Renault Kadjar: Viac, lepšie, výkonnejšie

Podľa mňa sa dizajnové vylepšenia celkom vydarili. Nehovorím, že som hneď padol na zadok, ale som jeden z tých, ktorý primárne dizajn nerieši – veď zvyknúť sa dá na čokoľvek. Pre mňa je ďaleko dôležitejšie riešenie interiéru a jeho praktická stránka. V Renaulte Kadjar sa toho po technicko-ovládateľsko-spojovacej stránke udialo pomerne dosť:

Do centrálnej časti palubnej dosky je implantovaná nová multimediálna dotyková obrazovka s kapacitnou technológiou pre jasnejší displej a väčšiu citlivosť. Diagonálne obrazovka  meria 7 palcov a  zobrazuje systém R-LINK 2 s ovládacími prvkami na oboch stranách.

Pod ňou je nový ovládací panel automatickej klimatizácie s nastavením teploty a otáčok ventilátora v strede troch koliesok.

K dispozícii sú teraz nové farby interiéru spoločné s novým čalúnením s prešívaním, v niektorých prípadoch s textúrovaným 3D efektom.

Predné sedadlá majú nastavenie dĺžky sedáka, lakťová opierka je posuvná.

Vrcholom ponuky bude Black Edition. Medzi charakteristické interiérové prvky patrí čalúnenie Alcantara, čierny strop a špeciálne ochranné rohože. Okrem toho má 19-palcové disky kolies, predné a zadné ochranné prvky v kontrastnej farbe a čierne vonkajšie spätné zrkadlá.

Výraznou novinkou je použitie motora 1,3 TCe (prvýkrát použitý v modeli Scénic, následne Captur a Mégane) s filtrom pevných častíc (GPF). K dispozícii je v štyroch kombináciách - TCe 140 GPF so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, TCe 140 GPF s dvojspojkovou prevodovkou EDC, TCe 160 GPF so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a TCe 160 GPF s dvojspojkovou prevodovkou EDC.

Modernizované vznetové motory sú osadené systémom selektívnej katalytickej redukcie (SCR), pričom majú zároveň aj vyšší výkon. Blue dCi 115 má objem 1,5 litra, Blue dCi 150 má objem zvýšený na 1,7 litra.

Pohon 4WD ponúka tri jazdné režimy:

•             2WD - pohon kolies prednej nápravy

•             Auto - s automaticky riadený pohon všetkých kolies s maximálnym rozdelením 50:50

•             Lock - uzamknutím 50:50 do 40 km/h.

Systém Extended Grip zostáva k dispozícii pre verzie len s predným pohonom. Používa sa pri pneumatikách " mud and snow ", táto funkcia proti prešmykovaniu kolies zlepšuje trakciu pre ľahšiu jazdu na bahnitých alebo piesočných povrchoch.


GALÉRIA - 12 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ