Renault Scénic: Jedna, dve, tri veľké drobnosti

Scénic, ako nejedna konkurencia a po vzore väčšieho modelu Espace, trošku opustil zaužívané vody segmentu MPV. Jemný odklon sa (odborne) volá crossover. Našťastie, ponechal si to, čo si mnohí na ňom cenili – dostatok priestoru a variabilitu. Nová, pompézna generácia prináša užívateľom po všetkých stránkach omnoho viac. Mňa z veľkej plejády zaujali tri, vcelku dosť slušné originality.

1. 20-palcové kolesá

Nová méta znie – všetky verzie sú osadené veľkými, až dvadsaťpalcovými diskami kolies s dosť netradičným, ba až špecifickým rozmerom pneumatík 195/55 R20! Rovno zabudnite na to, že si pneumatiku kúpite v prvom servise. Možno áno, ale lepšie to je priamo u predajcu Renault. Myslím si, že sa ešte stále natíska niekoľko otázok. Takže budem „veštica sibyla“ a rovno odpoviem, že pneumatika má porovnateľnú cenu ako bežné 17 palcové. Na internete som našiel ceny jemne presahujúce 100 €/kus. „Dvacina“ je aj rezerva (príplatok 120 €). Aby však neboli chute individualistov nekorektne potlačované, Renault pripravil (zatiaľ) tri typy ozdobných prvkov, akýchsi krytov (do 30 €/kus). Dôvod, prečo automobilka siahla po netradičnom rozmere je siahodlhý. V krátkosti ide o ekológiu aj ekonomiku prevádzky (marketingovo povedané, no technicky zdôvodnené). Za mňa ide hlavne o to, že konštruktéri nemuseli ladiť tlmiaco-pružiace jednotky pre viac veľkostí kolies. Zamerali sa na jeden a basta.

2. Úložné priestory a variabilita v kabíne

Normálne by sa to dalo povedať aj inak, ale anglicky to vždy znie tak odborne a dôležito. Veď posúďte -  One Touch Folding či Easy Life. Tak či onak, majú aj na Slovensku ten istý význam a zmysel ako hocikde na svete. Prvý popisuje systém jednoduchého sklápania zadných sedadiel. „Mašinka“ je prebratá z väčšieho Espace. Na ľavej bočnici batožinového priestoru sú tlačidlá priameho sklápania sedadiel. Totožné, akurát dotykové sú aj v menu „multivšetko“ systému zvonku podobajúcemu sa na tablet. Nemenej zaujímavá je aj posuvná stredová konzola medzi prednými sedadlami ukrývajúca trinásťlitrový priestor. Vzadu na nej sú ešte umiestnené dva konektory USB, konektor Jack, zásuvka 12 V a aj malá zásuvka. Objemovo obdivuhodný je aj druhý cudzí výraz. V podstate ide o veľkú zásuvku pred spolujazdcom s kapacitou 11,5 litra (je aj klimatizovaná). „Drobnosti“ sa dajú natlačiť aj do štyroch úložných priestorov v podlahe (celkový objem 63 l).

3. Elektrický pomocník

Hybridné pohony rôzneho typu, veľkosti, konfigurácie a zloženia sa derú na povrch v nejednej automobilke. Renault pre Scénic pripravil celkom nečakanú kombináciu. Hybrid Assist pomáha naftovému motoru (Francúzi si nedajú a nedajú povedať) s objemom 1,5 litra (dCi 110) spriahnutému so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Malý elektromotor je napájaný akumulátorom s napätím 48 V. Pri spomalení (alebo brzdení) pracuje ako generátor - rekuperuje energiu pre palubnú sieť a akumulátor. Pri zrýchlení sa z neho stáva elektromotor s výkonom 10 kW. V určitom prevádzkovom rozsahu pomôže málo (+ 15 Nm), no o to viac intenzívne. Hybrid Assist v porovnaní so štandardným motorom dCi 110 znížiť spotrebu a emisie CO2 približne o 8 až 10%, čo znamená zníženie spotreby z 3,9 litra na 3,5 litra na 100 km a emisie CO2 zo 100 gramov na 92 ​​gramov.

 


GALÉRIA - 13 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ