Singer a Williams: 500 koní pre 911-ku starým štýlom

Spoločnosť Singer založená v roku 2009 sa za svoje krátke pôsobenie stihla presláviť svojimi renovovanými Porsche, ktoré majú pôvodný základ, ale modernú techniku a nové kvalitné materiály. Všetko s retro dizajnom a prvotriednym spracovaním, vychádza pritom maximálne v ústrety požiadavkám zákazníkov. Jedným z nich je Scott Blattner, ktorý má od Singeru už tri kúsky. VIP klienta si chce výrobca uctiť niečím špeciálnym pre aktuálny projekt.

Singer Vehicle Design sa preto spojil s oddelením Williams Advanced Engineering, známym z pôsobenia pre tím F1 a na pomoc si privolali aj otca plochého šesťvalca, ktorým je Hans Mezger. Agregát pre nové dielo Singeru (911 z roku 1990) je založený práve na jeho výtvore: 3,6 litrovom plochom šesťvalci. Zdvihový objem pôvodného motora je zväčšený na 4,0 litra, okrem toho dostal veľké spektrum technických vylepšení. Už na prvý pohľad to vyzerá dosť fajnovo a teraz pozor.

Výbornou správou pre nadšencov „luftgekühlt“ kultúry je, že motor bude vzduchom chladený, atmosféricky plnený a má dosahovať viac ako 9 000 otáčok za minútu. Výkon bude vrcholiť na cca 500 konských silách, presné údaje prídu pravdepodobne spolu s odhalením finálnej verzie. Motor má štyri ventily na valec, titánové ojnice, dvojité olejové okruhy, horné aj dolné vstrekovanie pre vyšší výkon, vylepšené chladenie, výfukový systém z Inconelu a titánu. Ľahké materiály ako titán, horčík a uhlíkové vlákna sa použili vo veľkej miere pre redukciu hmotnosti. Hotové auto sa ukáže v septembri.


GALÉRIA - 7 obrázkov

1 KOMENTÁR

  1. Vilo Malina| 11.08.2017 12:31

    co informacia ze pre zavodne ucely nebol nikdy v Porsche vyrobeny vzduchom chladeny agregat ktory by produkoval viac ako 100hp/liter? Je vobec mozne taky motor postavit, uchladit a bezne na cestach prevadzkovat?

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ