Škoda Fabia: Menej je viac

Vraj, menej môže byť niekedy (viac-menej) viac. Platí to (žiaľ) už niekoľko rokov, čo nezmyselne vypukla civilizačná motorárska „choroba“ s menom downsizing. Komické je, že nakoniec sa zistilo, že choroba je liečiteľná lebo diagnóza nikam nevedie. Našťastie, aj keď v prípade modelu Škoda Fabia má presne opačné účinky.

Pod jej prednú kapotu sa opäť vracia trojvalec, tentokrát s objemom 999 cm3. V ponuke nahrádza – pre oba karosárske varianty – známy motor 1,2 TSI.

Slabší kúsok

Fabia so slabším výkonom 70 kW sa dodáva s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. V porovnaní s 1,2 TSI (66 kW) zostal najvyšší krútiaci moment bez zmeny na hodnote 160 Nm, ale dynamické vlastnosti sa aj napriek tomu zlepšili. Maximálna rýchlosť vzrástla o 3 km/h na 185 km/h (Combi zo 185 na 187 km/h) a hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h sa zlepšila o 0,3 s na 10,6 s (Combi z 11,0 na 10,8 s). Spotreba a emisie škodlivín hatchbacku aj kombi výrazne klesli zo 4,6 l/100 km (105 g CO2/km) na 4,3 l/100km (99 g CO2/km).

Silnejší kúsok

Silnejší motor sa dodáva so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Má rovnako ako predchodca výkon 81 kW, no krútiaci moment vzrástol zo 175 na 200 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchľuje Fabia s týmto motorom za 9,5 s (Combi za 9,6 s), maximálna rýchlosť je 196 km/h (Combi 199 km/h). Zvýšenie krútiaceho momentu sa prejavuje najmä pri akcelerácii na diaľniciach a mimo mestskej prevádzky. Najvýraznejšie sa lepšia pružnosť prejavuje v spojení so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Pružné zrýchlenie zo 60 na 100 km/h na najvyššom prevodovom stupni zvláda o 2,6 s rýchlejšie (Combi o 2,4 s), zrýchlenie z 80 na 120 km/h dokonca o 4,1 s (Combi o 3,9 s) svižnejšie. Spotreba a emisie v oboch verziách klesli. S manuálnou prevodovkou o 0,3 litra na 4,4 l/100km (101 g CO2/km). Pri verziách s prevodovkou DSG sa spotreba znížila o 0,1 litra na 4,5 l/100 km (104 g CO2/km).


GALÉRIA - 3 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ