Škoda Superb: Facelift, hybrid, Scout a iné

Ľudovo sa mu hovorí aj „superbéčko“, no pre Škodu ide skôr o „superáčko“, nosiča mnohých technológií aj progresívnych riešení schovaných pod rúškou výrazu Simply Clever. A práve tento rok sa ho rozhodla automobilka omladiť, vylepšiť...

 

Hlavnými ťahákmi sú:

Full LED matrix svetlomety, prvý krát použité v modeloch Škoda. Svetelný kužeľ svetlometov sa skladá z niekoľkých nezávisle ovládaných segmentov. To umožňuje mať neustále rozsvietené diaľkové svetlá bez toho, aby boli oslepení ostatní vodiči. Kamera v čelnom skle rozpozná v protismere sa blížiace dopravné prostriedky, ale aj osoby a objekty s reflexnými prvkami. Riadiaca jednotka následne okamžite vypne daný segment svetla. Svetlomety sa skladajú zo spoločného LED modulu pre stretávacie a diaľkové svetlá, tri ďalšie LED segmenty plnia funkciu diaľkových svetiel, jeden modul prisvecuje v zákrutách. LED pruh slúži ako smerové svetlo, svetlo pre denné svietenie a obrysové svetlo. Posledným komponentom je LED riasa využívaná pri animovanej funkcii Coming/Leaving Home. Aj svetlomety do hmly využívajú LED technológiu, skladajú sa zo štyroch diód. Smerové svetlá v zadných full LED svetlách sa postupne dynamicky rozsvecujú od vnútornej strany smerom von.

Okrem full LED matrixových svetlometov majú premiéru dva asistenčné systémy. Prediktívny tempomat po novom spracováva okrem údajov z kamery v čelnom skle aj dáta z navigačného systému a s predstihom upravuje rýchlosť napríklad pred zákrutami alebo podľa rýchlostných limitov. Nový Emergency Assist pre viacpruhové cesty dokáže v prípade núdze bezpečne naviesť vozidlo s ohľadom na ostatných účastníkov premávky cez viac pruhov a zastaviť pri krajnici.

V ponuke je päť motorov. Prvý naftový motor novej generácie Evo 2,0 TDI s výkonom 110 kW je v ponuke so šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou prevodovkou DSG. Vrcholný naftový motor 2,0 TDI s výkonom 140 kW je štandardne dodávaný so sedemstupňovým DSG. Ako opcia sa priňom ponúka pohon všetkých kolies. Základným benzínovým motorom je 1,5 TSI s výkonom 110 kW so šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou prevodovkou DSG. Nový motor 2,0 TSI s výkonom 140 kW sa ponúka štandardne so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Vrcholný 2,0 TSI s výkonom 200 kW je vždy spriahnutý s pohonom všetkých štyroch kolies a sedemstupňovou prevodovkou DSG.

Veľkou novinkou je verzia Superb iV s plug-in-hybridným pohonom kombinujúcim benzínový motor 1,4 TSI (115 kW) s elektromotorom (85 kW), pričom systémový výkon má hodnotu 160 kW. Potrebný akumulátor má kapacitu 13 kWh a umožňuje čisto elektrickú jazdu s dojazdom cca 55 km. Je ho možné nabiť z bežnej domácej zásuvky, wallboxu, počas jazdy na benzín alebo rekuperáciou brzdnej energie. V kombinácii s benzínovým motorom má Superb iV dojazd 850 km.

Vďaka prepracovaniu predného nárazníka narástla dĺžka Superb-u o 8 mm na 4 869 mm, Superb-u Combi o 6 mm na 4 862 mm. Rázvor má 2 841 mm, šírku 1 864 mm, výška 1 469 mm resp. 1 477 mm. Objem batožinového priestoru je 625 l, pri sklopených sedadlách 1 760 l. Pri kombi verzii 660 l resp. 1 950 l.

S modernizáciou pribudli ďalšie tri Simply Clever prvky. Nový zväčšený Phone Box umožňuje bezdrôtové nabíjanie smartfónov a bezdrôtové pripojenie k vonkajšej anténe. Po prvýkrát je k dispozícii aj priestorový organizér v batožinovom priestore pod dvojitou podlahou, pozostávajúci z delenej nízkej priehradky zabezpečujúcej prevoz rôznych vecí. Okrem toho pribudol flexibilný organizér s posuvnou zaisťovacou tyčou na dvojitej podlahe, ktorý je dodávaný na želanie. Variabilná dvojitá podlaha batožinového priestoru je dostupná len pre variant Combi.

Virtuálny Kokpit je dostupný na želanie dopĺňajú tri infotainment systémy, z ktorých dva majú tiež funkciu navigácie. Rádio Bolero a navigačný systém Amundsen s mapovými podkladmi uloženými na SD karte sa ovládajú cez 8" dotykový displej. Columbus zobrazuje informácie na displeji vo veľkosti 9,2", ponúka ovládanie hlasom aj gestami, DVD prehrávač a pevný disk pre hudbu a video. Pri všetkých je v štandardnej výbave technológia SmartLink. SIM karta zaisťuje pripojenie k internetu alebo Wi-Fi hotspot, a umožňuje prístup k mobilným online službám Škoda Connect. Výbavový stupeň L&K ponúka štandardne Sound System Canton.

Po prvýkrát je v ponuke aj verzia Scout s pohonom všetkých kolies, s paketom na zlé cesty a s o 15 mm zvýšenou svetlou výškou. Exkluzívne preň je v ponuke aj nová metalická farba oranžová Tangerine. V ponuke bude s dvojlitrami TDI (140 kW) a TSI (200 kW).


  • škoda,superb,

GALÉRIA - 17 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ