smart roadster brabus V6: Nasrdený exkrement

Oslavovať sa dá rôznymi spôsobmi. Napríklad storočnica pretekárskeho podujatia Solituderennen na okruhu Solitudering pri Stuttgarte takmer dokonale oslávila v roku 2003 automobilka smart. Do malého roadstera narvala motor 2v1. Spojila tradičné dva preplňované trojvalce do jedného V6 celku s objemom 1 396 cm3. Výsledné parametre boli 125 kW a 220 Nm, čo pri hmotnosti 840 kg sľubovalo hutné jazdné zážitky. Výrobca ich ohodnotil číslicami 5,8 s a 225 km/h.

               Vzhľadom na to, že väčší motor zabral takmer celý zadný priestor, 50 l nádrž sa presunula dopredu, priamo do batožinového priestoru – vraj išlo o certifikovanú pretekársku nádrž s cenou (vraj 20 000 €. Posilnená musela byť aj prevodovka. Pochádzala z ForFour CDI, kde ale mala šesť stupňov. Roadster mal ale stupňov päť a robotizované radenie.

               Vyrobených bolo vraj len desať kusov a opäť vraj, ani jeden nebol oficiálne schválený do premávky, minimálne nemeckej.

 

 


  • smart,turbo,v6,

GALÉRIA - 5 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ