Filtrovať podľa:

1. Čo sa stalo s WTCC? Na úvod trocha kontextu. Seriál WTCC opustili na konci roka Citroen a Lada, tým sa počet zainteresovaných automobiliek scvrkol na dve. Bez nových značiek na obzore, navyše keď sa Honda ani Volvo netvárili, že chcú postaviť nové autá (najmä Honda by to po generačnej výmene Civicu potrebovala), musel sa promotér seriálu Eurosport Events rozhýbať smerom k novým pravidlám. Kategóriu TC1 tak nahradil komerčne úspešný koncept bývalého šéfa WTCC Marcella Lottiho s názvom TCR. Keďže však ide o, ehm, autá určené pre súkromné tímy bez priamej účasti automobiliek, FIA musela WTCC po 13 rokoch uložiť k ľadu a nový šampionát vypísať ako Cup. Zatiaľ na dva roky. 2. Prečo je to skvelé? Okrem toho, že TCR sú na pohľad sympatické a aj relatívne dostupné autá, nový šampionát v podstate spojil to najlepšie z WTCC a z TCR International Series. Na štart sa postaví 26 áut (plus dve divoké...

Ešte len 23-ročný Homola nastúpi tento rok v šampionáte, na ktorý všetci fanúšikovia motoristického športu čakali už niekoľko rokov. Nový svetový pohár pre vozidlá TCR pod záštitou FIA nahradí WTCC a jeho 26-členné pole je nabité hviezdami tohto športu. Je skvelé, že má medzi nimi svoje miesto aj Maťo, ktorý bude opäť štartovať v belgickom tíme DG Sport Competition. Čaká však na neho viacero zmien. Zostávaš s doterajším tímom, aké je však nové auto? Môj Peuegot 308 TCR je vlastne úplne nový, priamo z výrobnej linky. Všetko sa stihlo len tak-tak, pretože vývoj trval až do poslednej chvíle. Má dobrý potenciál, lepší ako moje minuloročné. Na rozdiel od Astry má však menší motor s objemom 1,6 litra. Nebude to mínus v konkurencii dvojlitrov? Trochu som sa toho obával, pretože objem nenahradíš ničím. Ale čo som mal možnosť jazdiť, tak Peuegot bol rýchlejší ako Opel. To aj preto, lebo Opel neťahal dobre v nízkych otáčkach,...

Šampionát WTCR je určený pre vozidlá postavené podľa špecifikácie TCR. Ide teda o kompakty so štvoricou bočných dverí, ktorých preplňovaný štvorvalec s maximálnym objemom dva litre dosahuje výkon cca 350 koní. Poháňaná je predná náprava cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku. Celkovo sú homologizované autá od 11 výrobcov, do svetového pohára ich však nastúpi týchto sedem, ktoré som nafotil počas testovania v Barcelone. Dva najnovšie prírastky v poli sú Honda Civic Type R TCR a Hyundai i30 N TCR. Výraznými zlepšeniami prešli Peuegot 308 TCR aj Alfa Romeo Giulietta TCR. Najpočetnejšie zastúpenie má Audi, na štart sa postaví až šesť kusov RS3 LMS. Spolu so štyrmi Cuprami Leon a dvoma Golfami GTI bude koncernu VW patriť polovica poľa. Už zajtra si prečítate exkluzívny rozhovor so slovenským zástupcom vo WTCR Maťom Homolom o novom šampionáte, novom aute, posilách v tíme a aj výzvach, ktoré na neho v novej sezóne čakajú.

Výzvou je čas 12: 35.61. Aby ho Bentayga prekonala, musí ísť priemernou rýchlosťou nad 96 km/h a prekonať 156 zákrut. Preto sa za volant usadí dvojnásobný víťaz nad horou Pikes Peak, skúsený Rhys Millen, rodný to syn hádam ešte známejšieho otca Roda Millena. Pikes Peak je zároveň ďalšou výzvou, pretože Bentley ženie svoje modely až do extrémnych stavov – napríklad Continental GT išiel rýchlosťou 330 km/h po ľade a 290 km/h po piesku. Dokonca špekuluje, že by sa so sériovým modelom Continental GT Speed zúčastnila rely (neviem, či to je optimizmus alebo odvaha 😊). Brian Gush, riaditeľ motoršportovej divízie: Dve Rhysove celkové víťazstvá hovoria samé za seba. Jeho znalosť okruhu, profesionalita a nadšenie pre projekt z neho urobili ideálnu voľbu. V Bentayge dávame Rhysovi perfektnú príležitosť dosiahnuť ďalší rekord. Som presvedčený, že 24. júna zajazdí impozantný čas. Bentayga pripravená na preteky má so sériovým motorom W12 výkon 441 kW a 900 Nm. Vozidlo bolo...

1. Halo (alebo svätožiara) Ochranný oblúk nad kokpitom, na ktorý by ste mohli posadiť slona. Je z titánu a málokto je z neho nadšený. Zhoršuje výhľad, zachytáva dažďové kvapky, Gaslymu trhá overaly, mení aerodynamiku a sťaží nám identifikáciu pilotov podľa helmy. Ale taká je budúcnosť formúl na celom svete. Preto to radšej nechám tak. 2. Zadné plutvy Sú výrazne menšie a tým aj krajšie. Ich aerodynamický prínos nebol veľký, ale netreba zabúdať, že monopost F1 je veľmi citlivý organizmus. 3. Menej motorov Jeden spaľovací motor na 7 víkendov? A jeden akumulátor na 11 víkendov? Nečudo, že Renault už teraz kalkulje s penalizáciami za výmenu. Ďalej ako na koniec štartového roštu klesnúť nemôžu. 4. Väčší výber pneumatík Hyper soft a ultra hard sú dve novinky v ponuke Pirelli na sezónu 2018. K dispozícii tak bude spolu až 7 zmesí na suchú trať. Navyše všetky budú mäkšie ako doteraz. Experti sa zhodujú, že až niekedy v polovici sezóny tímy...

Aktuálne veľmi nesledujem seriál F1. Dlhé roky som bol totiž fanúšikom kontroverzného Michaela Schumachera. Aktuálna situácia v F1 sa mi len zriedka dostáva do uší, no podľa množstva zasielaných tlačových správ vidím, že terajším trendom je skôr formula E (sleduje ju vôbec niekto???). Automobilka Mercedes-Benz sa (zatiaľ) zúčastňuje pretekov F1 ako popredný pretekársky tím, ale aj tradičný dodávateľ bezpečnostného vozidla alias safety caru. Tohtoročná sezóna bude výnimočná aj v tom, že safety car bude Mercedes-AMG GT R s výkonom 430 kW, takže pôjde o najvýkonnejší safety car všetkých čias. Premiéru bude mať austrálskom v Melbourne 25. marca 2018. Safety car je technicky veľmi podobný sériovému autu. Dôležitá svetelná rampa bola tvarovo optimalizovaná vo veternom tuneli a umiestnená tak, aby neobmedzovala prúdenie vzduchu smerom k zadnému krídlu. Vodičom bude opäť Bernd Mayländer. Jeho úlohou je v podstate „len“ šoférovanie. Spolujazdec Richard Darker zase udržiava rádiový kontakt s vedením pretekov, a sleduje situáciu aj pomocou...

Nuž, vyzerá to tak, že naše deti vôňu nespáleného benzínu a hluk vytočeného aj keď len štvorvalca zrejme veľmi poznať nebudú. Takmer všetky automobilky zbroja hlavne vo sfére elektromobily. Chápem, prečo to robia, ale len veľa kW na zábavu fakt nestačí. Vtiahnutie do deja sprevádzané zvukom nasrštvaného komára je jednoducho jedno veľké faux pas (foo pa 😊), slovensky povedané priekak.                Nevadí. Volkswagen stavia elektrošpeciál I.D. R Pikes Peak, s ktorým sa chce 24. júna tohto roku zúčastnil legendárnych pretekov do vrchu Pikes Peak. Zatiaľ je to všetko, čo vieme – teda okrem toho, že bude mať pohon všetkých kolies, takže (teoreticky) bude pri každom kolese elektromotor. Automobilka tým chce povedať aj to, že aj vo sfére elektromobilov bude mať „R“ modely.

Príbeh je ako z rozprávky. Ako prvý slovenský jazdec štartoval na domácich pretekoch Majstrovstiev sveta WTCC na okruhu Slovakia Ring, ako prvý Slovák sa niekoľkokrát postavil na pódium pretekov TCR International Series a teraz prichádza fantastická zmena. Na konci roka 2017 došlo k zlúčeniu dvoch najprestížnejších šampionátov cestovných vozidiel na svete, a to WTCC (Majstrovstvá sveta cestovných vozidiel) a TCR International Series (šampionát cestovných vozidiel) a vznikol nový seriál so štatútom svetového pohára – WTCR.​ Ako najlepšie zhrnúť spojenie týchto dvoch pohárov? Veľmi jednoducho. Svetový pohár WTCR zahŕňa to najlepšie z oboch svetov. Jazdiť sa bude na vozidlách TCR, ktoré sú skutočne blízko štandardným vozidlám, aké si dokážete objednať priamo v showroomoch, čo prináša nižšiu finančnú náročnosť a zároveň, omnoho širšie štartovné pole. Mení sa však promotér, po novom to bude Eurosport Events, ktorý mal na starosti Majstrovstvá sveta WTCC, čo znamená, že preteky sa pôjdu na 4 rôznych kontinentoch, bude...

Škoda Slovakia Motorsport vďaka podpore spoločnosti Škoda Auto Slovensko a spolupráci s tímom Styllex motorsport bude pretekať na najúspešnejšom súťažnom automobile svojej kategórie Škoda Fabia R5. Nový tím sa plánuje zúčastniť aj na vybraných podujatiach juniorských Majstrovstiev Európy U28. „Som veľmi rád, že Škoda Auto Slovensko ako dlhoročný, silný partner slovenského hokeja a cyklistiky otvára nový pilier svojich sponzorských aktivít. Vzhľadom na históriu našej značky, ako aj na aktuálne úspechy v medzinárodnom motoršporte, považujeme podporu slovenského motoršportu za logický krok. Som presvedčený, že spojenie najlepšieho súťažného špeciálu vo svojej kategórii a talentovaného jazdca Martina Kočiho v novom tíme nám prinesie nejedno víťazstvo a na konci roka budeme spoločne oslavovať úspešnú premiérovú sezónu.,“ povedal Ing. Marek Růžička, konateľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko. „Partnerstvo vnímame ako spojenie dvoch silných spoločností. Spoločné úsilie tvorí predpoklad na dosiahnutie vynikajúcich výsledkov, ktoré nám pomôžu posilniť pozíciu značky a zároveň aj nášho tímu v motoristickom športe. Som presvedčený,...

Španielsky pilot sa na celú nasledujúcu sezónu šampionátu FIA World Endurance Championship  pridal k tímu Toyota Gazoo Racing a bude štartovať s modelom Toyota TS050 Hybrid vo všetkých kolách šampionátu, ktoré nekolidujú s kalendárom Formuly 1. „Štartovať na najlepších tratiach sveta, ako napríklad Le Mans, a s najlepšími tímami na svete, ako je Toyota, to je privilégium a splnenie sna,” povedal pretekár. Alonso, ktorý má na konte dve víťazstvá v Grand Prix Monaco,  má šancu získať neoficiálne trojnásobnú korunu: víťazstvo v Monaku, v Le Mans 24h a Indianapolis 500. Štart na najslávnejších pretekoch na francúzskej trati, ktorá predstavuje najdôležitejšie kolo FIA World Endurance Championship, si vyžaduje špeciálnu prípravu. "Nemôžem sa dočkať júna, ale viem, že pred touto veľkou udalosťou musím absolvovať celú sériu testov, aby som sa dobre pripravil. K pretekom Le Mans treba pristupovať s rešpektom a presne to aj urobím,”  dodal majster Formuly 1.    Po prvých testoch s  TS050...

Aktuálne príspevky

Toyota Auris Touring Sports: ...akože Freestyle

Bratislavský autosalón 2018: Premiérové premiéry

Mercedes-Benz E All-Terrain: Všetkoterénne chute

BMW M2 Competition: Orgazmus na počkanie...