Filtrovať podľa:

Po sólo jazde v Číne dostal Homola na finále nového tímového kolegu. Aurelien Comté sa doteraz prezentoval najmä vo farbách Peugeotu, na svoj debut v TCR International pricestoval ako čerstvý víťaz TCR Trophy Europe. Posledný víkend sa pre slovenského jazdca tímu DG Sport opäť začal technickými problémami. Nedostatok výkonu i nastavenie podvozku sa tím snažil riešiť už od prvého tréningu, no ani pred kvalifikáciou sa mu nepodarilo odstrániť problémy a tak Astra so slovenskou vlajkou dosiahla len 17. miesto. „Zatiaľ sa tu dosť trápime,“ povedal kvalifikácii Homola. „Som z toho sklamaný, lebo na tejto trati som si veril. Od prvých jázd motor nemá výkon a taktiež nevieme nájsť správne nastavenie podvozka. Stále je to veľmi nedotáčavé, nech sa snažíme robiť čokoľvek.“ Preteky bez bodu Ráno pred pretekmi bola nálada v tíme už lepšia, pretože auto začalo fungovať a vo warm-upe zajazdil Maťo Homola druhý najlepší čas. To dávalo aspoň štipku nádeje pred štartom...

Auto vzniklo, podobne ako jeho štyri roky starý predchodca, v spolupráci s firmou M-Sport Malcolma Wilsona, ktorá sa preslávila ako partner Fordu v rely. Poháňa ho 4-litrový preplňovaný motor V8 s riadiacou jednotkou Cosworth. Bez obmedzení daných vyvážením výkonnosti (BoP) by ponúkol viac ako 550 koní. Sila sa na zadné kolesá prenáša cez 6-stupňovú prevodovku Ricardo. Spomalenie majú na starosti brzdy Alcon. S veľkým nasadením komponentov z uhlíkových vlákien (okrem aerodynamických prvkov aj mnohé časti karosérie, skelet je hliníkový) sa hmotnosť dostala pod 1 300 kg. Pred ostrým štartom si Bentley naplánovalo polročný testovací program, ktorého súčasťou je aj simulácia 24-hodinovky. Nové auto továreň nasadí v Blancpain GT Series Endurance Cup a zúčastní sa aj Intercontinental GT Challenge, ktorý tvoria 12-hodinovka v Bathurste, 24-hodinovka v Spa, 10-hodinovka v Suzuke a 8-hodinovka v Laguna Seca. Prvé preteky tohto hodnotenia tak Bentley absolvuje ešte so starým autom, pretože to nové bude debutovať v...

Tento rok si páni z tímu snov v zložení Stéphane Peterhansel/Jean Paul Cottret, Sébastien Loeb/Daniel Elena, Carlos Sainz/Lucas Cruz z dakarskej rely v Južnej Amerike pre seba ukoristili prvé tri miesta. A to je pre nadchádzajúci ročník naozaj veľká výzva. Pre úplnosť ešte doplním, že štvrtou posádkou je Cyril Despres/David Castera. Tieto štyri posádky majú spolu na konte 19 celkových víťazstiev a 148 vyhratých etáp (vrátane motocyklov). Posledný tréning pred veľkolepým športovým divadlom mal poradové číslo sedem. Konal sa v Maroku, avšak už s novým autom Peugeot 3008DKR Maxi. Na "Dream Team" čaká 10 000 kilometrov dlhá výzva najťažších pretekov na svete, ktoré v januári 2018 povedú cez Peru, Bolíviu a Argentínu. V pláne sú piesočné duny, horské priechody a nekonečné púšte sprevádzané extrémnym počasím. Oficiálna trasa pretekov bude zverejnená 22. novembra. Obsadenie tímu zostáva nezmenené, pretekársky špeciál prešiel niekoľkými dôležitými úpravami s cieľom maximalizovali výkonnosť. Po novom sa volá Peugeot 3008DKR...

Chvíľu po uvedení modelu Alpine A110 do sériového stavu prejavili mnohí fanúšikovia pretekársku chuť. Preto si Alpine zanietenie amatérskych jazdcov zobralo k srdcu. Rozhodlo sa vytvoriť Alpine Europa Cup so štartovacím ročníkom 2018. Aby bolo nové dobrodružstvo úspešné, spoločnosť Alpine poverila pretekársky tím Signatech návrhom, vývojom, výrobou a predajom pohárového špeciálu A110. Signatech na čele s Philippe Sinaultom je zodpovedný za prevádzku pretekových Alpine A470 v seriáli FIA World Endurance Championship taktiež má rozsiahle skúsenosti s vývojom produktov pre zákazníkov. V spolupráci s inžiniermi, ktorí navrhli sériový automobil, Signatech navrhol pretekársku verziu s primárnym cieľom: poskytnúť vodičom čo najviac zábavy, či už sú začiatočníci alebo skúsení. Alpine A110 Cup váži 1 050 kg, motor má výkon 199 kW, podvozok dodal Öhlins, brzdy Brembo (vpredu šesť piestikov a 355 mm, vzadu štyri piestiky a 333 mm), pneumatiky Michelin, sedadlo Sabelt. Šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku dopĺňa samosvorný diferenciál. Samozrejmosťou je potrebná palubná elektronika a bezpečnostná...

Volkswagen totiž vyvíja pretekový špeciál pre najznámejšie preteky do vrchu. Prototyp s pohonom všetkých kolies by mal štartovať na Pikes Peak International Climb 24. júna 2018. Cieľ je jasný - vytvoriť nový rekord v kategórii elektrických aut. Nový motoršportový projekt je súčasťou procesu transformácie automobilky Volkswagen na popredného výrobcu elektrických vozidiel. Do roku 2025 chce ponúkať až 23 elektrických modelov. „Pikes Peak sú jednými z najznámejších automobilových pretekov na svete a predstavujú mimoriadnu výzvu, preto sú vhodné na preukázanie možností nových technológií," vysvetlil Dr. Frank Welsch, člen predstavenstva zodpovedný za rozvoj. „Náš pretekový elektromobil bude vybavený inovatívnou technológiou akumulátorov a pohonom upraveným na extrémny záťažový test. Zároveň nám poskytne dôležité informácie, ktoré budú prospešné pre budúci vývoj našich produktov." Pikes Peak International Climb Climb najväčší fanatici nazývajú aj "Race to the clouds" (Preteky do oblakov), konajú sa od roku 1916 v Skalnatých horách neďaleko Colorado Springs. „Výjazd“ je dlhý 19,99 km, pričom...

Predposledný víkend tohtoročnej sezóny absolvoval tím DG Sport len s jedným autom, pretože pre druhý Opel Astra sa nepodarilo zohnať pilota. Homola navyše dostal naložené, organizátori mu zdvihli hmotnosť o celých 20 kilogramov. Už na konci prvého tréningu to však nebolo podstatné, pretože slovenský pretekár stratil výkon a konečným riešením sa stala až jeho výmena. „Mechanici robili, čo mohli, no neprišli na to, v čom je chyba,“ opísal situáciu Maťo Homola. „Od konca prvého tréningu fungoval motor len na tri valce a pred kvalifikáciou už vôbec nenaštartoval.“ A výmena pohonnej jednotky sa v TCR International trestá kruto – štartom z posledného miesta. Smola pokračovala Ani v nedeľu Maťovi neprialo šťastie. Motor už fungoval správne, no z prvej jazdy Slováka predčasne vyradil defekt. „Vôbec neviem, či som niekde prerazil pneumatiku, alebo to bola vec nastavenia. No mrzí ma, že som opäť nedokončil preteky,“ povedal sklamaný Homola. Do druhej jazdy vyštartoval opäť z posledného miesta odvážne,...

Dve správy v priebehu pár hodí a motoršportový svet sa opäť trochu posunul. Najprv Francúzi, Peugeot potvrdil svoje zotrvanie v relykrose aj v sezóne 2018. Ich ťahúňom zostáva Sébastien Loeb, deväťnásobný šampión v rely. Jeho nedávne testy pre Citroën rozvírili špekulácie, že by sa mohol vrátiť do WRC, no na budúci rok to určite nebude. Francúzska legenda sa však zrejme naposledy pokúsi zabojovať o víťazstvo na Rely Dakar, pretože program s 3008 DKR sa blíži ku koncu. Definitívne pochovaný je tak tiež návrat do LMP1 vo WEC a v Le Mans, čo vedenie vytrvalostných majstrovstiev sveta nieslo veľmi ťažko. Svoju budúcnosť v relykrose Peugeot obhajuje okrem potenciálnej globálnej expanzie kalendára (WRX sa dnes už jazdí na troch kontinentoch a Peugeot chce pomôcť pokryť aj zvyšné dva) aj potenciálnym prechodom na čisto elektrický pohon. Ako je všeobecne známe, s masívnym nástupom elektromobilov do predaja sa automobilky snažia propagovať tento pohon aj v športe....

Pre mladý a rozvíjajúci sa tím M&M Motorsport v miniatúrnej kamarátskej zostave (Marek pretekár a Matej mechanik) to bol rok hlavne o zžití sa so špičkovou technikou (čo Leon 1M Supercopa isto je) ale aj o riešení niekoľkých technických problémov, najmä s preplňovaním motora. Nebola to ale sezóna plná len neúspechov. Neraz to bola síce len zemiaková, ale aj štyri tretie miesta v kategórii E1/+2000/4x2 sa počítajú. Odlaďovanie auta je vec dlhodobá. Aj Marek sám priznal, že má ešte pred autom rešpekt. Nuž, prechod z bežného „náradia“ s obyčajnou kulisou do továrenského auta so sekvenciou, šialenými brzdami a nižšou hmotnosťou si vyžaduje naozaj dlhé jazdenie. Čo je zároveň istá nevýhoda pretekov do kopca – najazdených ostrých kilometrov je naozaj málo. Na druhú stranu, preteky do kopca (PAV) sú plné vypätia a maximálneho sústredenia. Nič pre amatérov. Aj malé zaváhanie má totiž veľký vplyv na čas. Oždianske serpentíny sú zaradené do MSR...

Lamborghini Squadra Corse, motoršportová divízia Lamborghini, odhalila Huracán Super Trofeo EVO a súčasne oznamuje partnerstvo so švajčiarskou hodinárskou firmou Roger Dubuis. Novinka má kompletne prepracovaný aerodynamický balík z karbónových komponentov. Cieľom bolo zachovať rovnakú vysokú priľnavosť predchádzajúceho modelu a súčasne dosiahnuť vyššiu celkovú aerodynamickú účinnosť a tým aj nižší odpor so zlepšenou stabilitou. Nový bodykit bol vyvinutý tímom inžinierov Lamborghini v spolupráci so spoločnosťami Dallara Engineering a Lamborghini Centro Stile, ktorá sa postarala o návrh polepu na počesť nového partnera. Cenníková cena auta je 235 000 eur (plus daň) a keďže sa zmenil iba bodykit, môžu si upgrade zakúpiť aj majitelia aktuálneho Super Trofea.

Na štart sa postaví až do 20 I-Paceov v úprave od SVO. Štart seriálu je naplánovaný od sezóny 2018/2019, pričom sériový model by už mal byť v predaji. Technické podrobnosti o autách Jaguar zatiaľ nezverejnil. Formula E sa jazdí na mestských okruhoch v Paríži, v Berlíne, v New Yorku či v Monaku. Seriál má ambíciu stať sa liahňou talentov pre šampionát formuly E. Nádejní jazdci to však budú mať ťažké, pretože súčasné pole je mixom expilotov F1, profesionálov z WEC a talentov z F2. Pre Jaguar Land Rover je to ďalší krok v popularizácii elektromobilty. Tým prvým bola účasť vo formule E, kde ho čoskoro budú nasledovať aj Audi, BMW, Mercedes či Porsche. Koncern JLR tiež oznámil, že od roku 2020 chce ponúkať len elektrifikované automobily, čiže buď čisté elektromobily alebo hybridy. Po samotnej formule E a ElectricGT je to tretí pretekový seriál pre elektrické automobily. Pre ElectricGT sa testujú modifikované Tesly...

Aktuálne príspevky

Dallara Stradale: Pretekársky sen na bežnú cestu

Volvo V90 Cross Country: Šotolina do bezvedomia

Vedel si o tom, že...: Začiatky ekologickej posadnutosti

Porsche 911 Carrera T: A v pohybe si ju už videl?