SEAT: Čo očakávajú mileniáli od automobilu?

Kamarátom volávali z domáceho telefónu, teraz používajú mobilné telefóny najnovšej generácie. Hudbu začali počúvať na rádiách s kazetovým prehrávačom, teraz majú obľúbené skladby v cloude. To sú tzv. mileniáli – generácia, vyznačujúca sa rýchlou adaptáciou na technické výdobytky. Dnes táto skupina predstavuje 12 % všetkých zákazníkov kupujúcich automobily v Európe. No čo presne hľadá výrazne digitálne prepojená generácia keď si vyberá automobil?

Dizajn nadovšetko: Ako vyplýva z interných prieskumov automobilky SEAT, pre 40 % aktuálnych zákazníkov vo veku od 25 do 37 rokov je vonkajší dizajn jedným z hlavných dôvodov pre kúpu automobilu. Výsledky prieskumu ukazujú, že tretina zákazníkov vo veku do 30 rokov chce aby automobil vyjadroval ich osobnosť a chce ním vyjadriť svoj individuálny štýl. Konektivita, ozvučovací systém a infotainment sú ďalšími rozhodujúcimi atribútmi pre každého tretieho mileniála.

Malé a mestské: Na trhu je nekonečné množstvo možností ale táto generácia má jasnú predstavu. Až 50 % preferuje kompaktný alebo malý model (ako SEAT Leon alebo Ibiza). Okrem toho je segment SUV veľmi populárnou alternatívou pre 20 % zákazníkov, pričom percentuálny podiel sa zvyšuje s vekom zákazníka. No iba každý piaty mileniál je schopný zaplatiť automobil zo svojich úspor, pričom podiel je vyšší o 40 % pri starších generáciách.

Aktuálne a jediným klikom: Príslušníci digitálnej generácie pred rozhodnutím pre určitý model robia extenzívne rešerše na internete. Enrique Pastor, zodpovedný za prieskum trhu a produktovú stratégiu SEAT povedal, že „priemerne trvá 9 týždňov kým záujemcova dospejú ku kúpe. Pretože chcú byť lepšie informovaní a majú relatívne menej skúseností s procesom kúpy vozidla, trvá im dlhšie, kým si vyberú vozidlo.“ Internetové stránky výrobcu a špecializované testy predstavujú 50 %, resp. 24 % hlavných zdrojov informácií. Od svojich predchodcov sa táto generácia líši tým, že pre ňu hrajú dôležitú rolu odporúčania priateľov a rodiny. Pred uskutočnením kúpy 23 % tejto skupiny hľadá radu vo svojom užšom kruhu, kým tento počet sa u zákazníkov vo veku nad 40 rokov znižuje na 13 %.

Zdieľanie je život: Oproti minulosti sa zmenil spôsob používania vozidla. Podľa interných štúdií mileniáli sú prvou generáciou, ktorá má záujem o nové formy mobility. Napríklad 26 % vodičov vo veku od 25 do 37 rokov uvažuje o zdieľaní svojho automobilu s inými užívateľmi. Zdieľanie automobilov je „trend, ktorého rastúcu intenzitu môžeme očakávať v budúcnosti. Predpokladá sa, že na celom svete bude v roku 2025 využívať služby zdieľania vozidiel 36 miliónov ľudí,“ zrekapituloval Enrique.


  • seat,

GALÉRIA - 5 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ