Sezóna plná očakávaní, aká bude formula 1 2018? Tu moja top 10

1. Halo (alebo svätožiara)

Ochranný oblúk nad kokpitom, na ktorý by ste mohli posadiť slona. Je z titánu a málokto je z neho nadšený. Zhoršuje výhľad, zachytáva dažďové kvapky, Gaslymu trhá overaly, mení aerodynamiku a sťaží nám identifikáciu pilotov podľa helmy. Ale taká je budúcnosť formúl na celom svete. Preto to radšej nechám tak.

2. Zadné plutvy

Sú výrazne menšie a tým aj krajšie. Ich aerodynamický prínos nebol veľký, ale netreba zabúdať, že monopost F1 je veľmi citlivý organizmus.

3. Menej motorov

Jeden spaľovací motor na 7 víkendov? A jeden akumulátor na 11 víkendov? Nečudo, že Renault už teraz kalkulje s penalizáciami za výmenu. Ďalej ako na koniec štartového roštu klesnúť nemôžu.

4. Väčší výber pneumatík

Hyper soft a ultra hard sú dve novinky v ponuke Pirelli na sezónu 2018. K dispozícii tak bude spolu až 7 zmesí na suchú trať. Navyše všetky budú mäkšie ako doteraz. Experti sa zhodujú, že až niekedy v polovici sezóny tímy dokážu pochopiť, ako sa nové pneumatiky vlastne správajú. To spolu s ich lepšou priľnavosťou je úplne skvelé, rekordy okruhov budú zrejme padať na požiadanie.

5. Hustý kalendár

Až 21 nedieľ, od 25. marca do 25. novembra, to bude zaberák. A taký Alonso si k tomu naloží ešte kompletný program vo WEC. Teda plus 5 víkendov vrátane Le Mans. Navyšie štartoval aj v Daytone. Nezabudnite tiež, že po novom sa štartuje desať minút po celej. A v Európe až po pätnástej...

6. Francúzsko je späť

V kalendári, samozrejme. Na okruhu Paul Ricard v Le Castellet pri Marseille sa pôjde 6. júna. Naposledy tu F1 jazdila v roku 1990 a potom sa odsťahovala do Magny-Cours až do roku 2008. Paul Ricard medzitým kúpil Bernie Ecclestone, dal ho celý vyasfaltovať, nakreslil tu modré a červené pruhy podľa toho, kde je aký drsný povrch. Rovinka Mistral má 1,7 kilometra, ale netešte sa, bude rozdelená šikanou. Napriek tomu by to mal byť jeden z tých rýchlejších okruhov.

7. Red Bull chce Hondu

Zatiaľ tieto motry len skúša v Toro Rosso, ale tento rok sa musí rozhodnúť. Renault ho bude tlačiť do májového termínu, ale reálne sa to skôr prevalí až koncom leta. Tak či onak, najhorší motor uplynulých sezón odjazdil najviac testovacích kilometrov. McLaren môže len ticho závidieť.

8. McLaren má Renault

Tím z Wokingu mal v testoch toľko problémov, až sa spustili pochybnosti o tom, že za marazmus uplynulých rokov môže skutočne Honda. A Toro Rosso si mohlo dovoliť žarty na Twitteri.

9. Alfa Romeo zdobí Sauber

Keď si na odhalenie premaľovaného veteránu zavoláte špičky FIA a F1 to už o niečom svedčí. Pritom je to motor Ferrari, pre slabučký Sauber však bude obrovskou vzpruhou, že bude na rozdiel od minulej sezóny v aktuálnej špecifikácii. Ale silno pochybujem, či to dostane Ericssona na body.

10. Štyria nováčikovia

Teda skôr dvaja a dvaja. Pierre Gasly a Brendon Hartley si totiž svoj debut odkrútili už v poslednej tretine minulej sezóny. Gasly je šampionóm GP2 z roku 2017 a minulý rok takmer vyhral japonský šampionát Super Formula. Hartley prichádza ako šampión WEC a víťaz 24 hodín Le Mans. Skutočne si však nespomínam na pilota, ktorý by v ostatných rokoch debutoval ako 28-ročný.

Ďalej tu máme Sergeja Sirotkina a Charlesa Leclerca, ktorí štartujú od nuly. Sirotkin posilní Williams, nevedno či jazdecky, ale určite aj finačne. Ruské peniažky sa zídu, pretože Martini odhlásilo odchod. Williamsu sa síce takéto hodnotenia nepáčia, ale s predsudkami sa vždy ťažko bojuje. Leclerca som si necha na koniec, lebo tam patrí to najlepšie. To, že sa vďaka Ferrari posadí do Sauberu, neberte ako iróniu. F2 vyhral veľmi suverénne a málokto z juniorov ostatných sezón si zaslúži kokpit tak ako on.

Verdikt

Aké teda bude rozloženie síl? Nie som jasnovidec, ale skúsim to. Top 3 sa zrejme nezmení, Mercedes vpredu, za ním Ferrari a čierny kôň Red Bull. Štvrté miesto je najväčší otáznik, tlačia sa sem Renault, McLaren, Force India, Haas či Williams. Ja by som to nechal v takomto poradí až po ôsme, ak sa medzi nich nevklíni Toro Rosso. Posledný teda zostane Sauber? Zrejme áno, veď zlaté časy Alfy sa datujú do päťdesiatych rokov. Ale môžeme sa k tomu vrátiť niekedy v máji.

Dovtedy si užijeme F1 v úplne novej vizuálnej podobe. Síce s deťúrencami namiesto dievčat na štartovom rošte, ale zato s novou grafikou, novými uhlami kamier a tiež touto fantastickou novou zvučkou...

 


  • f1,formula 1,

GALÉRIA - 17 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ