Filtrovať podľa:

Úpravy BoP a kompenzačných hmotností opäť zamiešali rozložením síl v poli. Nevýhodné boli predovšetkým pre Volkswageny, profitoval naopak Hyundai. A to až tak, že i30 sa vrátili na vrchol výsledkových listín, pole position si podelili Tarquini (1. preteky) a Michelisz (3. preteky). Obe kvalifikácie však sprevádzali aj penalizácie. Po piatkovej to schytali tri Hyundaie: Muller, Bjork aj Michelisz štartovali úplne zozadu. Po sobotňajšej kvalifikácii sa otáznik vznášal nad Lessennesom, Coronelom a Guerrierim, pre krátkosť času sa však vedenie pretekov rozhodlo nemeniť poradie na štartovom rošte. Porušenie pravidiel bolo v oboch prípadoch rovnaké – prekročenie maximálneho plniaceho tlaku. A kým Hyundai trest prijal, Honda sa odvolala a tak zostáva výsledok druhej jazdy stále otvorený. Nuda sa nekonala Štart prvých pretekov Tarquinimu nevyšiel, dopredu sa dostali Comte, Oriola a Vernay. Peugeot však nevládal a tak prvé víťazstvo pre Cupru vybojoval Oriola. Doteraz relatívne slabým Cuprám nahralo BoP aj kompenzačné hmotnosti, ešte viac však pod vplyvom...

Síce opäť v pozícii náhradníka, ale to nás fanúšikov kvalitného pretekania trápiť nemusí. WTCR si Slovensko vybralo namiesto Argentíny, ktorá sa topí vo finančných problémoch. Do Orechovej Potône sa bitka najlepších pilotov na dvojlitrových hot-hatchoch chystá počas víkendu 14. a 15 júla. O spojení WTCC a TCR International som už písal, Slovakia Ring sa stal neplánovanou šiestou zastávkou kalendára a uzavrie európsku časť sezóny. Šampionát sa potom sťahuje do Ázie. Úvodné víkendy patrili Hyundaiom, kórejčania dominovali v Marakéši aj na Hungaroringu, na Nürburgringu sa situácia začala meniť a vplyvom vyváženia výkonnosti alias BoP sa v Zandvoorte Hyundaie výrazne prepadli. Portugalský Vila Real priniesol brutálnu zrážku oboch Volkswagenov a druhé víťazstvo sezóny pre Peugeot, ktoré vyjazdil v druhej jazde náš Maťo Homola. Doterajších 15 pretekov si podelilo až 9 víťazov. Priebežné poradie vedie Yvan Muller so 182 bodmi, o 22 čísel zaostávajú Gabriele Tarquini a Yann Erlacher, za nimi sú o ďalších 12...

Niet čo dodať, ťažko sa mi hľadajú slová. Rozdiel 16 sekúnd je oproti beštii, ktorú šoféroval fenomenálny Sébastien Loeb (Peugeot 208 T16 Pikes Peak, 643 kW a 875 kg) priepastný rozdiel. Za volantom ID R Pikes Peak (1 100 kg a 500 kW) sedel Romain Dumas. Všetko vyzeralo takto:  

Niekedy mi to príde, že aktuálne veci dejúce sa okolo monopostov Formuly 1 majú za cieľ ich totálnu likvidáciu. Na tesne odeté devy sa na štartovacom rošte pozerať nemôžeme, ale detská práca nikomu nevadí. Hlavne že sa nám do hlavy snaží pretlačiť bezpohlavná Formula E (kto sa už len chce pozerať na naháňajúce sa vysávače).                A k tomu ochranný oblúk z titánu. Áno, treba ho. Lebo cez neho poriadne vidieť nie je, tak keď už kvôli nemu niekto nabúra, bude to dozaista bezpečný náraz (😊). Lebo takto nejako to vyzerá, z pohľadu pilota – Pierre Gasly na Monaco Grand Prix:    

Phillip Island Grand Prix Circuit je austrálsky okruh, na ktorom BT62 absolvoval prvé testovacie kilometre. David Brabham sa po testoch tváril veľmi spokojne...   P.S.: BT62 je karbónový špeciál so suchou hmotnosťou 972 kg, pneumatikami Michelin, podvozkom Öhlins, brzdami Brembo a prítlakom cca 1 200 kg.

Maťo Homola je mladý, 23 ročný slovenský pretekár, ktorý zbiera skúsenosti na slovenských, európskych a svetových okruhoch už viac ako 10 rokov. Teraz prináša v spolupráci s partnerom SimRace jedinečnú možnosť načerpať z jeho skúseností, naučiť sa teóriu okruhovej pretekárskej jazdy, vyskúšať si tieto znalosti na simulátore a nakoniec aj v skutočnom pretekárskom aute na okruhu. “Máš pocit, že ťa štandardná jazda po ceste nebaví, prípadne si amatérsky jazdec, ktorý by sa rád naučil niečo nové? Poď so mnou do exkluzívnej pretekárskej školy SimRace pre limitovaný počet len 10 účastníkov! Vyskúšaj si byť v mojej koži, v koži profesionálneho pretekára a prejdi si celkovou prípravou a pretekárskou jazdou ako všetci vrcholoví okruhoví pretekári. V dnešnej dobe sa profesionálni pretekári pred pretekmi svedomito pripravujú na simulátoroch, ktoré nahrádzajú drahé tréningy na reálnych tratiach. Roky som aj ja hľadal vo svojom okolí profesionálny simulátor, ktorý by ma mohol posúvať ďalej v mojej kariére....

Čo ti poviem. Je to chuťovka. Nebudem ťa ale nudiť nekonečnými a mnohým nič nehovoriacimi parametrami. Skôr ti ukážem síce trošku pritiahnuté, no tradične pekné Porsche video. Ale predsa len trošku – špeciál je jednomiestny, motor dáva 404 kW, prevodovka je šesťstupňová sekvenčná, palivová nádrž má 120 litrov, cena 459 000 € bez DPH.    

V Južnej Kórei si automobilový fanúšik príde na svoje. Mercedes-AMG si neďaleko Gangnam-u (módnej štvrti Soulu) otvoril pretekársky okruh s dĺžkou 4,3 kilometra a 17timi zákrutami. Vybudovanie okruhu práve v Južnej Kórei podčiarkuje význam krajiny ako jedného z hlavných trhov automobilky Mercedes-Benz. V roku 2017 zaznamenala v tejto krajine výrazný dvojciferný rast a nový predajný rekord. Okruh a okolie je nielen označené logami AMG, ale je tiež vylepšený množstvom exkluzívnych AMG miest - AMG Lounge, pit lane a paddock. AMG Speedway je vybudovaný na základoch prvého pretekárskeho okruhu v Južnej Kórei, ktorý bol uvedený do prevádzky ešte v roku 1995. Bol značne prekonfigurovaný a rozšírený v roku 2011. Na modernizácii sa podieľal známy návrhár pretekárskych okruhov Hermann Tilke.

David Brabham sa rozhodol, že po dlhom čase vypustí do sveta pretekársku beštiu – BT62. Dvojpísmenkovú skratku zaviedli ešte v 60. rokoch minulého storočia Jack Brabham a Ron Tauranac a reprezentuje najlepšie a nezabudnuteľné kúsky značky. Okruhový špeciál BT62 má hmotnosť iba 972 kg. Poháňa ho atmosférický osemvalcový motor s objemom 5.4 litra a výkonom 522 kW, pričom bol navrhnutý od podlahy až po strechu s množstvom unikátnych technických riešení. Projektový tím čerpal z bohatých skúseností, aby vytvoril bezkonkurenčného dravca. Špeciál je vyrobený z tradičného pretekárskeho materiálu – karbónu. Brabham BT62 je pre tých, ktorí chcú ísť na hranicu svojich možností a zažiť jazdu v najčistejšej forme. Začína na cene 1 milión libier plus dane. Výroba je obmedzená na 70 kusov, čo odkazuje na 70-ročné dedičstvo spoločnosti, keď Jack Brabham vyrobil v roku 1948 prvý pretekársky špeciál. Naviac - prvých 35 kusov symbolizuje 35 víťazstiev Grand Prix, ktoré spoločnosť získala v priebehu...

Civic Type R, model 2017, ktorý sa vyrába v závode Honda of the UK Manufacturing (HUM), je ideálnou voľbou súťažného jazdca Formuly 1 na pretekársku trať i mimo nej. Skonštruovaný ako „pretekársky automobil pre cesty“, je ovenčený titulom „najrýchlejší automobil s predným pohonom na okruhu Nürburgring Nordschleife“ s časom 7 minút a 43,8 sekúnd. Gasly a Hartley tohto roku jazdia svoju prvú celú sezónu vo Formule 1, pričom na šampionáte v roku 2017 pretekali na piatich, respektíve štyroch okruhoch. Gasly na minulomesačných pretekoch Bahrain Grand Prix skončil štvrtý a získal tak svoje úplne prvé body F1 a pre Red Bull Scuderia Toro Rosso prvé body v sezóne. Gasly a Hartley majú spoločné aj niečo iné. Obaja sú šampiónmi, Pierre získal titul GP2 v roku 2016 a Brendon je dvojnásobným a úradujúcim majstrom sveta pretekov World Endurance Championship.

Aktuálne príspevky

WTCR na Slovakia Ringu: Z 9 sa stalo 11

Škoda:: 6 krokov k správnemu fungovaniu klimatizácie v aute

Čo týždeň dal...

Citroën C3 Aircross: Letom svetom s...