Renault Koleos: Dosť bolo pokusov

Automobily typu SUV sa na nás, doslova a do písmena, rútia zo všetkých smerov a automobiliek. Keď to pôjde ďalej takýmto tempom, pomaly nič iné ako SUV a crossover nebude po cestách jazdiť. A jednej strane je (by bola) veľká škoda, keby niektoré modely a triedy a varianty zanikli, na druhej strane v súčasnosti množstvo rôznych SUV vytvára veľký konkurenčný boj. Automobilky si jednoducho nemôžu dovoliť prísť na trh s polotovarom. Ani Renault už nechce byť medzi väčšími outsider a štatista. A strovil kolos Koleos, ktorý sa už dovalil aj do slovenských predajní.

Nedávno som sa s ním aj zoči-voči stretol. Zapozeral som sa mu do „C“ LED očí a hneď mi bolo jasné, že ide o Renault. Typické črty a podpisy, dokonca aj vzadu. Super na tomto fakte je aj to, že som sa v interiéri nestratil. Prvý pocit – je kvalitne poskladaný. Ak máš chuť, siahneš po výbave Initiale Paris a nebodaj aj po čiernej farbe Améthyste (aj keď je v podstate fialová), do davu nezapadneš. Budeš špičkovo vytŕčať, jednoducho osobnosť. Za mňa má Koleos palec hore aj za pozíciu za volantom. Ostatné riešenia sú už klasika.

Až na pohon a jednu (prekvapujúcu) prevodovku. Renault sa (zatiaľ) sústredil na naftové motory. V ponuke sú dva – dCi 130 (1,6 l) s pohonom kolies prednej nápravy a dCi 175 (2,0 l) s pohonom oboch. Pohon oboch náprav je riešený aliančným pohonom All Mode 4x4-i. Ponúka tri režimy - 2WD, 4WD Auto alebo 4WD Lock (do rýchlosti 40 km/h), pričom prepínač je trošku nešťastne umiestnený vľavo pod volantom. Mňa však veľmi príjemne, naozaj príjemne a celkom nečakane, prekvapila prevodovka X-Tronic, čo je konštrukčne CVT prevodovka. Keďže ide častokrát o veľmi diskutovaný a nie práve veľmi obľúbený typ prevodovky, veľmi som bol zvedavý na jej činnosť. Povedal by som to takto – so silným naftovým motorom si prenáramne rozumie. Pri bežnej jazde som si ani neuvedomil, že neradí. Keď som potreboval predbehnúť ťahač s návesom, jednoducho som „pľasol“ po plynovom pedále a Koleos vystrelil. V tom momente sa totiž aktivoval režim siedmych virtuálnych prevodov.

Toľko moje krátke stretnutie s novou generáciou Renaultu Koleos. Za základný model Energy dCi 130 4x2 vo výbave Zen potenciálny klient zaplatí minimálne 26 490 €, za Intens o dve tisícky viac. Energy dCi 175 4x4 X-Tronic v totožnej výbave už stojí 34 490 €, špičkový Initiale Paris 37 790 €. Predpokladám, že veľkou výhodou Koleosu oproti konkurenčnému modelu nazývajúcemu sa podľa hnedého medveďa, je aj rozumná čakacia doba 😊.


GALÉRIA - 15 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ