SEAT Ibiza: Tri desaťročia vývoja

Vekový, ale aj technický a dizajnový rozdiel je vidieť. Vek naozaj nezastavíš. Avšak ani prvá generácia v čase svojho vzniku nepatrila medzi priemer. Teo García, jeden z otcov, ktorý sa podieľal na vývoji všetkých piatich generácií, sa rozrozprával o vlastnostiach, ktoré urobili SEAT Ibiza skutočnou ikonou:

- Dizajn, ozajstný kľúč k úspechu: Giorgetto Giugiaro, dizajnér prvej generácie, si vybral hranatý tvar „škatule“, držal sa vtedajších optických noriem. Piata generácia je dieťa súčasného dizajnérskeho riaditeľa spoločnosti Alejandro Mesonera, ktorý Ibizu navrhol s dynamickými krivkami. Aj keď je najnovšia verzia vo vnútri priestrannejšia, Teo García poukázal na to, že prvá Ibiza mala obrovské okná, vďaka ktorým bol interiér opticky veľmi priestranný.

- Kus modelárskej práce: Prvá verzia bola formovaná „akoby bola sochou Mr. Michelangela". Viac ako dve tony modelárskej sadry bolo použitej pri tvarovaní finálneho modelu. V súčasnej dobe sa používa približne 5 000 kg hliny, s ktorou sa oveľa ľahšie pracuje.

- Čas výroby sa skrátil z 60 na 16 hodín: 33 rokov je vidieť aj pri čase výroby. "Neexistuje ale priame porovnanie toho, ako sa v súčasnosti vyrábajú autá," povedal Teo García. Napriek kratšiemu výrobnému času sú dnes autá sofistikovanejšie, obsahujú modernejšie technológie. Nová Ibiza bola vyvinutá s použitím najnovšej technológie podvozkovej skupiny MQB-A0.

- Od systému Porsche až po najvýkonnejší motor: Obe generácie majú pod prednou kapotou revolučný motor. Prvá generácia mala prestížny motor so systémom Porsche, o 33 rokov neskôr 1,5 TSI EVO s vypínaním valcov, najsilnejší a súčasne najefektívnejší motor vo svojom segmente. Priemerná spotreba prvej Ibizy s motorom 1,5 od Porsche bola 7,8 l/100 km, zatiaľ čo v najnovšom modeli len 4,9 litra / 100 km.

- Konektivita: Konektivita je jedným z najdôležitejších prvkov, o ktorom sa pred 33 rokmi ani len nesnívalo. Aktuálna verzia obsahuje 8-palcový displej a všemožné technológie, dokonca umožňuje prijímať a odosielať hlasové správy. Podobne sa míľovými krokmi posunuli bezpečnostné prvky.

P.S.: Ibiza má pre mňa špecifické čaro. Generácia 6k1 s nesmrteľným motorom 1,9 TDI bola mojim prvým súkromným autom. 

 

 

 


  • ibiza,seat,

GALÉRIA - 12 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ