Škoda Fabia 1.0 TSI: Baby racer

Pri predstave polepeného auta sa väčšine novinárov zatmie pred očami. Akoby nestačilo neopozerané auto, ale vy ešte aj budete kričať do sveta nejakými nálepkami. Nebodaj ešte nejakým divokým sloganom... No, hrôza. Spočiatku som sa tatko pozeral aj na testovaciu Fabiu 1.0 TSI, ale potom sa mi začala páčiť, pretože jej polep bol graficky spracovaný naozaj dobre. Normálne si myslím, že by ho Škoda mohla ponúkať ako opciu. Ale určite by to stálo „majland“ a tým by to odradilo aj päť zo šiestich potenciálnych záujemcov a preto to Škoda ponúkať nebude. Bodka.

Monte Carlo, to je paráda

Malý odznak na B-stĺpiku prezrádza, že pod nálepkami sa skrýva top verzia tohto modelového radu. Je až trochu na škodu, že športové sedadlá s červenými dekoratívnymi prvkami neladia s exteriérom (inak v zásuvke pod spolujazdcom je dáždnik, do dverí sa zrejme nezmestil). Ale to je asi tak všetko, čo im môžem vytknúť. Hrubý veniec skoseného volantu má červené prešívanie a tým sa zvláštnosti kopkitu výbavy Monte Carlo prakticky aj končia.

Kabína je pragmatická a prehľadná. Rádio s dotykovým farebným displejom je trochu zapadnuté, takže k niektorým virtuálnym tlačidlám je horší prístup, ale inak systém funguje výborne. V rámci svojej kategórie patrí Fabia k tým väčším, ale naskladať do nej celú rodinu plus kočík do kufra je už trochu trápením. Na druhej strane je tu "simply clever" ohrádka na drobnosti či možnosť uložiť plató do zníženej polohy.

Do otáčok

Litrový trojvalec sa v 81-kilowattovej verzii kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Tú Škoda poriadne roztiahla, takže na diaľnic si motor mrmle nejakých 2 500 otáčok. Tie ešte ležia v tom zaspatejšom pásme, takže pri potrebe zrýchliť putuje ruka na páku. Agregát je do nejakých 3 000 otáčok mierne letargický a treba čakať, kým dúchadlo fúkne do valcov. Nad 3 000 otáčkami je už prejav citeľne živší a v sprievode rapkavej zvukovej kulisy sa konečne dostávam aspoň trochu do varu.

Hoci Fabia ešte nestojí na platforme MQB, za svoj jazdný prejav sa nemusí hanbiť. Dobre sa ovláda, citlivo reaguje na pohyby volantom a ani bez záťaže nemá potrebu skákať. Komfort na 16-palcových kolesách s profilom 45 nie je ideálny, ale dá sa to zvládnuť.

Nečakám však, že Fabia 1.0 TSI Monte Carlo sa dostane do hľadáčika tých, ktorí hľadajú zábavu za volantom. Osloví skôr všetrannostou a keď ju nebudete preháňať, tak jej bude stačiť ešte menej ako 5,5 litra benzínu na 100 km. Preteky na spotrebu by tak zrejme v rámci konkurencie tiež vyhrala.


GALÉRIA - 33 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ