Škoda Kodiaq: Utekajme, už ide!

 A hlavne, utekať vždy treba v smere aktuálnych trendov. Proti prúdu to vraj ide dosť ťažko. Vo svete automobilov to, žiaľ, platí tiež. Preto sa mnohé, aj netradičné automobilky, pomyselne obuli do tenisiek a rozbehli sa v smere azda najväčšieho s názvom SUV (alebo rôzne odnože ako SAV, crossover a podobne). Aj Škoda sa rozhodla, že treba byť viac v kurze, ktorý od roku 2009 háji model Yeti. A keďže Škoda vždy ponúka niečo navyše, pripravila model, podobne ako ostatné, jemne sa vymykajúci svojej triede. Meno má odvodené po najväčšom hnedom medveďovi kodiakovi Kodiaq. Výraz „veľký“ v jeho prípade ihneď naberá nový rozmer.

Kodiaq je kus auta postavenom na platforme, ktorú modulárne využíva Volkswagen Tiguan, ale aj Seat Ateca. Naťahovanie sa trošku prejavilo na jemnej optickej disproporcii – dlhý, no úzky. Čo však nevidieť je, že medveď zrejme držal diétu. Najľahší variant s predným pohonom váži len 1 427 kg, s pohonom 4 x 4 (cez spojku Haldex) 1 535 kg.   

            A hrať sa dá aj s organizovaním interiéru. V základe je k dispozícii päť sedadiel, pričom zadná lavica je delená v pomere 60 : 40, v rovnakom pomere sa dá nastaviť sklon operadiel a posunúť o 180 mm. Druhou možnosťou je sedemmiestny interiér s tretím radom sedadiel sklápateľným (tradične) do dna batožinového priestoru (a môže sa ísť na rodinný výlet).

            Dĺžku auta výrazne cítiť v objeme batožinového priestoru. Pri päťmiestnom riešení má objem až 720 l, pričom po sklopení zadných sedadiel narastie na 2 065 l. Ak je vozidlo vybavené voliteľným sedadlom spolujazdca so sklopným operadlom, zmestia sa dnu predmety dlhé až 2 800 mm. Medzi prvkami príplatkovej výbavy sú elektricky ovládané piate dvere, ktoré možno otvárať a zatvárať pohybom nohy pod zadným nárazníkom alebo tlačidlom z miesta vodiča. Úžasné čísla. Len si niekedy kladiem otázku, či to až tak treba. Veď 80 percent času vodič so sebou ťahá len bezduchú hromadu vzduchu. 

Myslím Simply Clever

            Ale keď už, Simply Clever riešenia prídu vhod. Kodiaq ponúka viac ako tridsať rôznych detailov vrátane siedmich nových. Medzi nimi figuruje výsuvná plastová ochrana hrán dverí - vďaka predpätým pružinám pri otvorení dverí sa sama vysunie a zabráni tomu, aby sa hrana dverí dostala do kontaktu so stenou alebo s vedľajším automobilom. Ako prvá Škoda je vybavený aj elektrickou detskou bezpečnostnou poistkou pre zadné dvere alebo paketom spánok so špeciálnymi hlavovými opierkami.

Aj keď, podľa mňa, on-line konektivita do auta nepatrí, má svoje nesporné bezpečnostné výhody. Balík Škoda Connect sa delí do dvoch kategórií. Balíček služieb Infotainment Online zaisťuje navigáciu a informácie v reálnom čase. Balíček Care Connect slúži na vzdialený prístup k vozidlu a asistenčným službám – tiesňové volanie (Emergency Call) s tlačidlom pri vnútornom spätnom zrkadle je najdôležitejšou funkciou. Dá sa aktivovať manuálne, alebo, ak sú aktivované zadržiavacie systémy vozidla, automaticky s volaním priamo do servisného centra. Ak by predsa len majiteľovi auta chýbal bližší kontakt s autom, cez aplikáciu Škoda Connect si môže preveriť stav auta. Aplikácia taktiež umožňuje prenesenie doma naplánovaných trás priamo do navigačného systému. Potom už len stačí nasadnúť a vyraziť….

            Kodiaq je nielen veľký, ale v mnohom aj nápaditý a hlavne prispôsobivý. Má aj slušne nízku základnú cenu. Konkurencia to (asi) bude mať ťažšie.


  • kodiaq,škoda,

GALÉRIA - 15 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ