Renault Mégane Grandtour: Veľké svaly

Čo predáva? Čo núti alebo donúti človeka ísť sa na auto do predajne pozrieť? Podľa mňa to je dizajn a v prípade veľkých fanúšikov automobilov aj nejaké to riadne stádo koní pod kapotou. Široká masa ľudí ale aj tak dáva na prvý vizuálny vnem – je to ako v tom vtipe o škaredej žene (ako ju osloví chlap? Predsa nijako J ). Opticky nezaujímavé, aj keď technicky nabité, auto má o jednu zbraň vo veľkom konkurenčnom boji menej. Preto doteraz dizajn áut majú stále na starosti kvalifikovaní dizajnéri (aj keď nie už priamo dizajnérske školy, ako tomu bolo pred pár desaťročiami) a nie bezduché roboty. Udrieť na optickú notu však vyžaduje veľkú dávku citu a predstavivosti. Laurens van den Acker v tomto udrel riadnou silou. Aspoň v mojich očiach určite. Na Mégane Grandtour som sa nevedel vynadívať. Kombi kompaktnej triedy nemusí byť len hatchback s veľkým pozadím alebo umelo dotvorený „pohrebák“. Naozaj môže mať dávku zrakových zákutí, ktoré človeku jednoznačne povedia „poď, kúp si ma“!

Prívetivá investícia

               U automobilov Renault vsádzam na jednu vec – prívetivú cenu a kartu vo vrecku. Oboje som dostal vo verzii Bose Energy dCi 130, nadmieru vybavené auto kde na konci výbavových prvkov svietila číslica 25 140 €! Si snáď niekto zo mňa robí srandu? Cez okno vidím, že má hádam aj kožené čalúnenie a zadné okná sú zatmavené. A ešte má aj slušne veľké kolesá. Všetko malé znaky auta s vyššou cenovkou. Na druhú stranu si ale hovorím – ok, je za naozaj parádnu cenu, dobre vyzerá, ale čo funkcia a jazda?

Tablety a tabletky

               Tak začalo druhé kolo detailného skúmania. Predné sedadlá majú síce nastavenie operadiel pomocou aretačnej páky (neobľubujem ho, lebo môj chrbát by práve chcel nejakú polohu medzi dovolenými zubami), ale trafil som sa do toho, čo pre mňa znamená športovejší posed. A pomaly som si začal všímať, ako je vo svojej podstate Mégane prívetivý. Aj keď vyžaduje istý čas na naštudovanie možností personalizácií a ovládania (či zobrazovania) centrálneho displeja.

Výškové usporiadanie je nezvyklé a obsahuje aj ovládanie ventilácie. Našťastie, aj po naštartovaní auta celkom rýchlo načíta potrebné informácie a dá sa v ňom nastavovať. Príjemná, aj keď podľa mňa nie veľmi využívaná funkcia, Multi-Sense síce umožňuje meniť kadečo a ešte k tomu aj farebne, ja som si nastavil presne to, ako som auto chcel a už som to nemenil. Akosi som nemal potrebu.

               Zišli by sa mi však hlbšie a plošne väčšie schránky na stredovom tuneli. Za radiacou pákou sú dva držiaky na nápoje s posuvnou priečkou. Vložil by som do nich ale maximálne kávu veľkosti ristretto alebo espresso. Väčšie „kapúčo“ alebo nebodaj fľašu s vodou by som asi neriskoval (ak fľašu, tak jedine do dverí, kde sa zmestí aj väčšia 1,5 litrová). Mobil som si ako-tak odložil na plôšku pred radiacu páku. Zaujímavé je ovládanie telefónu. Tlačidlo na „dvihnutie“ alebo zloženie je na volante, ale na aktiváciu volania alebo iných funkcií spojených s telefónom treba stlačiť tlačidlo na známom multi ovládači pod volantom. Všetky tlačidlá sú však v dosahu prstov, vôbec netreba dávať ruky z volantu.

Klepotavé srdce

               Lebo sa s ním veľmi príjemne krúti. Naftová jednašestka preplňovaná jedným turbodúchadlom má síce pod nejakých 1 500 min-1 slabšie miesto, inak ale ťahá suverénne. V zimných mesiacoch sa mi hodnota priemernej spotreby ustálila na 5,4 l/100 km. Aj keď systém bodovo hodnotí jazdný štýl, mal som vždy vyššie hodnotenie bez vnútorného pocitu obmedzovania sa. Presne takto to má byť. Užívať si každé spálené deci paliva a pozerať skôr na otáčkomer ako na palivomer. Užívať sa dá aj vďaka presnému radeniu a celkom komunikatívnemu posilňovaču riadenia. Nastaviť elektrické komponenty býva niekedy veľkou výzvou. V Mégane sa volant otáča ľahko, ale nie tak, že by som necítil čo sa mi pod kolesami deje.

Tak to má byť

               Po príjemnom jazdení sa oplatí pozrieť do batožinového priestoru. Dno je rozdelené na dve časti. Pod oboma sa nachádza rezerva a malý priestor na drobnosti. Do časti bližšej k nakladacej hrane sa dá odložiť roleta. Ak je treba, obe časti sa dajú aj presunúť do nižšej pozície, vtedy ale odpadá možnosť uschovania rolety. Už tradične nechýba možnosť sklopenia zadných sedadiel tiahlami po bokoch.

Ušný detektor

               Apropo Bose. To som si nechal úplne na koniec. Bose v mojich ušiach nikdy nepatrilo k preferovaným audio značkám. Jemne som si ale na Bose poopravil názor kvôli jednoduchému doladeniu zvuku a aj kvôli subwooferu, ktorý je síce počuť, že je niekde v batožinovom priestore, ale netlčie nezmyselne hlasno ani „zahmlene“. Celkovo slušne vyvážené audio za ktoré si oplatí priplatiť.

               Renault Mégane Grandtour vo mne zanechal veľmi príjemné pocity. Jediné, ale to sú moje chute, čo by som na tomto konkrétnom kúsku zmenil je palivo. Aj keď má nafta svoje nesporne úsporné výhody, k štýlu Mégane sa mi predsa len viac hodí benzínový motor.              


GALÉRIA - 40 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ