Filtrovať podľa:

Už tento víkend sa Matej za volantom pretekárskeho Hyundai-u i30 N TCR zúčastní prvých pretekov sezóny TCR Europe - európskeho šampionátu cestovných vozidiel. Avšak tento rok je pre Mateja rokom zmien a noviniek. Prvou je nový seriál TCR Europe, vrchol  kontinentálnych šampionátov cestovných vozidiel. Druhou je nový tím –taliansky Target Competition, ktorýmá za sebou 15 ročnú úspešnú motoršportovú históriu, počas ktorej získal tituly majstra Európy FIA ETCC, absolútne víťazstvo TCR International... Ďalšou zmenou pre sezónu 2019 je nové auto, úspešný a víťazný Hyundai i30 N TCR -  v minulej sezóne obsadilo prvé dve priečky vo svetovom šampionáte FIA WTCR. Na záver veľká novinka aj (alebo hlavne) pre teba. Seriál TCR Europe budeš môcť naživo sledovať priamo na verejnoprávnej televízii. Preteky z Hungaroringu pôjdu takmer naživo od 12:00 h na Dvojke RTVS. (Z dôvodu iného programu na kanáli pôjde vysielanie zo záznamu, ale so živým komentárom Jána Žgravčáka a Michala Cimbalíka z onlineracing.eu)....

CUPRA bude v druhej sezóne WTCR zastúpená štyrmi pilotmi za volantmi okruhového špeciálu CUPRA TCR, v dvoch tímoch PWR by CUPRA Racing a Comtoyou DHL by CUPRA Racing. Tím PWR by CUPRA Racing debutuje na medzinárodnej aréne s jazdcami Mikel Azcona a Daniel Häglof. Za tím Comtoyou DHL by CUPRA Racing budú štartovať Tom Coronel a Aurélien Panis. Sezóna TCR 2019 má byť medzinárodným šampionátom cestových automobilov na okruhoch s doteraz najväčšou konkurenciou. V rámci #WTCR2019SUPERGRID bude štartovať 26 automobilov. Nádejné duo Tím PWR by CUPRA Racing po vybojovaní viacerých víťazstiev v regionálnych majstrovstvách na okruhoch STCC - TCR Scandinavia v tomto roku postúpil do najvyššej ligy cestovných automobilov WTCR. Švédsky tím bude reprezentovať spoluzakladateľ Daniel Häglof a 22-ročný španielsky jazdec Mikel Azcona, čím dôjde k spojeniu skúseností a mladíckeho nadšenia. Víťazná formula Stratégiu kombinácie skúsenosti a mladej dravosti si zvolil aj belgický tím  Comtoyou DHL by CUPRA Racing. Vo farbách tohto tímu sa do WTCR...

Mitsubishi Triton (v Európe známy pod označením L200) sa v Austrálii už niekoľko rokov teší veľmi solídnemu postaveniu na trhu. Dokonca až do tej miery, že sa vlani stal najpredávanejším modelom Mitsubishi v Austrálii s viac ako 24 tisíc predanými vozidlami. Austrália je tiež krajinou motoristických súťaží s kultovými pretekárskymi vozidlami, legendárnymi jazdcami a tradičnými akciami, ktoré lákajú ohromné davy fanúšikov a podporovateľov. V tejto súvislosti sa nezabúda ani na "úžitkáče ute", a tak spoločnosť Mitsubishi Motors Australia ako podporovateľ tímu "Triton Racing" nasadila nové vozidlo MR Triton do podniku Superloop Adelaide 500 v rámci pretekárskeho seriálu SuperUte 2019, kde obsadil tretie miesto. Tím Triton, ktorý v seriáli 2018 pretekal s dvoma vozidlami Triton, tak do svojej zostavy pridal tretí automobil, v ktorom pôjde Elliot Barbour a Cameron Crick - v niektorých kolách seriálu bude za tím pretekať aj Toby Price, dvojnásobný šampión Rally Dakar. Mitsubishi Motors Australia ako hlavný sponzor tímu Triton zvýšila...

V skratke takto – nový seriál, nový tím, nové auto, nová motivácia a nová úroveň medializácie motoršportu na Slovensku. Isto najväčšou zmenou je nový seriál. Alebo aj staronový. Je ním európsky šampionát cestovných vozidiel TCR Europe. Áno, Maťo už v TCR štartoval, išlo však o celosvetový šampionát, ktorý zanikol a pretransformoval sa po zániku WTCC na spoločný pohár WTCR, v ktorom štartoval Maťo v minulom roku. TCR malo byť lacnejšou formou motoršportu v porovnaní s WTCC, žiaľ, po ich zlúčení a vytvorení WTCR nesmierne stúpla aj cena a náročnosť šampionátu, ktorý je preplnený továrenskými tímami, jazdcami a v neposlednom rade aj peniazmi. Každé pretekárske sedadlo je neskutočne drahé, ešte drahšie ako v minulom roku. V prípade, že človek chce jazdiť na čele v konkurencieschopnom aute, musí sa buď stať jedným zo štyroch fabrických jazdcov každej zúčastnenej automobilovej značky (každá značka môže mať na štarte len 4 vozidlá), alebo musí mať šialené...

Historický úspech dosiahli po víťazstve v celkovom hodnotení triedy LMP2 AM v rámci Ázijskej Le Mans Série. V 4. kole na okruhu Sepang v Malajzii dosiahol slovenský tím tretie víťazstvo v tejto sezóne a so ziskom 94 bodov ovládol triedu LMP2 AM pred americkým tímom United Autosport (60) a portugalským Algarve Pro Racing (49). ARC Bratislava konzistentnými výkonmi dokonca získal trofej aj v hodnotení triedy LMP2. Medzi profesionálnymi jazdcami ako napríklad Paul Di Resta či Pipo Derani dokázal pravidelne bodovať a v konečnom hodnotení mu patrí fantastické 3. miesto v ročníku 2018/2019 Asian Le Mans Series. Posádka Miro Konôpka (SVK) – Kang Ling (CHN) – Darren Burke (GBR) vybojovala v 34-stupňovej horúčave na okruhu Sepang 4. miesto v cieli v celkovom poradí. Silná konkurencia doplatila na náročné podmienky a potrápila sa s technickými problémami v poslednej polhodine štvorhodinových pretekov. ARC Bratislava sa síce v piatok musel vysporiadať s poruchou prevodovky, no...

Renault sa do súťaže vrátil ako továrenský tím v roku 2016 a každú sezónu zaznamenal výrazný pokrok. Minuloročnú sezónu skončil na štvrtej pozícii v pohári konštruktérov. V tohtoročnej budú bojové farby stajne Renault F1 Team hájiť piloti Nico Hülkenberg a Daniel Ricciardo. Jérôme Stoll, prezident Renault Sport Racing: "V Renaulte máme silnú vášeň k motoristickému športu. Naša história v F1 pokračuje nepretržite už viac ako 40 rokov. Formula 1 je prehliadkou, predstavením, zábavou, ale je aj najvyššou úrovňou v motoristickom športe. Vášeň pre Formulu 1 je metaforou bojovného ducha, odhodlanosti, odolnosti, ale aj pokrok vďaka neobmedzeným inováciám, ktoré inšpirujú tento šport. Ale táto vášeň musí byť zmiernená zdravou dávkou reality. F1 má zmysel pre Renault - je to laboratórium pre našu budúcu technológiu sériových vozidiel - ako vidieť na novom označení motora - Renault E-Tech 19. Byť súčasťou F1 je pre nás veľmi vzrušujúce obdobie." Od návratu do F1 pred tromi rokmi...

Narodil sa v malom nemeckom mestečku Hürth. Za svoj život (verím, že ešte žije) vyhral 91 Veľkých cien F1 a stal sa sedem krát svetovým šampiónom v tomto kráľovskom motoristickom športe. „Michael mal obrovský vplyv na F1," povedal Toto Wolff (minoritný vlastník tímu Mercedes AMG Petronas Formula One) . „Nielen že vytvoril neuveriteľný rekord, ktorý je ešte stále neprekonaný, ale aj formoval tvár F1. Ako vodič vzal Michael F1 na úplne novú úroveň. Venoval sa detailom a mal aj technické znalosti. Robil všetko s veľkou odhodlanosťou, od technickej rozpravy až po telesnú výchovu, vždy hľadal nové spôsoby, ako sa na trati." Michael urobil prvé kroky profesionálneho pretekára práve s automobilkou Mercedes – Benz – v roku 1990 začal v juniorskom programe, pričom jazdil v športových vozidlách skupiny C a DTM. Spolu s Karlom Wendlingerom vyhral posledné preteky sezóny športových vozidiel - prvé a jediné víťazstvo Michaela s Mercedesom. V nasledujúcom roku sa...

Spolu s dvoma bodmi za sobotňajšie 10. miesto tak získal v tejto sezóne 48 bodov a v konečnom hodnotení skončil na 18. mieste, pričom medzi jazdcami bez továrenskej podpory mu patrí 3. miesto. Víťazom FIA WTCR 2018 sa stal Gabriele Tarquini. Po sobotňajšom 10. mieste v prvých pretekoch panoval v tíme DG Sport Compétition optimizmus. Maťovi sa podarilo nájsť správne nastavenie podvozku, lenže v nedeľných druhých pretekoch na najťažšom okruhu kalendára nemal Maťo šťastie na výber miesta pred vjazdom do zákruty Lisboa. Pred ním sa stala hromadná nehoda, ktorá ho zablokovala. Ak by sa prešmykol okolo havarovaných áut, mohol opäť bojovať o prvú desiatku. Pred ním štartujúci Číňan Ma napokon skončil trinásty. „Mal som dobrý štart, ale pri prvom brzdení som si vybral zlú stranu,“ zreferoval po pretekoch Maťo Homola. „Aspoň som si dobre zajazdil, auto ma poslúchalo a bol som konkurencieschopný. Dokonca sa mi podarilo celkom rýchlo a čisto prejsť...

V prvom voľnom tréningu zajazdil Maťo Homola 10. najrýchlejší čas a hneď bolo jasné, že toto bude trať, ktorá bude vyhovovať audinám, no aj Peugeot 308 TCR tímu DG Sport Competition s ňou bol spokojný. V druhom tréningu Maťo zajazdil až 18. najrýchlejší čas a nebol veľmi spokojný, preto ešte pred prvou kvalifikáciou spravili pár zmien na nastavení. Po veľkom sklamaní z minulotýždňových pretekov v Ningbe vyzeralo 10. miesto po kvalifikácií ako výborný liek a perfektná štartovná pozícia do prvých pretekov víkendu. Hneď v prvých zákrutách po štarte však Maťo dostal niekoľko rán, okamžite sa zmenilo chovanie auta, dostavila sa výrazná nedotáčavosť, potom prišlo k najhoršiemu. „Dostal som nejaké rany a hneď som cítil, že auto sa na brzdách chová zvláštne. V ďalšom z kôl sa mi pri brzdení zablokovalo len jedno koleso a následne sa mi odtrhla polos,” povedal po pretekoch skľúčený Maťo. Tím dlho do noci opravoval a kontroloval všetko...

Jeden z najlepších počítačových simulátorov automobilových pretekov, na ktorom trénujú aj pretekári svetového pohára, je RaceRoom Racing Experience. Práve preň vydali vývojári DLC balík, v ktorom sa nachádzajú aj pretekárske špeciály seriálu FIA WTCR. Takže sa dá vyskúšať aj pretekársky špeciál Peugeot 308 TCR, na akom jazdí Maťo Homola v belgickom tíme DG Sport Competition.  Spracovanie vozidla je nesmierne detailné, vrátane všetkých nálepiek a model je tak vernou kópiou skutočného auta. Keďže je Maťo veľkým nadšencom virtuálnych pretekov a pretekových simulátorov, vývojári ho ako jediného jazdca FIA WTCR oslovili, aby im pomohol s prípravou modelov áut WTCR (vrátane vlastného Peugeotu 308 TCR), a pre server Živé.sk povedal: „Pre ešte lepšie priblíženie reality som im povedal, ako presne by sa malo auto správať v jednotlivých fázach zákruty a ako sa správa pri danom uhle natočenia volantu. Reálne má totiž nastavené limity -  kedy ešte poslúcha a kedy sa jednoducho utrhne.“ Pretekanie na simulátore...

Aktuálne príspevky

Hyundai, Kia, Rimac: Nejaké elektrické eNko a iné

Nie je interiér ako interiér, niektoré sú viac...a pár z nich

Opel Grandland X: Hybridná tristokoňová nakopávačka

Hyundai: i30 Fastback N, Matej Homola, TCR a?