Škoda Karoq: Nové SUV detailne predstavené

Kabát z Česka

Pravda, až také prekvapenie to už nie je, po prvý krát sa však Karoq ukázal bez maskovania, veľa sme o kompaktnom SUV vedeli už dávnejšie. Navyše zdieľa platformu aj so Seatom Ateca, dá sa teda dosť presne očakávať, čo nástupca Yetiho reálne prinesie. Samozrejme v svojráznom dizajne Škody. Vpredu sa inšpiruje vo väčšom Kodiaqu, ktorý má podobne rozložené svetlá s oddelenými hmlovkami, koncové svetlá majú typický tvar písmena C. Menší brat meria 4 382 mm na dĺžku, 1 841 mm na šírku a 1 605 mm na výšku, s rázvorom 2 638 mm (pri verzii s pohonom všetkých kolies 2 630 mm) sa dá čakať „stoličkové sedenie“ a slušný vnútorný priestor.

Podľa výrobcu je priestor pred kolenami pasažierov na zadných sedadlách je 69 mm, len nie je jasné, akých pasažierov má na mysli, ani v akej pozícii boli sedadlá. V druhom rade so systémom VarioFlex sú totiž tri samostatné a individuálne nastaviteľné sedadlá, ktoré sa dajú v prípade potreby aj vybrať von z auta. Ich posúvaním sa mení veľkosť priestoru pre batožinu 479 do 588 litrov. Maximum pri dvoch pasažieroch a bez zadných sedadiel je 1 810 litrov, dlhé predmety sa dajú prevážať vďaka sklopnému sedadlu spolujazdca.

Digitálny vek

Najnovšie SUV v portfóliu Škody má aj najmodernejšiu výbavu, po prvý krát sa v aute českej značky objaví digitálny prístrojový štít so štyrmi rôznymi možnosťami zobrazenia údajov na paneli. Nechýbajú najmodernejšie možnosti konektivity vrátane Wi-Fi hotspotu v systémoch Amundsen Columbus (na želanie s LTE modulom). On-line služby ŠKODA Connect sú rozdelené do dvoch kategórií: Infotainment Online poskytujú informácie a navigáciu, služby Care Connect pomáhajú pri poruchách a v núdzi. Ďalšie on-line služby fungujú prostredníctvom aplikácie ŠKODA Connect App. S nimi je možné vozidlo pomocou inteligentného telefónu na diaľku kontrolovať, konfigurovať a tiež nájsť, kde je zaparkované. Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink sú voliteľnou výbavou k základnému infotainment systému Swing, v ostatných sú štandardne.

Medzi komfortné prvky výbavy patrí okrem iného vyhrievaný veniec volantu a všetky sedadlá, v zime poteší nezávislé kúrenie. Pre pohodu na palube má Karoq na výber z 10 odtieňov náladového osvetlenia, vonkajšie osvetlenie môže pozostávať kompletne z LED. Na bezpečnosť bude dohliadať typický zástup bezpečnostných asistentov, jeden z nich dokáže prevziať riadenie v pomaly sa hýbajúcej kolóne.

Začiatok s trojvalcom

Všetky agregáty sú preplňované turbodúchadlom a majú priame vstrekovanie paliva, systém Start-Stop a rekuperáciu brzdnej energie. Dodávajú sa buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Základom benzínovej ponuky bude1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 200 Nm, ktorý poznáme z Atecy. Novinkou bude 1.5 TSI s vypínaním dvoch valcov pri nízkej záťaži a výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Diesle začínajú s motorom 1,6 TDI s výkonom 85 kW (115 k) a s maximálnym krútiacim momentom 250 Nm, strednou voľbou je 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) a 340 Nm. Jeho silnejšia verzia má 140 kW (190 k) a 400 Nm, motor je sériovo dodávaný s pohonom všetkých kolies a s  prevodovkou DSG.

Pohon všetkých kolies tradične zabezpečuje medzinápravová spojka, v ponuke budú aj adaptívne tlmiče s troma charakteristikami a volič jazdných režimov vrátane módu „Offroad“ pre verzie s pohonom všetkých kolies, ktorý pomôže pri jazde v horšom teréne. Na ochranu auta na nespevnených povrchoch ho možno vybaviť balíkom pre zlé cesty.

 


GALÉRIA - 31 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ