Seat Leon X-Perience: Pozbierané skúsenosti

Faceliftovanú verziu Seatu Leon sme už testovali v niekoľkých podobách: jeden celkom obyčajný, aj keď na dnešné pomery už trochu netradičný základ, jeden s alternatívnym pohonom, aj nabrúsený 300-koňový Leon Cupra. Teraz sa prišila predstaviť verzia X-Perience, teda auto upravené v rovnakom štýle ako Škoda Octavia Scout. Teda so zvýšeným podvozkom, ochrannými plastmi a pohonom 4x4 ako alternatíva k SUV.

Zachovanie hodnôt

Seat Leon X-Perience má vždy karosériu kombi, o interiéri sa tu u nás už píše toho dosť a tak sa netreba veľmi opakovať. V priestrannej kabíne má X-Perience špecifické hnedé obšívanie aj sedadlá pre túto verziu s vynikajúcim tvarovaním, v ktorých sa dá vydržať pohodlne sedieť naozaj dlho. Okrem pár emblémov na volante a prahoch vo vnútri k veľkým zmenám nedošlo.

Pribudla štandardne montovaná elektronická parkovacia brzda aj nová ponuka infotainmentu, vrátane najväčšieho s 8-palcovým displejom. Má príjemnú grafiku a ostrý obraz, ale za navigáciu si ešte treba poriadne priplatiť. Sériová výbava je však pomerne bohatá a príplatkov netreba veľa. Aj pri pohone všetkých kolies má Leon X-Perience rovnaký objem batožinového priestoru ako štandardné kombi s predným pohonom. S pohonom 4Drive má navyše každý Leon vzadu viacprvkovú nápravu.

Rozšírené schopnosti

Podvozok verzie X-Perience je zvýšený o 15 mm, zlepšenie svetlej výšky o celkových 28 mm majú na svedomí väčšie kolesá. Komfort pruženia je aj s nimi na výbornej úrovni, aj keď nie sú vo výbave adaptívne tlmiče. Bez veľkého natriasania a rán zvláda aj rýchlejšiu jazdu po poľnej ceste, ale jeho terénne schopnosti nesiahajú veľmi ďalej. S pohonom všetkých kolies sú samozrejme lepšie ako pri bežných autách, v ťažšom teréne zostávajú limitom nájazdové uhly aj pneumatiky. V podstate Leon X-Perience zvládne všetko, kvôli čomu zákazníci siahajú po SUV, teda hlavne sneh, šmykľavý povrch a obrubníky.

Zladenie pohonu je výborné, motor a prevodovka spolupracujú hladko a efektívne, manuálneho radenia pod volantom som sa počas normálneho jazdenia nemal potrebu ani dotknúť. Vo výbave je sériovo aj možnosť voľby jazdného profilu, ktorá mení nastavenie pohonu. Chýba j síce režim Off-Road, ale aj tak bude auto väčšinou na ceste a elektronika funguje bez ohľadu na to, kadiaľ auto ide. Spotrebu 5,8 l/100 km v mrazivom počasí musím pochváliť, to s SUV dosiahnuť len tak ľahko nepôjde. Leon X-Perience je k nim vážny konkurent a vlastne aj veľmi rozumná alternatíva. Moje slová potvrdil aj kolega Martin, ktorý na fotení povedal: “Keď tak vidím toto (ukazuje na Leona) tak rozmýšľam, načo by som kupoval tamto (a ukazuje na jeho testovacie SUV za rovnakú cenu)?”


GALÉRIA - 17 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ