Škoda Kodiaq: Opäť iné IQ

Čísla vraj neklamú. Ak by sme im verili, tak so rastúcou veľkosťou áut stúpa percento podielu naftových motorov. Istú logiku to má. Spotreba naftových motorov je s narastajúcou veľkosťou auta niekedy až rapídne nižšia ako benzínových. Na druhú stranu, ak je typickým prostredím väčšieho SUV hlavne podzemná garáž nejaké „megaštýlovoluxusného“ nákupného centra, je „paničke“ za volantom jedno, čo má pod prednou kapotou. Ale dosť bolo sarkazmu. Škoda Kodiaq je jedno z tých SUV, ktorého ponuka naftových aj benzínových motorov je viac ako slušná. Záleží len na zákazníkovi, čo preferuje.

Kodiaq som už jazdil, len s motorom 2,0 TDI (110 kW) ma veľmi neoslovil. Bolo to len také bezduché jazdenie. Avšak stačí vymeniť písmeno „D“ za „S“, a hneď som mal úsmev na mojej veľkej hlave. Benzínový dvojliter ponúka nielen o kúsok vyšší výkon (pri totožnom krútiacom momente), ale aj pocitovo viac dynamiky. Opäť som jazdil len v normálnom režime, auto malo 19“ kolesá, akurát bolo len päťmiestne. Z môjho pohľadu ale rozdiel zanedbateľný.

Benzínový štvorvalec je kultivovaný a slušne dynamický. Benzínový štvorvalec je kultivovaný a slušne dynamický.

Motor išiel celkom ľahko do otáčok. A hlavne, výrazne promptnejšie reagoval na zmeny polohy plynového pedála, čo bolo najmä v meste výrazné plus. Po pár metroch bol zohriaty na pracovnú teplotu a v prípadne potreby ochotne ťahal aj vo vyšších rýchlostiach. Akurát som sa nerád pozeral na údaje o priemernej spotrebe. Pri častom „hraní“ sa s plynovým pedálom displej na mňa doslova „vychrstol“ číslicu 9 (l/100 km). Nehovorím, že to je extrémne veľa, ale je to vyšší údaj. Samozrejme, rozumnejšia jazda mimo mesta znamenala aj citeľne nižšiu spotrebu na hranici 6,5 – 7 l/100 km. Žiaľ, benzínové motory sú citlivejšie na zaobchádzanie a rozptyl hodnôt priemernej spotreby je tým pádom výraznejší.

Škoda KodiaqTomu sa hovorí masívny hák. A ešte je aj posuvný.

A u mňa vyhráva päť miest. Ďalšie dve sedadlá voziť v batožinovom priestore, to mi príde vzhľadom na ich „častú“ využiteľnosť ako zbytočné mrhanie a vláčenie kíl naviac. Inak sa mi Kodiaq 2,0 TSI viac páčil, možno aj kvôli parádnej červenej farbe a športovému volantu.

Škoda KodiaqŠportový volant je parádny. Aj sa príjemne drží.


GALÉRIA - 9 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ