Škoda Karoq 1,6 TDI: Biely plot

Život motoristického novinára, to nie je len okupovať najnovšie Range Roveryelektromobily, Mercedesy-AMG alebo prezidentské limošky. Je to najmä o umení vedieť sa vcítiť do rôznych životných rolí. Tentoraz však predomnou stojí úloha fakt neľahká - vcítiť sa do role potenciálneho majiteľa Škoda Karoq 1,6 TDI so šesťstupňovým manuálom vo výbave Ambition. 

Ja viem, je to trocha nezvyk, veď úvody svojich článkov zvyknem vždy naťahovať do bizarných smerov a rozmerov. Ale tentoraz je to trocha inak. Pretože potenciálny majiteľ Škody Karoq 1,6 TDI vo výbave Ambition je poctivá pracujúca trida, kámo. A pracujúca trieda nemá čas na hovadiny!

Domestifikovaný Yeti

Je sranda, že Škodovka robila okolo uvedenia Karoqu taký humbuk, že by mal jeden tendenciu myslieť si, že je to ich prvý model v segmente malých SUV. Lenže už dávno pred Karoqom tu bol Yeti - malé, no veľmi schopné SUV s neobvyklým tvarom a charizmou, postavené zo skladu koncernových dielov tak, že by to pomaly nikto nepovedal.

S Karoqom je to už troška iná rozprávka. Radikálne tvary a chuť sa odlíšiť ustúpili spoločnému základu s Volkswagenom Tiguan a Seatom Ateca, čo pomohlo Karoqu v porovnaní s Yetinou obsiahnuť oveľa viac prvkov aktívnej bezpečnosti a iných technologických vychytávok. To je všetko super, no (zatiaľ) najmenšiemu SUV od škody to trocha ubralo na charizme. 

Nie, že by však Karoq trpel nedostatkom atraktivity. Jeho jednoduché a ostré linky však vyniknú predovšetkým s väčšími ráfikmi a nižším profilom pneumatík, než ako je to v prípade mnou okupovaného exemplára. Úprimne, ani legendárna biela Candy nepridáva celkovému wow-efektu príliš neprospieva. Proporčne je však Karoq veľmi vyvážený a pravdepodobne si neviem predstaviť človeka, ktorému by vyslovene vadil. Poďme ale dovnútra.

Fabia Junior to není, drahý pane

Ambition je v prípade Karoqu základná výbava. A treba uznať, že aj napriek jej sociálnej podstate vykrýva všetku triviu, ktorú by šofér súčasného auta mohol potrebovať. Máme tu dvojzónovú klimatizáciu, tradične veľmi fajný infotainment a šikovná vecička s názvom Front Assist. Chýbala mi však jedna maličkosť - tempomat. Zaujímavé však je, že keď sa hrabem v terajších cenníkoch, nachádzam ho už v základnej výbave. Bug fixed!

Poloha za volantom je ako inak, veľmi pohodová. Karoq je jedno z mála áut, v ktorých som so sedadlom nešiel totálne dolu ako vždy - k jeho charakteru sa vyššie položené sedadlo totálne hodí. Interiér využíva zatiaľ poslednú škodovácku koncepciu s centrálnym displejom, okolo ktorého sú umiestnené výduchy ventilácie, aj táto koncepcia sa však má zmeniť s prichádzajúcou Scalou. Miesta je tu dosť a interiér pôsobí pomerovo hodnotnejšie ako v ostatných Škodovkách, plus by som bol celkom ochotný veriť tomu, že v niekom vzbudia aj niečo ako emócie aj dve mohutné madlá pri páke prevodovky. U mě dobrý.

Sedí sa tu celkom vzpriamene, takže miesta je dosť aj vzadu. Všetkých ľudí, ktorí však menia firemnú flotilu Octavií Combi za Karoqy musím vopred upozorniť: batožinový priestor je síce na svoju triedu obstojne veľký, no v triede malých SUV platia trocha iné štandardy. Samozrejme, 521 litrov objemu znie lákavo, tvarovanie však nemusí vyhovovať každému predmetu. Inými slovami: Ak je pre vás podstatná ložnej plochy batožinového priestoru, zostaňte pri zemi (Octavia), alebo si uleťte smerom ku Kodiaqu.

Jednoducho motor

Aj napriek svetlej výške však zostanete pri zemi aj vtedy, keď si vyberiete motorizáciu Karoqa, ktorú som mal tú česť testovať. Pod kapotou tohto Karoqa sa totiž nachádza turbodieselová jednašesťka s výkonom asfalttrhajúcich 85 kilowattov, a.k.a. 110 koní. Spolu s decentnými 250 newtonmetrami ide o najjasnejší znak toho, že po dvoch deckách a troch štvrtinách splatenej hypotéky sa vám už jednoducho nechce riskovať.

S ničím. Nechce sa vám riskovať s predbiehaním, ale zasa ani v zákrutách. Nechce sa vám riskovať ani vytŕčanie z radu, ani prípadné pokuty. Chce sa vám len dostať z bodu A do bodu B tak nenútene a v takom komforte, v akom to len ide. A jediné, čo sa vám keď-tak bude chcieť riskovať, bude benzínková ruleta s malým dojazdom. Lebo o niečom ten život predsa byť musí, nie? Uhm.

Žarty stredného veku odložme do úzadia, tento motor je skrátka fajn. So šesťstupňovým manuálom stačí na pružnú reakciu v akejkoľvek mestskej situácii alebo pri predbiehaní, do diaľničných stúpaní sa mu ale až tak nechce. Ale keď ste za volantom Karoqu, už sa vám nechce stúpať ani tam. Už skrátka chcete byť doma, to je všetko.

Z hľadiska jazdných vlastností Karoq tiež vyznáva túto filozofiu: Na ceste sa viac-menej prevaľuje, pri prudšej jazde zvykne prednú vnútornú labku trocha nadvihnúť a poštekliť diferenciál. Našťastie nič z tohto javu sa neprenáša do klasicky precízneho, no trocha odiahnutého riadenia. Jediný nebezpečný jav, ktorý za volantom Karoqa skutočne hrozí, je teda len mikrospánok.

John Doe

Predpokladám, že ak ste sa dostali až sem, čakáte verdikt. A vy viete, aký verdikt očakávate, tak vám to len potvrdím: Karoq je za svoju cenu, ktorá v testovanej výbave osciluje okolo 22 000 €, skutočne dobrým autom. Je priestranný, nájdeme v ňom aj niekoľko Simply Clever riešení (vy viete, že tá škrabka na ľad tam je... kým ju niekto neukradne). Prevezie vás z miesta A do miesta B absolútne nenútene a s minimálnou potrebou investície akejkoľvek pozornosti. Je skrátka pohodlný, ako tá skladba od J.A.R. Toto Česi skrátka vedia.

Je len na vás, či vám to stačí.


GALÉRIA - 20 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ