Škoda Octavia Scout: Čo dokáže služobák

Niet divu, že je už roky na prvých priečkach v rebríčku firemných predajov a sníva o nej nejedna rodina, v Českej republike vraj úplne každá. Je to stará známa, síce jazdne nemastná-neslaná, ale praktická, priestranná a koncernovou technikou nabitá Škoda Octavia. Testovali sme ju po facelifte v celkom obyčajnej verzii a potom aj najvýkonnejšiu RS 245. Teraz prišiel rad na Scouta, ktorý je už roky obľúbenou alternatívou k SUV.

Základ na prežitie

Vďaka popularite SUV nemá Scout problém prežiť ako na trhu, tak aj v horších podmienkach. Má totiž ich výhody v teréne, ale minimum nevýhod. Do priestranného interiéru najväčšieho auta tejto triedy pribudlo pri facelifte niekoľko noviniek. Atmosféru na palube príjemne dotvára náladové osvetlenie s meniteľnou farbou svetla, ale nový infotainment bez otočného ovládača hlasitosti ide pekne na nervy. Namiesto dotykových tlačidiel na obrazovke je lepšie používať výhradne ovládanie na volante.

Do ťažších terénnych podmienok má Scout tradične používanú výzbroj. Podvozok je zvýšený o 30 mm, ale ani výsledných 171 mm nie je až taká sláva, keď napríklad aj Renault Captur má dobre cez 20 cm. Exponované komponenty podvozka majú štandardne montovanú extra ochranu, takzvaný balík pre zlé (rozumej naše) cesty. Pomerne veľký rázvor a previsy karosérie prechodnosť terénom trochu obmedzujú, auto má tendenciu narážať do strmých kopcov a sadať si na ne bruchom. So sériovo dodávaným pohonom všetkých kolies a voličom jazdných režimov s offroad módom toho však dokáže aj tak dosť.

Najlepší obchod roka

Schopnosti v teréne sme sa vybrali vyskúšať na off-road trati Slovakia Ringu, kde sa len týždeň predtým konali testy Karoqu. Octavia Scout s väčšinou trate nemala problémy, niektoré sekcie sme však v rámci zachovania celistvosti auta pre ďalšie redakcie radšej vynechali. Najväčším limitom je predný nájazdový uhol, kvôli ktorému Scout neraz zaryje nos do hliny pred ním. Okrem offroad režimu so špecifickým nastavením pohonného ústrojenstva a stabilizačného systému pomáha v teréne aj asistent zjazdu z kopca. Podvozok je adekvátne nastavený k určeniu auta a pôsobí zo všetkých Octavií najuniverzálnejšie aj bez adaptívnych tlmičov. Správa sa veľmi komfortne a pritom má priame reakcie na pokyny riadenia bez veľkých náklonov.

Naftový dvojliter v jeho najvýkonnejšej verzii so 135 kW nepatrí medzi najtichšie, ale do Scouta by som iný diesel nebral. Dôvod je jednoduchý: od slabšej 110 kW je táto silnejšia iba o 110 eur drahšia. To znamená asi 3 eurá a 24 centov za koňa a to je už naozaj dobrý deal. Octavia Scout nie je lacná, slabší diesel s manuálom ledva vojde pod 30 000 €, investícia do silnejšieho motora, ku ktorému je vždy DSG, je teda jasnou voľbou. Výkonu má dostatok, s prevodovkou spolupracuje hladko a má spotrebu okolo 6,0 l/100 km. Vo výsledku je Škoda Octavia Scout 2.0 TDI tak dobre vyladeným, univerzálnym a funkčným autom, že opäť vyvoláva otázku, či je vôbec treba toľko veľa rôznych SUV.


GALÉRIA - 25 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ