Filtrovať podľa:

Síce som tam ešte nebol, ale istú predstavivosť mám. Preto ti atmosféru a vôňu áut neviem priamo sprostredkovať, avšak pár fotografií by sa predsa len našlo. A ostatné foto v galérii. 

Ísť v podstate so sériovým autom do malebných kopcov Čiernej Hory, tak to bola riadna výzva. Keď som bol v nej prvý krát, cítil som, že sa musím ešte vrátiť. Ale že to bude jazda mimo civilizáciu, tak to by mi nikdy nenapadlo. Navyše, keď som si prečítal mail s inštrukciami, trošku som mal aj obavy. Nakoniec sa ukázali ako neopodstatnené.                Spolu s prvým prespatím v Bosne a Hercegovine a návštevou Mostaru, spánkom pri vode a prechodom hraníc do Čiernej Hory všetko napätie zo mňa odpadlo. A začal som si jazdu naplno užívať. S kolegom Petrom nám ani nevalná vôňa interiéru auta nevadila, všadeprítomný prach sme neriešili. Len sme sa usmievali a hltali krásnu krajinu, aj voľnosť, ktorú nám Pajero so stanom na streche a slušnou výbavou v batožinovom priestore umožňovalo. Naučili sme sa jesť kdekoľvek a takmer čokoľvek (a v rôznych kombináciách), ako príjemné wc vedela poslúžiť stará pneumatika, bez...

Emócie majú vo svete automobilového marketingu azda len jedinú interpretáciu. Každý ich totiž spája s dynamikou a športovosťou, dravosťou a rýchlosťou, snahou rozbúchať vám srdce. Ale aj napríklad aj zhnusenie po vystúpení z Daewoo Matiz či dobrý pocit na duši z pohodlných zadných sedadiel Rolls-Royceu tiež patria medzi emócie spojené s automobilmi. Preto mi chvíľu trvalo, kým som slovné spojenie „športový Lexus“ úplne prehrýzol. Ale na druhej strane z toho vyšli nádherné autá, ku ktorým sa tento rok pridalo kupé LC. Hlavná hviezda Až kým sme nedorazili na okruh Silesia Ring pri mestečku Opole v Poľsku, tak som vlastne netušil, čo nás čaká. Tajne som dúfal v LC a to sa mi aj splnilo. V boxovej uličke stoja vedľa seba hybrid aj verzia s motorom V8. Ešte pred štartom však navrhujem rýchle predstavenie. Kupé LC je svojim spôsbom nasledovníkom LFA, nepatrí však medzi superšporty, ale skôr do kategórie pohodlných a výkonných GT. Lexus...

Nedeľa bola takmer na celom Slovensku hmlistá a upršaná. Inak to nebolo ani na Slovakia Ringu, kde sa počasie z rannej hmly reinkarnovalo na vietor a dážď. Túto nie zrovna príjemnú atmosféru zažila nakoniec takmer plná hlavná tribúna, a ja som sa ju pokúsil zachytiť. Áno, takto veľmi som pre vás trpel. A bavilo ma to. Pre jednoduchšie vžitie sa do zážitkov som tie hlavné rozdelil na skupiny fotiek. Zopár fotografií navyše bude ešte v galérii, tak na ňu nezabudnite.  1. Štart - Štart je tradičnou procedúrou každých pretekov. Nie vždy je to ale taká šou. Pri relykrose je to spôsobené rôznym druhom pohonu, rôznym výkonom a teda aj rôznym množstvom pretáčania kolies.  2. Súboje po štarte - Prvá rovinka a prvá zákruta. Veľmi podstatné prvky úspechu.  3. Súboje počas pretekov - Pri niektorých pretekoch sa jazdci rozdelili takmer po celej dĺžke trate, pri iných dvojice áut pokračovali ako jedno. Doslova telo na telo.  4. Skoky - Skoky, premety,...

Už som to niekoľkokrát spomenul – zážitok ti nikto nikdy nezoberie. Aj relatívne „konzervatívna“ automobilka to pochopila a pre pozvaných hostí (a pár novinárov) pripravila naozaj excelentnú Star Experience Roadshow 2017 (show prechádza niekoľkými európskymi krajinami) usporiadanú na Slovakia ringu. Štyri stanoviská Aj keď sa to volá šou, išlo najmä o dynamickú prezentáciu moderných technologických prvkov. Jednoducho, aby si na ne mohol zúčastnený človek poriadne siahnuť. Prvým stanoviskom bol vyhýbací manéver s panickým brzdením. Nenáročný úkon vyžadujúci bleskové reakcie a dostatok tlaku v pravej nohe. S veľkým „V“ však išlo o vcelku pôsobivé vrtenie zadkom. Druhým, a azda najviac omamným, bolo AMG Agility Course. Čo ti poviem, AMG naozaj vie baviť (ale len vtedy, ak pred tebou nejazdí „prďola“ za volantom). Nový Mercedes-AMG E63 je viac ako slušná smršť zvládajúca viac, ako si vie bežný vodič čo i len pomyslieť. Ale nedostal ma. Chcel som si vyskúšať najmenší model z produkcie, A45, ale...

Ako keby niekto zobral čarovnú paličku a „trošku“ sa mu šmyklo. Zober si to tak. Čierna Hora má nejakých 600 000 obyvateľov, z toho polovica žije v hlavnom meste Podgorica. Ostatných sa podarilo celkom dobre ukryť, lebo sme občas aj celý deň skoro nikoho nestretli. Ale teraz je najvyšší čas sa zobudiť, a pokračovať v zápiskoch. Piaty deň Ako som sa asi cítil, keď som spal v ponožkách, spodkoch a teplákoch, tričku a mikine s kapucňou a čapicou zahrabaný do deky a spacáku. Áno, mal som si zobrať so sebou lepší spacák. Je to jediná odvrátená stránka októbrového spania vo výškach nad 1 400 mnm. Ale fantastická. Keď otvoríš stan na streche a pred tebou sa otvorí neskutočná scenéria kopcov s vychádzajúcim slnkom.     Ale opäť čas rozlepiť oči, vykonať nevyhnuté úkony, a vypadnúť z trápneho ticha. Nasledovalo totiž krátkodobé klesanie do civilizácie s návštevou maličkej kaviarne (espresso nemali, ale klasický „turek“ dobre padol)....

Úvod expedície sa síce začal v Bosne a Hercegovine (hlavne sme si pozreli Mostar), ale maličká Čierna Hora začala odhaľovať svoju malebnú horskú tvár. Moje zápisky pokračujú... Tretí deň Spánok pri rieke je taktiež zážitok – celú noc počuť šumenie tečúcej vody. Pre niekoho romantika, pre niekoho otravný monotónny hluk. Tak či onak, noc bola krátka. Ráno klasický budíček o 07:30, rýchla hygiena, raňajky, zloženie stanu. Tretí deň sme vyštartovali konečne smer Čierna Hora a národný park Durmitor. Najprv sme však museli prejsť cez hraničný priechod, našťastie sa pán v búdke uskromnil len s kontrolou pasov. Už chápem, prečo je Čierna Hora expedične zaujímavá. Malebná príroda a najmä možnosť jazdiť takmer kdekoľvek (oficiálne je vstup do národných parkov povolený, alebo je za poplatok). Durmitor je predovšetkým o prírodných scenériách a náhorných plošinách. Neraz bolo toho toľko, že som ani fotiť nestíhal. Len som doslova a do písmena „čumel“, že tak krásny kút sveta...

Nórsko určite nie je krajinou, o ktorej by milovníci šoférovania zvlášť básnili. Ford sa tam však vybral v rámci hľadania najkrajšej šoférskej cesty v Európe a výsledok vyrazí dych hádam každému. Ide síce o kúsok cesty medzi Kårvågom a Vevangom dlhý čosi viac ako 8 kilometrov, je tu však osem fascinujúcich mostov spájajúcich jednotlivé ostrovčeky s pevninou. A tiež prísne kontrolovaný rýchlostný limit. „Atlantic Ocean Road sa musí prejsť, aby ste tomu uverili,“ hovorí autor seriálu Europe’s Greatest Driving Roads a novinár Steve Sutcliffe. „Len ten najväčší cynik by dokázal neodolať ceste so scenériou tak nepredstaviteľne krásnou. Musel som porušiť náš hodnotiaci systém a dať tejto ceste 11 bodov z desiatich za scenériu. Ale čo iné sa dalo spraviť pri ceste, z ktorej vidíte počas jazdy veľryby v oceáne?“ A aby sa ani auto nenudilo, zobral ho profesionálny pilot Stefan Mücke na okruh Arctic Circle Raceway (3,75 km, 13 zákrut) a zajazdil...

Celkovo sa na autosalóne predstavuje 35 noviniek, na ploche viac ako 37 000 m² predstaví svoje produkty 220 vystavovateľov. Okrem príslušenstva a všetkých pridružených tovarov, servisnej techniky tuningových doplnkov, občerstvenia a služieb sú hlavným ťahákom nové automobily v žiari reflektorov. Slovenskú premiéru tu majú len pár týždňov od autosalónu vo Frankfurte najhorúcejšie novinky ako Hyundai Kona, Seat Arona, Škoda Karoq, Volkswagen T-Roc a Polo či Citroën C3 Aircross. Všetky nové modely pravidelne predstavujeme a na našom webe už nie sú takými novinkami, v galérii tak uvidíte ochutnávku z autosalónu z tej krajšej stránky, nech netočíme stále len o nových autách.

Off-road-ové expedície, o nich som doteraz len počul a potajme sníval. Byť v kempe alebo hoteli, aj tak sa to dá. Alebo si krajinu trošku pojazdiť. Ale ísť necestami, kde nie je nikto a sem-tam aj nič, len ticho a krásna príroda, to už vyššia forma spoznávania krajiny. Navyše, spí sa v autách, jedia sa vlastné zásoby a WC sa hľadá niekde v prírode (o sprche sa len sníva). Takže naložiť Mitsubishi Pajero a vyraziť na prvé moje veľké spoznávanie off-road expedičného sveta. Prvý deň Z Bratislavy sme vyštartovali v sobotu cca okolo 11:30. Cez Maďarsko a Chorvátsko až do Bosny a Hercegoviny. Cesta bola v podstate bez problémov, len v BaH bola takmer v každej dedine policajná hliadka alebo meranie rýchlosti radarom. Dosť nepríjemný stav. Išli sme po normálnych cestách, takže sme sem-tam mali chuť trošku viac tlačiť na plynový pedál, no radšej sme to neriskovali. Ale rýchlosť okolo 70 km/h...

Aktuálne príspevky

Dallara Stradale: Pretekársky sen na bežnú cestu

Volvo V90 Cross Country: Šotolina do bezvedomia

Vedel si o tom, že...: Začiatky ekologickej posadnutosti

Porsche 911 Carrera T: A v pohybe si ju už videl?