Renault Mégane R.S.: Veľké MRS je tu!

Niektoré veci boli známe, o niektorých sa šuškalo. Ale ako sa na divíziu Renault Sport patrí, aj nové Mégane R.S. bude nielen technologický skvost, ale aj šoférsky.

               K dispozícii budú tri verzie – Sport, Cup a Trophy (na trh príde až koncom tohto roku, vychádza z Cup-u, má silnejší motor), všetky s riadením zadnej nápravy 4Control. Sport a Cup ponúkajú ale dva veľmi rozdielne jazdné zážitky (majú aj rozdielne nastavenie podvozka aj skrutných stabilizátorov). Cup prináša hlavne mechanický samosvor Torsen, ale aj elektronické rozdeľovanie energie motora na maximálne potlačenie nedotáčavosti pri výjazdoch zo zákrut. Podobne precízne sú aj brzdy – vpredu s priemerom 355 mm, pričom pre Cup sa dajú objednať dvojdielne kotúče (- 1,8 kg). Veľkou novinkou je „hydraulická brzda“ v tlmičoch slúžiaca na rýchlejší útlm pri prepružení (výborná vecička).

               O pohon sa stará nový preplňovaný priamovstrekový motor s objemom 1,8 litra naladený na 205 kW pri otáčkach 6 000 min-1 a 390 Nm v otáčkovom pásme 2 400 – 4 800 min-1 (Trophy by malo mať 221 kW a 400 Nm). Kombinuje sa s dvoma šesťstupňovými prevodovkami – klasickou manuálnou a dvojspojkovou EDC. EDC má štyri režimy – Comfort, Normal, Sport a Race. V posledných dvoch umožňuje Launch Control, pri manuálnom radení a následnom brzdení a držaní ľavého pádla pod volantom vie elektronika automaticky podradiť a nakoniec vybrať optimálny prevodový stupeň. S oboma prevodovkami zvládne MRS akceleráciu 0 – 100 km/h za 5,8 sekundy, rozdiel je len v maximálnej rýchlosti – 250 vs. 255 v prospech manuálnej.

V základe sa bude dodávať s pneumatikami 235/40 R18, opcia a Cup 245/35 R19. Rozdielna je i pohotovostná hmotnosť – 1 430 vs. 1 407 kg, opäť v prospech manuálu. Nakoniec karoséria. Už s fotografií je vidieť, že je oproti bežným Méganom širšia. Meradlom sa stal variant GT. Oproti nemu je vpredu o 60 a vzadu o 45 mm širšia.

               Treba ešte niečo? Podľa mňa ani nie. Iba si počkať na prvé testy a porovnania. Veľmi som zvedavý hlavne na nastavenie natáčania kolies zadnej nápravy. V tomto som skôr starý klasik siahajúci skôr o osvedčených technikách riešiacich hlavne geometriu a správanie sa prednej nápravy. A zvedavý som aj na porovnanie s ostatnými „hh“. To bude zase rečí a špekulácií 😊. Ale tak to asi má byť.


GALÉRIA - 23 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ