Renault Captur: Keď idú baby žúrovať

Chápem, že práve Renault nie je značka s ktorou by sa chceli mnohé súčasné dámy prezentovať. Renault nie je dostatočne „hoch“. Sú však ale ženy, dievčence, baby, ktoré sú normálne a skôr ich zaujíma triezve auto, ktoré ich vie opticky zaujať, poskytnúť rozumne riešený interiér a dokonca môže byť celkom slušne farebne individualizované. Všetko toto faceliftovaný Renault Captur isto je. Za seba pridám ešte jeden fakt – ako stvorené pre holku, ktorá začína šoférsku životnú éru. Lenže ktorý variant?

Vôňa benzínu

Ak sa pri výbere auta spomenie výraz mestský, krátke vzdialenosti, časté štartovanie, málo skúsenosti, tak v tomto prípade by mal byť výber jednoznačný – Captur s preplňovanou štvorvalcovou jednadvojkou spriahnutou so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou (znie to zložito, ale automat je zrozumiteľnejší výraz). Kombinácia šitá práve pre (zrejme najmä) vodičku s minimálnymi skúsenosťami, ktorá sa doslova nechce v meste stratiť ani strápniť. Aj keď objemovo malý motor nemusí hneď v prvom momente zaujať, na druhý isto. Okrem kultivovaného chodu sa javí vcelku dosť dynamický. Zásluhu na tom má charakteristika so silným nízkym a stredným pásmom otáčok, presne tam sa aj ručička otáčkomera v meste najčastejšie hýbe. Výborne mu sekunduje prevodovka. Za seba som skúšal aj trošku „dupanie“ po plynovom pedále, ale riadiaca elektronika prevodovky sa nenechala extrémne vyviesť z miery. Ešte poznámka nakoniec – dá sa bez problémov jazdiť pod 6 l/100 km.

Sieť nápadov

Čo holky, nahlodal som vás? Captur skrýva ešte niekoľko chuťoviek. Napríklad možnosť ho mať v dvoch farbách, alebo má zipsovateľné poťahy, ktoré sa dajú ľahko prať alebo aj vymeniť. A ak peňaženka dovolí, môže mať aj kamerový systém dookola auta. Ale aj hlučné Bose (rozumej, že vie urobiť poriadny rámus). V základe ale má vyšší posed s prehľadne riešenou prístrojovou doskou – aj keď multimediálny systém je už staršieho dáta. Zvláda však všetko potrebné a po pripojení správne kompatibilného mobilného telefónu aj niekoľko príjemností naviac. Za mňa má jedno veľké plus – hodnotenie jazdy s možnosťou akéhosi vyučovania. Až som sa počas jazdy podvedome prepol do režimu „relax“ a snažil som sa získať čo najvyššie percentuálne hodnotenie. Captur, to je aj rozmerná zásuvka pred spolujazdcom (zhltne aj kabelku) či možnosť jednoduchého posunu zadných sedadiel. Apropó, ak je falošné dno v hornej polohe a operadlá zadných sedadiel sklopené, vznikne takmer rovina (veď nikdy nevieš, kedy sa to zíde 😉).

Vôňa nafty

Okrem benzínového je v ponuke samozrejme aj naftový motor. Jeho v podstate jedinou výhodou je asi o liter nižšia spotreba paliva oproti benzínovému. Rozdiely v kultivovanosti a výkone sú viac-menej zanedbateľné. No aby sa vyššia investícia do motora vrátila, treba najazdiť veľa kilometrov. Aj keď ide o šikovné auto do mesta, nemá s dlhšími trasami problém a aj na diaľnici je Captur veľmi stabilný a celkovo dobre ovládateľný. Vo všeobecnosti je jazda príjemná a komfortná, v kabíne si s prehľadom spraví pohodu štvorica party-chtivých cestujúcich, útlejšie postavy sa dozadu usadia aj tri.

Keď sa cenový rozdiel 2 500 € oproti podobne výkonnému benzínovému motoru (výbava X-Mod, manuálne prevodovky, rozdiel testovaných je 1 400 €)druhého auta v teste podľa výpočtu vráti, má diesel zmysel. S cenou cez 20 tisíc eur a príplatkami za ďalšiu dvojku už ide o drahší automobil, ktorý však ponúka protihodnotu v podobe veľmi bohatej výbavy ako dvojfarebná karoséria pre individuálny štýl, ale aj bezkľúčové odomykanie a vyhrievané sedadlá pre maximálny komfort a navigáciu na posilnenie slabého orientačného zmyslu. K tomu nesmú chýbať ani bezpečnostní pomocníci, napríklad na sledovanie mŕtveho uhla. Tým najpokročilejším, ktorý spoľahlivo nahradí aj chlapa je ten, ktorý pri parkovaní preberie riadenie a za pár momentov dostane auto na parkovacie miesto bez toho, aby sa vodič dotkol volantu.

Captur je tak autom, ktoré vie dať okrem iného aj ten pocit, že nikoho nepotrebujete. A ten je pre tých, ktorí si užívajú nezávislosť, nezaplatiteľný.


GALÉRIA - 62 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ