Suzuki Ignis: Spasiteľ

Priznávam sa, tu na autofans som sa o žalostnom vývoji stylingu malých áut rozplakal už dávnejšie. Niekedy v deväťdesiatych rokoch sa totiž malé autá preformovali z elegantných zmenšenín nižšej strednej triedy na amorfné, kovové bublinky. Spomeňme si napríklad na funky, ale stále dôstojný Peugeot 106 a jeho obtlstnutého nástupcu, stosedmičku.

Ako však do nás všetci výživoví poradcovia neustále tlačia, s obezitou sa dá bojovať. A to hneď dvomi spôsobmi: Dá sa s ňou zmieriť (to preferujem osobne), alebo môžete jednoducho... schudnúť. A začať myslieť. 

Našťastie, v automobilovom svete ešte stále funguje menšia frakcia cieľavedomej inteligencie. Pravdepodobne nikoho neprekvapí, že pochádza z Japonska, domoviny origami, Yakuzy a harakiri a jedným z najnovších produktov tohto sympatického štýlu myslenia je určite Suzuki Ignis. Prečo? Dám vám na to hneď niekoľko dôkazov.

Ignis sa medzigeneračne zmenšil. To sa v dnešnom svete, kde treba napchať viac bezpečnostných a ekologických komponentov do auta, nestáva, konštruktéri jedného z najmenších Suzuki si však dovolili niečo nevídané: Myslieť. Vymysleli napríklad, že keď sa v sedadle nebudete naležato rozťahovať ako taxikár pred bratislavskou hlavnou stanicou, ušetríte veľa miesta. Ďalej vymysleli, že ak sa správne vyhráte s uložením motora a usporiadaním jeho komponentov, dokážete vopchať do extrémne malého pôdorysu aj pohon všetkých štyroch kolies.

Dokonca vymysleli, že zadné sedadlá sa môžu dať sklápať len jednou rukou, dvoma ťahmi. A máte po starostiach. Aha, hen:

Nie, teraz fakt. Ignis je plný malých zlepšovákov, ktoré vám spríjemnia každodenný život. Je rozumne navrhnutý, je z neho výborný výhľad a otočí sa na päťkorune. Dokonca aj na dverách si viete všimnúť, že uhol ich otvorenia je podozrivo veľký. Ignis vám bude každý deň prinajmenšom v ničom nevadiť. A to hovorím ja, človek, ktorému vadí aj ráno vstať z postele a všetko, čo nasleduje ďalšiu polhodinu potom.

Z Ignisu sa stalo mestské mikroauto, ktoré toho poberie viac, než si myslíte, a vôbec sa na nič netvári. Presviedča svojimi schopnosťami. Dokáže odviezť štyri osoby, dokáže ich na palube aj dostatočne zabaviť a nezastaví sa ani pred ľahším terénom. To všetko pri pôdoryse europalety a spotrebe motorovej píly. Deväťdesiat koní má s hmotnosťou okolo 900 kilogramov len pramálo práce. Poteší hladký prejav atmosférického motora a aj pocit, že vám motor pracuje vyslovene na kolenách. 

Suzuki Ignis je skrátka malé auto, ktoré toho vie oveľa viac, ako konkurencia - dokonca aj z vlastných radov. Tam, kde ma Swift s rovnakým motorom príliš nepresvedčil, Ignis nielen, že funguje lepšie, ale má to najpodstatnejšie - iskru. A to je pridaná hondota, ktorá vás neprestane baviť ani po dlhom čase. Za 13 000 eúr v plnej výbave? Deal roka.


GALÉRIA - 9 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ