Renault Clio: Gran Turismo v malom

Na karosériu Clia prináša balík GT Line špecifické nárazníky vpredu aj vzadu a svetlá s novým tvarom, navyše aj s možnosťou Full LED svietenia Pure Vision. Exteriérový balík je okrem najvyššej výbavy Intense dostupný aj pre druhý stupeň Advantage v spojení so špecifickými 16 palcovými diskami. K tomu pridáva lakované ochranné lišty na dverách a testovaný kus s najdrahším balíkom GT Line za 870 eur má 17 palcové disky, za ktorými vzadu vykúkajú bubnové brzdy.

Obeta za dynamiku

Okrem exteriérových doplnkov obsahuje balík aj športovo ladené prvky v interiéri: volant, pedále, hlavica radiacej páky. Všetko to robí dynamický celok s pocitom bezprostrednejšieho kontaktu s autom. Vďaka tomu sa nezdá až tak neprirodzené, že je tu trochu menej miesta a vyšší vodič vyplní priestor medzi sedadlom a volantom až po strechu takmer do posledného centimetra.

Volant padne výborne do ruky a sedadlá sú síce úzke, no výborne podporujú telo aj v zákrutách. Treba sa však zmieriť hneď s niekoľkými obeťami predovšetkým v neprospech každodennej praktickosti interiéru. V prvom rade ide o lesklý plast na stredovej konzole, ktorý necháva vyniknúť každý odtlačok prsta, ktorý náhodou zbehol mimo plôch určených na dotýkanie. Na dlhších cestách zase by som zase prijal viac odkladacích priestorov (na nápoj je tu iba jeden držiak) aj lakťovú opierku, ktorá sa však vylučuje so športovými sedadlami.

Vodičovi odchovanom na automobiloch, ktoré informovali o fundamentálnych veciach, by mohol v prístrojoch chýbať ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny. Čo však bude chýbať určite, je priestor vzadu pre vyšších pasažierov, predsa len ide o malé auto. Pri výške cez 185 cm sa zadní cestujúci oprú temenom o strop a hlavová opierka je im iba na ozdobu, s kolenami na tom budú o chlp lepšie. Batožinový priestor má pravidelný tvar podlahy, avšak neponúka nič na organizáciu či stabilizáciu nákladu. Rezervné koleso štandardne montované pre najsilnejší benzínový motor je vonku zo spodnej strany.

Duch Renault Sportu

Spomínaným najsilnejším benzínovým agregátom pre Clio je preplňovaná jedna-dvojka s výkonom 87 kW (120 k), ktorá sa dá od faceliftu okrem automatu kombinovať aj s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Radenie má síce trochu dlhé, ale presné dráhy radenia, takže nijako neobťažuje. Asistent radenie od vodiča chce ekologickú jazdu aj v meste tak po ňom chce, aby zaradil piaty stupeň, na diaľnici beží motor pri 130 km/h na 3 000 otáčkach za minútu.

Renault ClioRadenie je uspokojivo presné, neuškodili by však kratšie dráhy páky v kulise

Bežné jazdenie tak znamená nízke otáčky tesne nad voľnobehom, v ktorých je však motor lenivý. Po nástupe turbodúchadla ožíva v strednom pásme a tlačiť ho k obmedzovaču nemá zmysel. Parametre však slabé nemá, akcelerácia z miesta na 100 km/h za 9 sekúnd nie je zlá a auto pri správnom radení zrýchľuje ochotne. Podpisuje sa to samozrejme na spotrebe, týždňový priemer testu skončil na 6,5 l/100 km.

Renault ClioPreplňovaná jedna-dvojka je pre Clio dostatočne energický motor

Ako celok je však všetko dobre zladené. K živému pohonnému ústrojenstvu sa dobre hodia neutrálne jazdné vlastnosti, presné riadenie aj dobre dávkovateľné a účinné brzdy. Podvozok so 17 palcovým obutím pôsobí tuhšie, karoséria síce prísne kopíruje povrch cesty, no tlmiče väčšinu nerovnosti dostatočne odfiltrujú. Vo výsledku tam má Clio naozaj nádych GT, aj keď to Gran v spojení Gran Turismo treba brať trochu s rezervou, predsa len ide o malé auto. Modernizácia ho však príjemne oživila na správnych miestach.


GALÉRIA - 22 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ