Škoda Kodiaq RS: Naftový maco zo zeleného pekla

Na úvod sa vynára otázka – prečo je Kodiaq RS poháňaný naftovým motorom? Veď súčasnosť vznetovým motorom nepraje. Odpoveď je jednoduchá – prevádzkové náklady. Preto Škoda siahla po najvýkonnejšom koncernovom naftovom dvojlitri s výkonom 176 kW a maximom krútiaceho momentu 500 Nm v otáčkovom pásme 1 750 - 2 500 min-1. Preplňovanie majú na starosti dve za sebou zapojené turbodúchadlá.

Motor je štandardne spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies (Haldex piatej generácie). Stovku zvládne Kodiaq RS za 6,9 sekundy, maximálnu rýchlosť má 221 km/h, priemernú spotrebu podľa nových noriem 6,4 l/100 km.

Aj so zvukom športovým

               Nie, nerobím si srandu. Vecička sa volá Dynamic Sound Boost a nejde o elektrický syntetizátor produkujúci čudesné zvuky šíriace sa interiérom. Škoda sa zamerala (podobne ako Audi u SQ7) na zvuk idúci z výfuku. Aktuátor sa nachádza v blízkosti výfukového potrubia – produkuje zvuk podľa otáčok motora, zaradeného prevodového stupňa a rýchlosti auta, ale aj podľa aktivovaného jazdného režimu. K dispozícii sú preto tri zvukového prejavy - od tichého až po výrazne športový. V režime Comfort má jemné dokreslenie, v režime Normal a Snow je podstatne dynamickejší. V režime Sport má najšportovejší a najintenzívnejší zvuk. V režime Individual si môže vodič vyberať zvuk podľa vlastných preferencií. V režime Eco neprodukuje systém žiadny dodatočný zvuk.

               Ruka v ruke so zvukom pracuje aj adaptívny podvozok DCC a ostatné elektronické prvky. Okrem režimov Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual a Snow má vodič k dispozícii aj režim Offroad - do rýchlosti 30 km/h k dispozícii asistent zjazdu z kopca (ABS, stabilizačný systém, elektronické uzávierky diferenciálov EDS a protipreklzový systém ASR potom fungujú v špeciálnom nastavení pre jazdu v teréne). Avšak na normálnej ceste sa môže vodič celkom pokojnejšie odviazať. Taktiež stabilizačný systém ponúka dva režimy – normálny a športovejší s neskorším zásahom elektroniky. Všetkému pomyselnú korunku športovosti dáva ešte progresívne riadenie.

 

Bižu

               V štandardnej výbave Kodiaq RS jazdí na 20“ kolesách, vpredu aj vzadu má full LED svetlomety. Vybrané prvky karosérie sú v lesklej čiernej farbe. Na palube wi-fi aj mnohé služby konektivity...

               Nie som veľkým fanúšikom SUVéčok. Zrejme si ani nikdy Kodiaq RS nekúpim, no uznať musím, že Škoda ho veľmi pekne a vkusne vycibrila. Hlavne po technickej stránke má moje sympatie.

 


GALÉRIA - 17 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ