Subaru Impreza: Udrela piata

Japonský hatchback sa už dávnejšie predstavil pre americký trh, stále však nebolo isté, či príde do Európy a v akej podobe. Po výstavnej premiére vo Frankfurte je už všetko jasné. Piata generácia príde aj na starý kontinent, kde bude konkurovať Golfu, Astre či Focusu. Oproti predchádzajúcej Impreze bude mať novinka o 25 mm dlhší rázvor a o 35 mm väčšiu šírku, má vďaka tomu ponúknuť viac priestoru pre posádku a 10 litrov pridá aj na batožinu.

Do ringu opäť s boxerom

Po Subaru XV predstavenom v Ženeve bude Impreza druhým modelom značky postavenom na novej platforme SGP (Subaru Global Platform). Podstatnou zmenou je zvýšenie torznej tuhosti, odolnosti prednej časti voči krúteniu, ako aj tuhosti predného zavesenia kolies a zadného pomocného rámu. Priniesť to má okrem lepších jazdných vlastností aj vyššiu bezpečnosť a viac komfortu vďaka redukcii vibrácií.

Motory typu boxer a pohon všetkých kolies sú tým, prečo je Subaru Subaru. Vo výrazne modifikovanej podobe nechýbajú ani v novej generácii.  Základný benzín s objemom 1,6 litra (84 kW, 150 Nm) má oproti predchodcovi zmenených 70 percent komponentov, o 14 kg nižšiu hmotnosť a. Na silnejšom dvojlitri (115 kW, 196 Nm) inžinieri ušetrili 12 kg, pri oboch motoroch sa zvýšil kompresný pomer. Poháňané budú všetky štyri kolesá, sila z motora sa na ne bude prenášať cez prevodovku CVT.

Oči vpredu aj vzadu

V interiéri by mala nová Impreza priniesť kvalitnejšie materiály, ale výrobca pri nich nechce zanedbať ani ich odolnosť. Okrem toho si má stále zachovať jednoduchosť, aby sa vodič plne sústredil na cestu. Bez moderných hračiek to však samozrejme nepôjde, multimediálnu dobu dobieha Subaru novým info-zábavným systémom s 8-palcovou dotykovou obrazovkou s podporou Android Auto a Apple CarPlay.

Hoci má platforma SGP potenciál zachovať si najvyššie bezpečnostné štandardy pri kolízii až do roku 2025, nesmú na palube chýbať pokročilé asistenčné systémy. Situáciu vpredu sleduje stereo kamer EyeSight, ktorá vidí až 110 metrov pred auto a stará sa o držanie odstupu a monitorovanie jazdných pruhov. Dianie vzadu kontroluje radar upozorňujúci na autá v mŕtvom uhle a prichádzajúce zboku pri cúvaní z radu zaparkovaných vozidiel.


GALÉRIA - 17 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ