SEAT Ateca: Plnohodnotná prvotina

Po niekoľkoročnej stagnácii totiž vyšla ozajstná SUV hviezda menom Ateca, hrdý nositeľ DNA značky SEAT. Viem, o čom hovorím. V okolí Barcelony sme si s ňou užili slušnú dávku kilometrov, ale aj malý mestský „parkúr“.

S každým odjazdeným kilometrom sa mi viac a viac dostávala pod kožu. Normálne som si plným dúškom užíval. Dôvod bol ukrytý práve v ľahkosti všetkého. Pod prednou kapotou bola preplňovaná benzínová jednaštvorka poháňajúca kolesá prednej nápravy. Kombinácia, ktorá je do mestskej džungle ako stvorená. Aj keď najviac som si ju užil hlavne v zákrutách. Povedal by sme to takto – Atecu zvládne aj priemerný vodič či vodička. Je nevtieravá a mnohé šoférske prešľapy odpúšťa. Presne auto do uponáhľanej súčasnosti.

Ateca ponúka slušný výber motorov aj pohonov:

  • 1,0 TSI (85 kW / 200 Nm, 5,3 l/100 km, od 16 990 €)
  • 1,4 EcoTSI (110 kW / 250 Nm, 5,4 l/100 km, od 21 630 €)
  • 1,4 EcoTSI DSG (110 kW / 250 Nm, 5,5 l/100 km, od 23 660)
  • 1,4 EcoTSI 4Drive (110 kW / 250 Nm, 6,2 l/100 km, od 23 680 €)
  • 1,4 EcoTSI 4Drive DSG (110 kW / 250 Nm, 6,1 l/100 km, od 25 710 €)
  • 1,6 TDI (85 kW / 250 Nm, 4,3 l/100 km, od 19 790 €)
  • 2,0 TDI 4Drive (110 kW / 340 Nm, 4,9 l/100 km, od 25 670 €)
  • 2,0 TDI 4Drive DSG (140 kW / 400 Nm, 5,0 l/100 km, od 31 600 €)

 

Na všetky

My Slováci sme občas trošku ako „neveriaci Tomáš“ a predný pohon nemusí každému stačiť. V zálohe je aj pohon všetkých kolies 4Drive využívajúci „služby“ Haldex spojky piatej generácie. Otočným ovládačom vedľa tlačidla parkovacej brzdy sa dá vybrať (podľa jazdnej situácie alebo povrchu) jeden zo šiestich režimov. Napríklad off road, s ktorým sa dá vcelku slušne „blbnúť“ aj v trošku náročnejšom teréne. Báť sa stačí len trošku. Elektronika vehementne pomáha, poruke je presne zobrazujúci štvorkamerový systém (vyskúšal som si jazdu len podľa neho v aute so zatmavenými oknami). Pridaný pohon prináša so sebou len jeden malý neduh, menší objem batožinového priestoru. Scvrkne sa z 510 na 485 litrov.

 

Nakopnutie

Batožinový priestor vie byť prístupný aj (už) veľmi populárnym mávaním nohy pod zadným nárazníkom. O ostatné sa postará motorček dvíhajúci piate dvere. Elektronických pomocníkov (a strážcov) však môže byť (podľa stupňa výbavy a hrúbky peňaženky) viac. Od adaptívneho tempomatu cez asistenta „jazdy“ v zápche až po automatický parkovací systém (pozdĺžne aj priečne). Nechýba taktiež moderné bezdrôtové (indukčné) nabíjanie mobilu.

Aj keď je v segmente kompaktných SUV „benjamín“, nie je outsider. Napriek relatívne krátkej dĺžke podáva nadpriemerné výkony v oblasti vnútorného priestoru – výrazne to cítiť na zadných sedadlách. A to nehovorím o skvelej ovládateľnosti a vycibrenom pohone všetkých kolies. Medzičasom sme si však už vyskúšali aj základnú verziu s celkom (prekvapivo) „potentným“ benzínovým trojvalcom.


GALÉRIA - 46 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ