Rimac: Vysokovýkonná elektrická ochutnávka

Neviem čo úplne presne, ale výkonu bude mať zrejme, no jednoducho veľa. Megawattovo veľa. Pre obraznosť trošku predstavím Concept_One.

               Každé koleso poháňal jeden elektromotor (zadné sú osadené dvojstupňovou dvojspojkovou prevodovkou), pričom sumárny výkon bola omamných 800 kW a 1 600 Nm. Rimac ale nepostavil Concept_One len na jazdu rovno. Mašinka mala riešený aj Torque Vectoring R-AWTV, čiže rôzne distribuovanie výkonu na každé koleso s cieľom dokonalého jazdného zážitku pri prejazdoch zákrutami (alebo až driftu). Rimac All Wheel Torque Vectoring bol navrhnutý a vyvinutý spoločnosťou Rimac Automobili. Výhody R-AWTV nad konvenčnými pohonnými jednotkami boli najpozoruhodnejšie na najnáročnejších pretekoch do kopca na svete - Pikes Peak Hill Climb v Colorade. Nobuhiro Monster Tajima riadil Tajima Rimac e-Runner v roku 2015, pričom skončil pred všetkými automobilmi poháňanými spaľovacím motorom. Neoceniteľná skúsenosť získaná počas projektu Pikes Peak bola implementovaná do vývoja systému R-AWTV Concept_One. Výsledkom je zdokonalený, ale výkonný systém, ktorý pracuje na pozadí a zvyšuje prirodzený potenciál vozidla.

Ale keď už, aj rovno by to mala byť „zábava“ – 0 – 100 km/h za 2,6 sekundy, na 200 km/h za 6,2 sekundy a na 300 km/h za 14,2 sekundy.

               Na zabezpečenie dlhodobej dynamiky bolo nutné prispôsobiť aj kapacitu akumulátorov – 82 kWh. Sú schopné produkovať 1 000 kW (1 MW) a pri brzdení „pohltiť“ 400 kW, čomu je prispôsobené aj extra výkonné chladenie. Celkom zaujímavé je, že váži vcelku normálnych 1 850 kg.

               Rimac z neho vyrobil len 8 kusov. Na margo toho som celkom dosť zvedavý, s čím sa ukáže v Ženeve. A hádam sa spoločnosti Rimac bude dariť viac a hlavne triezvejšie ako spoločnosti Tesla 😊.

 

 


GALÉRIA - 21 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ