SEAT Arona: Keď chceš viac

Už som to raz napísal, ale rád to zopakujem. Keď som sa dozvedel, že nástupca Ibizy ST nebude Ibiza ST ale „nejaký“ crossover, zosmutnel som. Šmrncovné kombi totiž časom malo plniť funkciu nášho rodinného auta. Preferujem skôr menšie autá, a skôr kombi pre ich praktickú stránku (keď už MPV začína byť výrazne nedostatkovým tovarom). Povzdychol som si s tým, že Arona bude pre mňa len ďalší karosársky pokus zaujať, no nepresvedčiť. Som rád, že v jej prípade som sa ťažko zmýlil.

Rázny rez

               Niektorí občania si kupujú auto kvôli dizajnu, niektorí kvôli jazdným vlastnostiam, a niektorí kvôli každodennej prívetivosti (samozrejme, existujú aj autá, ktoré sú kombináciou všetkých atribútov, nie je to však pravidlom 😊). Arona má veľmi silnú (najmä) poslednú vlastnosť. Niežeby nebola pekná, ale každý jedinec má svoj pohľad na vec (preto aj dizajn neriešim, zvyknúť sa dá na všetko). Posed za volantom je parádny, to som ale aj čakal. A ako poznamenala moja manželka, nič netreba hľadať, všetko je prehľadné a na prvý pohľad jasné. Musím s jej názorom len súhlasiť. Skromne povedané – pohoda (poznáš ten pocit, keď si sadneš do auta a cítiš uvoľnenie?). Páči sa mi, že Arona nie je len o nenáročnom dizajne. V SEATe jej vtisli aj primerane kvalitné materiály a spracovanie (a čierny strop, paráda).

               Veľmi úzko sú s oddychovým pocitom za volantom prepojené jazdné vlastnosti. Litrový trojvalec je aký je. Zvuk štvorvalca nebude mať nikdy, aj keď pri normálnom tempe neotravuje. A podobne ani nič nežerie. Dôvodom môže byť aj podvedomé nenútenie jazdiť rýchlo. Je to predsa rodinné auto. U Arony to znamená hlavne famózne tlmiaci podvozok. Dokonca vo mne vzbudzoval istý pocit prémiovosti, výnimočnosti. Riadenie ide ľahko, podobne ako zmena smeru. Malý motor extra prednú nápravu nezaťažuje, takže mestské cik-cak šantenie je doslova radosť.

SEAT AronaVýkonnejší litrový trojvalec na pohon rodinného auta stačí.

Bublina

               A pozitíva ešte pokračujú. Premiestnil som sa dozadu, čiže som si sadol za sedadlo vodiča. Až ma hanba fackovala, koľko priestoru je vzadu. Celé chodidlá sa zmestia pod predné sedadlá, nad hlavou veľa vzduchu, ale aj veľkosť sedadiel nie je minimalistická (ako to robí nejedna konkurencia kvôli vizuálnemu pocitu dostatočne dimenzovaného priestoru). Pokojne by som vzadu vedel usedieť nejakú stovku kilometrov.

SEAT AronaVzadu je nielen veľa priestoru, ale aj lavica s dlhým operadlom aj sedákom.

Najväčšiu obavu som mal z riešenia batožinového priestoru. Veľkostné číslo je v poriadku, len v takomto type auta je zväčša naháňané výškou, nie plochou (čo je veľké plus u kombi). V Arone je akýmsi kompromisom. Kočík som naložiť neskúšal, ale zrejme by sa (ltt) zmestil. K dispozícii je aj klasika v podobne polohovateľného dna, aj keď v spodnej polohe už nie je úplne rovné (pri sedadlách je odskok), nechýbajú háčiky.

Otázky

               Musím neskromne povedať, že Arona sa mi naozaj veľmi páči. Presne trafila vkus aj praktickú stránku podporenú komfortným podvozkom. Len nerozumiem jednej veci – keď si už niekto dal toľko námahy aby ju takto pôvabne stvoril, prečo ju nedotiahol (takmer) k dokonalosti? Keďže je Arona rodinné auto, presne tak som sa k nej aj správal. Pri montáži detskej sedačky som sa celkom zapotil. Trafiť ISOFIX úchyty si vyžadovalo šikovné prsty. A to nehovorím, o nočnej manipulácii. Na strope je jedno, 1, one, uno, eine svetlo! Situované je pri vnútornom spätnom zrkadle, takže v noci som vzadu videl takmer jednu veľkú čiernu... dieru. Ani bežné „rúčky“ nad hlavami nie sú. Strop je ako keby panenský, takmer nepoškvrnený ničím. Ale to je všetko, čo mi chýbalo resp. vadilo.

               Nie je to Ibiza ST, Arona ju ale veľmi dobre so cťou zastúpila. Len vymeniť liter za niečo poriadne, a bude s ňou zábava aj počas blbnutia v zákrutách. Ale o tom až nabudúce....

P.S. Nedá mi to, ale 1,5 TSI EVO so 110 kW je to správne orechové, tvarohové, jahodové, karamelové 😊.


GALÉRIA - 56 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ