Suzuki Ignis: Malý, vrtký, dobre jazdí

Poznáte ten pocit, keď nič nečakáte a plnú priehršť pozitívnych zážitkov dostanete? Takto som sa nedávno tvárou v tvár stretol s opticky celkom zaujímavou „škatuľou“ na štyroch kolesách menom Suzuki Ignis. Nehovorím, že je škaredé alebo neforemné. Mne sa páči, ale nie každý zdieľal tento pocit so mnou. Hovorím však, že aj keď dizajn predáva, človek sedí za volantom a dizajn exteriéru mu môže byť ukradnutý.

Ja som po usadnutí za volant aj zabudol ako vyzerá. Okamžite! Hravý, vzdušný interiér mu môže rôzna, aj väčšia konkurencia závidieť. Veľmi dobre som sa cítil. A to je to najdôležitejšie. Bolo mi aj jedno, na ktorej „stoličke“ sedím. Zadná lavica je delená v pomere 50 : 50, pričom jednotlivé časti sa dajú posúvať, takže sa dá variabilne riešiť veľkosť batožinového priestoru – s pohonom kolies prednej nápravy má základný objem 267 l, "štvorkolka" 227 l. Posuv sa dá „aktivovať“ buď klasickým tiahlom pod sedákom, alebo z batožinového priestoru tiahlom umiestneným na vrchu operadla hneď vedľa tiahla sklápania. Odhliadnuc od posuvu, posed na zadných sedlách je povznášajúci (škatuľa má svoje logické aj tvarové opodstatnenie). Jediným malým obmedzujúcim faktorom je výrez zadných dverí, ktorý mi prekážal pri vystupovaní. Ešte šťastie, že dvere majú veľký uhol otvorenia, takmer 90 stupňov.

Jeden motor        

Podobne prakticky je riešený aj výber pohonných jednotiek – v podstate je len jedna. Je ňou benzínová štvorvalcová jednadvojka, ktorej môže pomáhať mild hybrid systém SHVS integrovaný do štartér-generátora. Oba pohony sa môžu kombinovať s pohonom kolies prednej alebo oboch náprav (systém ALLGRIP AUTO). Vo všetkých prípadoch je prevodovka päťstupňová manuálna, variant 1,2 DualJet 2WD môže byť skombinovaný s robotizovanou päťstupňovou prevodovkou. Práve vrcholnú kombináciu som trošku „osolil“. Bavil som sa. Volant má síce len výškové nastavenie, ale neprekážalo mi to. S nízkou pohotovostnou hmotnosťou (podľa verzie od 810 do 920 kg) je Ignis veľmi šantivý. S priemerom otáčania len 4,7 metra bola hračka manévrovať v úzkych mestských zákutiach. Mimo mesta ma prekvapila, napriek kratšiemu sprevodovaniu relatívne nízka hladina hluku. Hybridný pohon pomáha hlavne v meste pri rozbehoch, mimo už veľmi nie. Hmotnostný rozdiel oproti nehybridnej verzii je len 35 kg. Ale oželel by som ho. "Dvojkolka" plne postačí, do kopcov povedzme aj zadok.

Výrazne novátorske, aj keď technológiu má aj konkurencia, je riešenie bezpečnostného brzdného systému, ktorý používa pri skúmaní okolia (na rozdiel od mnohej konkurencie aj nekonkurencie) dve kamery.

Nemá síce v názve M, AMG, RS, GTI alebo niečo podobné. Chuť baviť sa za volantom neznamená len výkonný motor s absolútne precíznym podvozkom. Zabávať sa dá aj inak. V malom aute, s malým motorom, malým priemerom otáčania. Veď, vždy to je len o vodičovi. Ignis aj vďaka výborne riešenému interiéru má mnohým čo ponúknuť. Aj tým, ktorí chcú „len“ auto do mesta.


GALÉRIA - 28 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ