SEAT Arona: Malá vrtká, dobre jazdí

Tomu sa hovorí ozajstná výzva – ísť sa pozrieť do Barcelony na úplne novučičký SEAT Arona. Nerozumieš? Nič si z toho nerob, ani ja nesledujem politiku. Aj keď v konečnom dôsledku ide naozaj o veľa, dokonca aj z pohľadu domácej automobilky SEAT. Našťastie, nič hrozné som nezažil ani nevidel, len malebné Katalánsko za volantom nemenej pôsobivej Arony.

               Keď som sa voľakedy dávno dozvedel, že Ibiza ST nebude mať s príchodom novej generácie nasledovníka, trošku som zosmutnel. Bola totiž vo veľmi úzkom výbere auta pre manželku. Nevadí, život však ide ďalej. Priniesol totiž Aronu, malý mestský crossover. Už nová generácia modelu Ibiza je kusisko auta, o to viac som bol zvedavý, čo naviac môže Arona priniesť. Veď je defacto len vyššia s vyššou svetlou výškou.

               A môže. Volá sa to pocit. Vyššie auto totiž na prvý posed prináša niekoľko výhod. Najprv ľahšie nastupovanie a potom aj pocit vzdušnosti. Hlavne nad hlavou. Do šírky je jasne cítiť, kam Arona patrí (len v dobrom). Podstatné ale je, že pocity príjemného charakteru pokračovali aj počas jazdy. Celkom by ma zaujímalo, aký je rozdiel v nastavení podvozku. Nieže by mali Španieli zlé cesty, čo nemajú, ale kilometre aj s nerovnosťami hltala s prehľadom. A to som si na prvú jazdu vybral azda to naj, čo ponuka ponúka – FR-ko s motorom 1,5 TSI EVO s vypínaním valcov, ale hlavne s výkonom 110 kW. Červené FR je na zožratie, sexy a aj istými expresívami by sa optický vnem dal opísať. I interiér v čiernej s masívnymi sedadlami.

Všetko dáva zmysel, ako aj BeatsAudio so šiestimi reproduktormi, 8-kanálovým zosilňovačom s celkovým výkonom  300 W a subwooferom v batožinovom priestore. Už len slnko, šortky, lakeť von oknom...

               Nehovorím však, že išlo o kombináciu, ktorá citeľne navýši, či rozpumpuje predaje. Podľa mňa je FR s týmto motorom (nebude k dispozícii hneď na začiatku predaja) výrazne okrajová záležitosť. Protipólom FR je civilnejšia Xcellence. Osedlal som ju ako druhú v poradí s litrovým trojvalcom (85 kW) a hlavne so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Nie som prívržencom maloobjemových motorčekov „do hodiniek“, ale práve s DSG mi akosi dával význam. Hlavne, keď ide o auto primárne určené do mesta. Prevodovka naviac istú surovosť či piestovú nestabilitu vedela vcelku vyhladiť. Takže jazda bola podobne (pocitovo) príjemná ako so silnejšímNaftovú alternatívu predstavuje  štvorvalcom.               

Inak, ponuku motorov ešte dopĺňa slabší liter (70 kW). Naftovou alternatívou je 1,6 TDI s výkonom 70 a 85 kW. V polovici roka 2018 ponuku rozšíri dvojpalivový 1,0 TSI s výkonom 66 kW spaľujúci stlačený zemný plyn CNG alebo benzín.

Indi, vindi

Veľmi dôležitým atribútom sú aj široké možnosti individualizácie. Karoséria je pomyselne delená na dve oblasti – spodnú časť a strechu s prednými (A) a zadnými (C) stĺpikmi. Paletu farieb karosérie doplnil oranžový odtieň Eclipse Orange. Strecha môže byť nalakovaná v rovnakej farbe ako karoséria alebo v troch kontrastných farbách – sivej, čiernej alebo oranžovej. Tým sa vytvára 68 možných farebných kombinácií.

Prominentným prvkom na zadnom stĺpiku karosérie je plechový obklad s vygravírovanou grafikou v profile písmena X.

               Málo? Ale ja som len toľko na úvod chcel. Už o pár dní totiž dostaneme Aronu na redakčný test, a to už bude „iné kakauko“. Ale celkom sa na ňu teším a hlavne za jej volantom urobím pár sto kilometrov.

 

P.S. Aj keď sa Ibiza ST už nevyrába, za istých okolností by som si ju vedel doma predstaviť. No konečný verdikt nechám na manželke (😊)


  • arona,seat,

GALÉRIA - 37 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ