systém, parkovacia kamera a dokonca aj dve kamerky podrobne skúmajúce situáciu pred autom (systém celkom rýchlo detekuje prekážku a aj intenzívne vie na ňu upozorniť).

Suzuki IgnisDve bezpečnostné oči. Systém pracuje naozaj precízne a zbytočne "nestresuje".

Multimediálny systém, ktorý sa najnovšie už naučil aspoň češtinu, vie dokonca aj celkom zrozumiteľne čítať sms správy.

Na domovskej obrazovke má logicky rozložené štyri dôležité sektory, uprostred multifunkčné tlačidlo. Nič zložité dokonca ani pre človeka vo vyššom až neproduktívnom veku.

Sedenie za volantom (má len výškové nastavenie) je veľmi prirodzené. Zišlo by sa kompletne automatické ovládanie okien, alebo aspoň vodičovho, ktoré ide automaticky len dole. Inak veľmi nie je z praktickej stránky Ignisu čo vyčítať. Ak by som niekedy v budúcnosti premýšľal nad „multifunkčnejším“ autom na krátke vzdialenosti, bol by Ignis jednoznačne na vyšších výberových pozíciách.


GALÉRIA - 55 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ