SEAT Toledo: Šitý červenou niťou

Reinkarnované Toledo dlhodobo prežíva v tieni svojho súrodenca Škoda Rapid. Niet sa veľmi čomu čudovať, pretože svojimi primárnymi kvalitami tieto dvojčatá imponujú viac fanúšikom českej produkcie než španielskej. Na oživenie a vizuálne odlíšenie tak príde vhod trochu športového temperament stelesneného do výbavy FR-Line. Mriežka s textúrou v tvare včelieho plástu dodáva prednej časti s LED svetlami dynamiku, páči sa mi tiež nevtieravá kombinácia modrej farby s tmavosivými 17-palcovými kolesami. Strieborné zrkadlá by nemuseli byť, ale…

Kokpit s masívnym volantom a nevýraznými sedadlami zdobia červené stehy. Červené ručičky prístrojov visia v športovom štýle kolmo dole (raz mi jeden človek povedal, ako strašne cool je to v Alfe Romeo, ktorú si kúpil). Celkový efekt je však kompletný až po zapnutí svetiel, vtedy pred spolujazdcom ožije červený dekoratívny nápis FR-Line (cvrk).

Šantenie...

Vizuálny dojem Toledo zvládlo, presvedčí však aj na ceste? Z princípu v tomto smere neočakávam zázraky, predsa len podvozok Rapidu je stávkou na istotu, robustnosť a nízke náklady. Výber motorov sa už zredukoval na 1.0 TSI, výkonové verzie 70 kW a 81 kW odlišuje aj počet prevodových stupňov. S tou silnejšou ich mám pod rukou šesť.

Agregát má od 2000 otáčok vyššie celkom príjemný prejav, pod spomenutou hranicou je na hranici klinickej smrti. Naháňať ho do výrazne nad 4000 otáčok však nemá veľký zmysel. Táto jeho, až by som povedal TDI pumpe-düse, charakteristika prirodzene vodiča nasmeruje do ideálnych otáčok. Najviac si ma teda získal spotrebou, priemer 5,5 litra na 100 km sa dá dosiahnuť bez toho, aby bolo aj plne naložené Toledo brzdou premávky.

... ale s mierou

Na druhej strane podvozok mi na vystrájanie nedáva potrebnú istotu. Toledo je dlhé, úzke a tvrdo naladené. Na ceste tak poskakuje ako šteňa jazvečíka, ktorému ste práve hodili loptičku. Nie je to nič nezvládnuteľné ani nebezpečné, ESP sa o slovo neprihlásilo ani raz. Ale ako pri tom šťeňati je to po chvíli celkom únavné. Od rodinného auta by som chcel trochu viac pokoja a najmä pohodlia.

Najsilnejšou stránkou Toleda aj s výbavou FR-Line tak zostáva vnútorný a batožinový priestor. Štvorica dospelých sa nebude sťažovať a s 550-litrovým kufrom SEAT zahanbí aj nejeden model strednej triedy. Takéto porovnanie je však vzhľadom na cenovú kategóriu a možnosti výbavy celkom scestné. Také, hm, české? Ale nie, nič v zlom. Napriek športovej výbave FR-Line je Toledo stale príliš pragmatické na to, aby zapadlo do mojich očakávaní od značky SEAT.


GALÉRIA - 22 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ