Renault Captur: Kuchárske umenie

Na začiatku všetkého by mala byť otázka – čo chcem? Potom – ako to dosiahnem? Minimálne ja tak rád varím. Utriedim si ingrediencie a potom postupom pekne uložením v hlave sa snažím dosiahnuť výsledný chuťový zážitok. Keď som si sadol za volant Renaultu Captur, vždy som skončil pri tom istom. Povedal som si, že ide o výborné auto pre ženy, dámy, panie, slečny. Aj keď presne neviem (niekedy to ani ony samé nevedia), čo presne od auta očakávajú, ale istú predstavu (a predstavivosť) mám.

Renault CapturRenault Captur

               Zrejme v úvode by som povedal, že ženy chcú akurát veľké auto s dobrým výhľadom spoza volantu, aby mali prehľad o dopravnej situácii a poľahky sa im cúvalo. Aj keď (vraj) podľa štatistík ženy preferujú kvôli bezpečnosti veľké autá, ale tie sa u nás volajú zlatokopky (alias plastic women). Captur práve ponúka rozumné vonkajšie veľkosti aj vyšší posed. Ženskému oku isto bude lahodiť aj istá farebná možnosť personalizácie či (ako v tomto prípade) opticky špecifická výbava Night & Day. Za mňa má tiež prst (palec, nie prostredník) hore. Aj keď na ženevskom autosalóne bol predstavený vynovený kúsok, aj tento „starý“ má čo ponúknuť.

Dominantná zásuvka

Headlinerom prístrojovej dosky je jednoznačne výsuvná zásuvka pred spolujazdcom. Áno, keď tam sedí spolujazdec, tak mu naráža do kolien, ale (myslím si), že stav obsadenia sedadla spolujazdca bude skôr občasný. Schránka má objem až 11 litrov, čiže sa do nej zmestia mnohé dámske potrebnosti. Pohrávam sa aj s predstavou, že by Captur slúžil ako hlavné auto mladej mamičky. Odloženie plienok a iných veci pre malé dieťa má svoj jasný cieľ. Aj iné odkladacie priestory sú vcelku rozumne dimenzované a sú v dosahu rúk.

Akurát R-Link už pôsobí citeľne archaicky. Horšia grafika, pomalšie menu ... našťastie ale vie zobraziť čo treba (a keď si človek zvykne). Vie dokonca ukázať aj kvalitu okolitého vzduchu a prispôsobiť si zobrazovacie ikonky.

Mne sa však viac páčila všestranná „práca“ so zadnou lavicou v štýle rozumných MPV. Celá lavica sa dá bez väčšej fyzickej práce pekne posúvať a jednotlivé časti sedadla aj sklápať. Samozrejme, mení sa tým aj veľkosť batožinového priestoru, ale aj vzdialenosť dieťaťa sediaceho vzadu k ruke matky vodičky (ak by bolo treba pri stojacom aute). Z tohto mi je jasné, že sa dizajnéri vykašľali na kapsy zo zadnej strany predných operadiel. Namiesto nich je natiahnuté akési pružné „lanko“ deravé viac ako sito.

Riešenie batožinového priestoru je taktiež flexibilné. Dno má dve polohy. Vo vyššej vznikne po sklopení operadiel takmer rovina, v nižšej sa odkryje aretačné madlo na posuv lavice. Práca s ním však vyžaduje presnosť a obe ruky voľné.

Rozumná voľba

               Ak by to predsa len niekoho resp. nejakú dámu zaujímalo, predné kolesá roztáčala preplňovaná benzínová jednadvojka spriahnutá so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vzhľadom na veľkosť, ľahkosť a hlavne zameranie ho považujem za veľmi rozumnú voľbu. Jeho silnou (a to doslova) stránkou je nízke a stredné otáčkové pole. Netreba ho zbytočne vytáčať, čo práve (možno) ženy viac preferujú. Stačí sa len plynule rozbehnúť a zaradiť šestku. Na mestsko-mimomestské jazdenie viac ako postačuje. V priemere si pri ležérnom tempe a slušnom percente mestskej jazdy vypýtal od 6 do 6,5 l/100 km. Pri rovnomernej jazde mimo mesta to bolo aj o liter menej. Pri takýchto číslach je myšlienka na naftový motor výrazne zbytočná. Keď už, tak sa oplatí príplatok (pri tejto výbave 1 100 €) za dvojspojkovú prevodovku EDC.

Captur som si svojim spôsobom užil, ale viac si za volantom predstavujem manželku. V tomto smere sa Renaultu podarilo uvariť veľmi chutné hlavné jedlo aj s dezertom.


GALÉRIA - 51 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ