Škoda Karoq: Nástupca Yetiho oficiálne

Kompletné odhalenie auta je naplánované na 18. mája, oficiálna premiéra sa bude konať v Štokholme. Prvé obrázky maskovaného SUV však napovedajú veľa, rovnako ako oficiálne zverejnené údaje. Na pohľad je jasné, že Karoq bude mať veľa spoločného so SEATom Ateca, s ktorým zdieľa platformu. S dĺžkou 4 382 mm, šírkou 1 841 mm a výškou 1 605 mm bude Karoq od španielskej sestry trochu dlhší. Rázvor náprav meria 2 638 mm (pri verzii s pohonom všetkých kolies 2 630 mm). V porovnaní s končiacim Yetim je Karoq širší o 35 mm, rázvor má väčší o 60 mm a dĺžku až o 160 mm.

Batožinový priestor má v päťmiestnom usporiadaní interiéru základný objem 521 l. Pri sklopených zadných sedadlách vzrastie objem pre batožinu na 1630 l. S voliteľne dodávaným systémom zadných sedadiel VarioFlex známy aj z Yetiho je základná veľkosť priestoru pre batožinu od 479 do 588 l. Maximálne využiteľný objem batožinového priestoru pri dvojmiestnej konfigurácii a po vybratí sedadiel je 1 810 l.

Výbava vychádza koncernovej ponuky, nechýba online infotainment. Vrcholné systémy Columbus a Amundsen disponujú funkciou WLAN-hotspot, pre Columbus je v ponuke na želanie LTE modul. Spojenie so smartfónom zaisťuje platforma SmartLink so štandardmi Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink, energiu doplní zariadeniu bezdrôtovým nabíjaním. Technológie koncernu prinášajú na palubu aktuálny arzenál asistenčných systémov, novinkou pre Škodu bude digitálny prístrojový panel s veľkým displejom.

Novinkou v ponuke pohonných jednotiek sú dva zážihové a dva vznetové motory. Výkonové spektrum siaha od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k). Všetky agregáty sú preplňované turbodúchadlom a majú priame vstrekovanie paliva, systém Start-Stop a rekuperáciu brzdnej energie. S výnimkou najsilnejšieho naftového motora sú všetky agregáty dodávané buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovou prevodovkou DSG.

Motor 2,0 TDI s výkonom 140 kW (190 k) sa dodáva výhradne s pohonom všetkých kolies a sedemstupňovou prevodovkou DSG. Nový motor 1,5 TSI je vybavený systémom Active Cylinder Management Technology, teda funkciou odpájania dvoch valcov pri nízkej záťaži. Od výbavového stupňa Ambition je k dispozícii aj voľba jazdného profilu v režimoch Normal, Sport, Eco a Individual, vo verzii 4 × 4 pribudne Snow a Offroad. Uvedenie na trh je naplánované na druhú polovicu tohto roka.


  • karoq,skoda,suv,

GALÉRIA - 16 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ