Subaru Outback: Z nadhľadu

Výrazy ako „svojský“ či „treba si na to zvyknúť“ používame my novinári ako eufemizmus, keď nám niečo nesadne do ruky. V podstate to nemusí byť zlé, ale jednoducho vieme, že sa to dá aj lepšie. Ale aj my sme len ľudia s vlastnými preferenciami. Čo chcem týmto filozofovaním vlastne povedať?

Azda len to, že pri niektorých automobilkách sa tie eufemizmy vyskytujú akosi častejšie, v mojom prípade to bolo aj pri Subaru. Veci sa však menia a tak je aj Outback čoraz bližšie k tomu ideálu, ktorý si každý z nás nosí v hlave. Niekto by možno povedal, že prichádza o svoju výnimočnosť, ale nie je to tak.

Súčasná piata generácia Outbacku sa predáva od roku 2015. Honosný dizajn kombinuje s 20-centimetrovou svetlou výškou a štandardným pohonom všetkých kolies, čím sa celkom silno vysmieva nejednému crossoveru či SUV. Oproti iným oplastovaným kombi má Outback tiež tú výhodu, že Subaru tu neponúka klasické Legacy, z ktorého vychádza. Takže si neuvedomujeme, o čo krajšie auto by to mohlo byť.

Luxus, takmer

Zo stránky interiérov nepatrilo Subaru napriek prémiovým cenovkám do prvej ligy, avšak časy sa menia. Aktuálny Outback je celkom príjemný, aj keď namiesto lesklého čierneho plastu by som tu radšej videl nejaké príjemné drevo (aspoň v tejto svetlej verzii). Celkom sympatická je stredová konzola, evokuje mi kvalitné japonské hi-fi systémy z minulosti. Žiaľ, aj grafickým spracovaním menu, ale v slovenčine. O solídny zvuk sa stará Harman/Kardon.

Z pohľadu vodiča ma doslova zarazila nemožnosť pozdĺžneho nastavenia volantu. Inak je sedenie pohodlné. Priestorový luxus panuje vzadu. Opäť však Subaru nemyslelo na pohodlie posádky, ocenil by som vyhrievanie či roletky na oknách, výduchy klimatizácie už nestačia. Priestorová veľkorysosť panuje aj v kufri, až na druhý pohľad človek zaregistruje, že je trochu plochý. Ale stále dobre využiteľný, pod ním je navyše ešte schránka a priestor na roletku.

Šport mu nejde

Keby som vám počas jazdy nepovedal, že pod kapotou je 2,5-litrový štvorvalcový boxer, tak si to zrejme ani neuvedomíte. Zvukový prejav motora je jednoducho prašivý, s dynamikou je to lepšie. Tu však vstupuje do hry aj ďalší moment – prevodovka Lineartronic. Je to CVT so šiestimi predvolenými polohami na manuálne radenie, jeho správanie navyše ovplyvníte prepínačom SI Drive. Štandardný pozvoľný nástup sa tak palcom zmení na ostrejší športový prejav. Autu však tak i onak chýba pružnosť, čo je pri CVT bežný jav.

Celkovo je však naladené skôr na pokojnú jazdu, pri ostrom štýle pôsobilo trochu neobratne najmä zásluhou komótneho riadenia. Podvozok bol v záujme eliminácie náklonov pritvrdený, ponúka dostatok istoty na pevnom i nespevnenom povrchu. S Outbackom sa zrejme neočakávajú nejaké terénne eskapády, no kombinácia svetlej výšky a stáleho pohonu všetkých kolies znamená dostatočnú rezervu.

Outback je ikonou Subaru a tiež jeho vlajkovou loďou, takže toto je to najlepšie, čo vie značka ponúknuť. Nie je toho málo, je praktickejšie ako SUV, spoza čelného skla vám pomáha výborný EyeSight so stereokamerou a ďalšou armádou asistentov, ako celok má auto charizmu. Ak niekoho odradí kombinácia motora a prevodovky, celkom ho pochopím. S ľahkou nohou a mimo mesta však dokáže CVT prekvapiť pozitívnym vplyvom na spotrebu (priemer počas testu okolo 9 l/100 km). V každom aute musíte nad niečím prižmúriť oko, v Outbacku toho z môjho pohľadu nie je až tak veľa a závažného.


GALÉRIA - 37 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ