Suzuki Baleno: Óda na ľahkosť

Suzuki vie urobiť mimoriadne populárne auto a aj také, ktoré stojí kdesi v kúte a čaká na zázrak. Baleno sa radí do tej druhej skupiny. Pritom má celkom ďaleko od definície zlého auta. Aj keď uznávam, že dizajnérom by som za jeho exteriér ani interiér prémie nezvýšil. Prižmúrim však oko a posadím sa dnu.

V rámci kategórie malých áut sa nenájde veľa priestrannejších interiérov. Áno, Suzuki to dosiahlo aj mierne poddimenzovanými sedadlami, teda aspoň moje nadštandardné telesné rozmery to tak vnímajú. Sedieť sa tu však celkom dá. Slušné je to aj vzadu, kde mam už mierne utlačenú hlavu.

Priestor vzadu je slušný, pohodlie sedenia však má rezervy.Priestor vzadu je slušný, pohodlie sedenia však má rezervy.

Dobrou správou je solídny batožinový priestor. Teda aspoň údajom o objeme. Značná časť je totiž schovaná pod úrovňou zadného nárazníka. Baleno preferuje vrstvenie nákladu na výšku, s čím sa nedá vždy celkom stotožniť. Dobre funguje dvojitá podlaha, ktorá je v rovine so sklopeným operadlom.

Suzuki Baleno interiér - autofans.skJednoduchšie sa palubná doska už hádam ani nedá urobiť

Nič komplikované

Palubná doska pôsobí stroho, modré prvky v prístrojoch podporujú trochu nezdravé japonské retro v štýle deväťdesiatych rokov. Veru nepoznám z toho obdobia neprémiové japonské auto s vkusným interiérom. V Balene ma asi najviac ruší kombinácia dominujúcich matných povrchov s lesklým okolo centrálneho dotykového displeja.

Informačno-zábavný systém od Suzuki je vcelku podarený, akurát nepozná našu reč. A ten efektný lesklý displej sa neraz veľmi zle číta. Pekné farby má aj palubný počítač, v ktorom sa kolíčkom vytŕčajúcim z ciferníka môžete preťukať aj k absurdnosti akou je zobrazenie preťaženia.

V najvyššom stupni dokáže Baleno prekvapiť bezpečnostnou výbavou. Toto nie je auto, kde by som očakával celkom slušne fungujúci adaptívny tempomat či predkolízny systém s dvoma nastaveniami citlivosti. A tiež možnosťou vypnutia, našťastie. A to je vlastne z asistenčných systémov všetko.

S chuťou do toho

Litrový preplňovaný trojvalec je už štandardom kategórie. Motor z nového radu BoosterJet ladí Suzuki na 82 kW a 170 Nm. Na papieri to nevyzerá zle, no motor je spojený s kolesami cez päticu prevodov dlhých ako Transsibírska magistrála.

Päť prevodov je pomerne rozťahaných.Päť prevodov je pomerne rozťahaných.

Keď sa teda rozhodnete motor trochu prevetrať, máte pocit akoby ťahal ten svoj výkon z päty. Nie je to však celkom beznádejné, pretože Baleno je s prevádzkovou hmotnosťou 1 025 kg mušia váha. Práve toto je ten moment, na ktorý by sa mohol nejeden ostrý hatchback prísť pozrieť. Tá kombinácia ľahkosti a spontánnosti, s akou Baleno mení smer, je prudko návyková. Neviem, koho si Suzuki predstavovalo ako cieľovú skupinu, ale ja sa v mysli vraciam do študentských čias, kedy som sa radoval z obyčajnej Škody Favorit.

Litrový trojvalec vie jazdiť aj pod 6 l/100 km, keď ho nenaháňateLitrový trojvalec vie jazdiť aj pod 6 l/100 km, keď ho nenaháňate

Hravosť tu podčiarkujú aj bizarne úzke pneumatiky (185 mm). S úplne presvedčivým pocitom stability vo vyšších rýchlostiach preto veľmi nepočítajte. Keby bolo riadenie ešte o chlp precíznejšie, bola by zábava za volantom naozaj na plný počet bodov. Stačí však doložiť posádku a všetko sa začne mierne rozplývať.

Suzuki Baleno - autofans.sk

Komfort odpruženia v Balene tiež závisí od miery naloženia. Bez záťaže je to trochu skackavé. Podvozok je pritom z tých mäkších a nebráni sa ani jemným bočným náklonom. Keby Baleno vážilo viac, zrejme by to s ním pri ostrejšom tempe celkom hádzalo zo strany na stranu. Je však ľahučké a celkom dobre rozložené, takže náznaky nedotáčavosti sa dajú rýchlo podchytiť.

Kde má miesto?

Ak sa pýtate, kde Suzuki ušetrilo kilogramy, stačí švihnúť dvermi či započúvať sa do vrčania motora, ktoré sa k výrazu nabrúseného škrečka náramne hodí. Výrobcovia tlmiacich materiálov veru nemajú z tohto auta veľký biznis. A obávam sa, že ho nebude mať ani Suzuki.

Baleno je totiž natlačené medzi Vitarou a Swiftom, čo vidno aj na jeho cenovke. Pri BoosterJete si už nemáte čo vyberať, v ponuke je len s plnou výbavou za 15 690 €.


GALÉRIA - 27 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ