Renault Mégane R.S.: ...Trohpy...pod drobnohľadom

Žiadne dlhé marketingové kecy, radšej holé a hlavne emotívne fakty. Motor produkuje očakávaných 221 kW, čo je rovných 300 koní. Preplňovanie zabezpečuje turbodúchadlo s hriadeľom uloženým v guľôčkovom ložisku (guľôčky sú keramické), pričom zvládne maximálne až 200 000 otáčok za minútu.

Špičkovú techniku museli tvorcovia použiť nielen preto že chceli zrýchliť odozvu turbodúchadla ale aj kvôli nutnému použitiu filtra pevných častíc (ďalší štupel vo výfuku). Novinkou je aj klapkový tlmič výfuku.  

               Motor sa dá kombinuje buď so šesťstupňovou manuálnou (vtedy má 400 Nm) alebo dvojspojkovou EDC prevodovkou (420 Nm). Oproti podvozku Sport má Trophy nielen samosvor Torsen, ale aj o 25 % tuhšie tlmiče, o 30 % tvrdšie pružiny a o 10 % tuhší priečny skrutný stabilizátor.

               „Dvojmateriálové“ predné kotúče (355 mm) znižujú neodpruženú hmotnosť o 1,8 kg. Trophy sa bude dodávať s 19“ diskami kolies Jerez obutými do pneumatík Bridgestone Potenza S001 (245/35 R19). Budúci rok pribudnú v ponuke o 2 kg ľahšie 19“ disky Fuji Light s pneumatikami Bridgestone Potenza S007.

               Okrem malých vonkajších retuší potešia v interiéri sedadlá Recaro s o 20 mm nižším ukotvením. Dôležitou zmenou je aj nastavenie sklonu operadla (jemnejšou) ružicou namiesto pákového mechanizmu.

               Nakoniec – systém 4Control zostal. Akcelerácia 0 – 100 km/h trvá s manuálnou prevodovkou 5,7 sekundy, pružnosť na treťom prevodovom stupni z 80 na 120 km/h len 3,1 s, kilometer s pevným štartom 24,8 s. Všetko pri hmotnosti 1 419 kg. Údaje s prevodovkou EDC zatiaľ neboli zverejnené.


GALÉRIA - 30 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ