SEAT Alhambra: Veľký formát

Alhambra je klasikou vymierajúceho žánru veľkých MPV. Ak sa rozhodnete do nej investovať, musíte to dotiahnuť aspoň na tri deti, pretože inak mi to pripadá ako bývať sám v štvorizbovom byte. Rozľahlosť kabíny je prosto veľkolepá. Nič ma netlačí ani neobopína, pritom sedím stále relatívne pri zemi, v porovnaní s Multivanom a podobnými autami.

Výbava FR Line vytvára športový štýl, ale len na oko, pretože pozícia sedenia je z kategórie kancelárskych stoličiek. Úplne najradšej však machrujem s elektrickým otváraním dverí. Pekne na stlačenie tlačidla, z kabíny či na diaľku, so sprievodným „pozor na pršteky“ tónom, toto mu dodáva štábnu kultúru. A nie švih s rozbehom, sprevádzaný tresknutím pri zasúvaní ako na nákladnom vagóne.

Rozcvička

So sedadlami sa už musím ponaťahovať manuálne. Alhambra má vzadu, teda vlastne v strede, tri samostatné, posuvné, sklopné sedadlá. Spolu so sklopným operadlom predného spolujazdca, je to radosť ísť nakupovať nábytok. A dali sem aj sklopné stolíky, ktoré som ešte v žiadnom aute nedokázal využiť. Rád by som preto stretol človeka, ktorý mi objasní ich potenciál.

Pri treťom rade sedadiel  už nejaký potenciál cítim, no po skúšobnom usadení ho značne redukujem. Pre mňa ani na presun z jedného konca Námestia SNP na druhý (to je jedno, v ktorom meste). Odhadovaná využiteľnosť je tak pre vekovú kategóriu 12 – 15 rokov.

V rámci účelného a prehľadného interiéru musím pochváliť trojzónovú klimatizáciu a sfúknuť toho experta, ktorý umiestnil nalievacie hrdlo AdBlue pod ľavú stenu kufra. Nedaj boh, že vám syntetická močovina dôjde kdesi medzi Zadarom a Šibenikom s plne naloženým autom.

Tatko športovec (tak trochu)

Alhambra je poctivý kus železa, tu sa nehľadajú gramy v hlúpostiach. Preto rozhodne nie je hlúposťou priplatiť si najsilnejší diesel, ktorý sa dá spojiť s DSG a pohonom všetkých kolies. Je to bezstarostná kombinácia, ktorej nemám veľmi čo vytýkať.

Motor ide v rámci svojich naftových možností slušne a má výkonovú rezervu. Aktivitu pohonu všetkých kolies som sotva registroval a aj prevodovka je vcelku príjemná. Špička v ponuke pohonov si stiahne z nádrže čosi vyše 7 l/100 km, čiže primeranú hodnotu.

Hrať sa s takýmto obrovským autom na vymetanie zákrut je už na hranici zvrhlosti. Navyše so syntetickým riadením ma to ani nebavilo. Alhambra však má jazdiť predovšetkým bezpečne a komforte, a to aj presvedčivo robí. Na parkovanie si ju dozbrojte kamerou a senzormi, ako inak.

Účel svätí...

Myslím, že som to dostatočne vyjadril už v úvode. Ak sedia počty osôb a objemy materiálu, toto je v rámci segmentu prvá voľba. Priestrannejšia ako Espace, lacnejšia ako Sharan a praktickejšia ako Galaxy (posuvné dvere). Viac tu toho na výber nie je.

A inak, tie čierne samolepky na bokoch vyzerajú trochu lacno, to je fakt. Ale nikto vás nenúti si ich kúpiť.


GALÉRIA - 21 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ