Filtrovať podľa:

Nebudem chodiť okolo horúcej kaše. Každému fanúšikovi automobilov, ale aj obyčajnému amatérovi (či rovno neznalcovi) musí byť jasné, že hovorím o Honde NSX. Moderný pokračovateľ je veľmi moderný a akosi stratil čaro pôvodného, ktorého jazdné vlastnosti pomáhal odladiť aj Ayrton Senna, veľký človek a pretekár. Byť lepší ako Ferrari                Všetko začalo v roku 1984, v časoch, keď dizajn áut tvorili zvučné dizajnérske domy a školy. Aj Honda nebola v tomto smere pozadu. Oslovila hádam najvýznamnejšiu dizajnérsku spoločnosť – Pininfarina – aby navrhla športový automobil s motorom uprostred. Len pre zaujímavosť, pôvodne išlo o motor C20A, malý dvojlitrový vidlicový šesťvalec. Projekt dostal meno HP-X (Honda Pininfarina eXperimental). Pánom v Honde sa projekt tak veľmi zapáčil, že si dali ambiciózny cieľ – výsledné auto musí byť rýchlejšie ako vtedajšia nemecká a talianska konkurencia. Vývoj prototypu preto pokračoval, avšak pod novou skratkou – NS-X ako New Sportscar eXperimental. Technicky a technologicky sa na ňom...

V prvom voľnom tréningu zajazdil Maťo Homola 10. najrýchlejší čas a hneď bolo jasné, že toto bude trať, ktorá bude vyhovovať audinám, no aj Peugeot 308 TCR tímu DG Sport Competition s ňou bol spokojný. V druhom tréningu Maťo zajazdil až 18. najrýchlejší čas a nebol veľmi spokojný, preto ešte pred prvou kvalifikáciou spravili pár zmien na nastavení. Po veľkom sklamaní z minulotýždňových pretekov v Ningbe vyzeralo 10. miesto po kvalifikácií ako výborný liek a perfektná štartovná pozícia do prvých pretekov víkendu. Hneď v prvých zákrutách po štarte však Maťo dostal niekoľko rán, okamžite sa zmenilo chovanie auta, dostavila sa výrazná nedotáčavosť, potom prišlo k najhoršiemu. „Dostal som nejaké rany a hneď som cítil, že auto sa na brzdách chová zvláštne. V ďalšom z kôl sa mi pri brzdení zablokovalo len jedno koleso a následne sa mi odtrhla polos,” povedal po pretekoch skľúčený Maťo. Tím dlho do noci opravoval a kontroloval všetko...

Mercedes-Benz G 6x6 to začal, ostatní sa pridali. Tím Hennessey Performance má dokonca v ponuke hneď niekoľko prerábok. Prvou bol Ford VelociRaptor 6x6, aktuálne ho nasleduje Goliath 6x6 postavený na základe modelu Chevrolet Silverado Trail Boss Z71 (MY 2019) Okrem nápravy s príslušenstvom a 20“ kolesami sa naviac udali zmeny aj pod prednou kapotou, kde sídli poriadna V8 s objemom 6,2 litra a tradične preplňovaná kompresorom. Dohromady to znamená 518 kW a nezanedbateľných 915 Nm. Aj preto 6x6 monštrum zvládne stovku jemne nad 4 sekundy. Inak, Hennessey naň dáva americkú záruku 3 roky/36 000 míľ a cenovku vo výške 375 000 USD, pričom plánuje vyrobiť len 24 kusov. Avšak, ak by majiteľ mal chuť, môže si navrhnúť vlastné stvárnenie interiéru, priplatiť za upgrade bŕzd (Brembo) a väčšie svaly motora (594 kW).

Neviem čím to je, ale niekedy mám dojem, že v rokoch minulých mali dizajnérske centrá mnohých automobiliek viac odvahy. Alebo skôr inej. Ako sa marketingovo mení logika, menia sa aj koncepty. Kým v súčasnosti vládne autonómna mobilita a elektropohony, v minulom storočí to ešte stále bola chuť šoférovať a ponúkať ľuďom nevšedné zážitky. Hmatateľným dôkazom je koncept BMW Just 4/2                Stačila ľahká konštrukcia, odnímateľné dverné panely, motor z motocykla, dve sedadlá a hor sa hocikde. Robert Powell to zrejme takto nejako videl. Naviac, išlo len o internú súťaž, avšak s veľmi podmanivým výsledok. Aj keď z diaľky by som skôr povedal, že išlo o prototyp Arielu Atom ako o produkt od BMW. Smola, že podobné mašiny sa málokedy (ak vôbec) dostanú do sériovej produkcie. Ale snívať môžem...

Je rok 1978 a svet sa mení. Do arkádových hier po celom svete prenikajú vesmírne invázne armády a začína prekvitať svet videohier. V Japonsku sa buduje prvá automatizovaná sieť pre mobilné telefóny a do kín vstupuje Superman. Zákazníkom je predstavený ešte jeden produkt, ktorý v nasledujúcich štyridsiatich rokoch napomôže k mobilite 4,7 miliónov ľudí - jednotonový pick-up od Mitsubishi, ktorý sa ľahko vysporiada so všetkými typmi ciest kdekoľvek na planéte. Jeho vývoj vychádzal z jednoduchého zadania - reagovať na dopyt zákazníkov po pick-up-e, ktorý by dokázal ponúknuť mimoriadnu spoľahlivosť, odolnosť a užitočnú hmotnosť, ale súčasne aj ovládateľnosť, úžitkové vlastnosti, pohodlie a jazdné vlastnosti porovnateľné s klasickým osobným sedanom. Prvé modely dostali príhodné označenie „Forte", hoci do zahraničia putovali aj pod názvom L200, neskôr Triton. Mitsubishi Motors v snahe ponúknuť zákazníkom ešte širší akčný rádius využilo skúsenosti s pohonom všetkých kolies a v roku 1980 modelový rad doplnilo o verziu 4x4. Týmto boli...

Urobiť si zraz v parádnej destinácii (Harachov), čo to popiť, pojesť, ale hlavne sa porozprávať a zajazdiť si. Aj takto bije veľké srdce značky Honda.  

Dílerstvo pozýva každoročne na Duster Tour svojich klientov a fanúšikov modelu Dacia Duster. Siedmeho ročníka sa spolu zúčastnilo 80 vozidiel, pričom všetko začalo v nedeľu skoro ráno 16.septembra 2018. „Sme veľmi radi, že naši klienti využili možnosť vyskúšať si svoje vozidlá aj v iných, ako bežných podmienkach. Preveril ich aj na cestách, ktorých terénny charakter im dal zabrať a dokonale preveril  fantastické terénne vlastnosti Dustera. Všetky vozidlá absolvovali celú trasu bez jediného problému, či už technického, alebo navigačného. Je to o to cennejšie, lebo aj siedmy ročník opäť potvrdil, že Dacia Duster právom patrí k reálne najlepším terénnym vozidlám na trhu v pomere cena/ vlastnosti/ spoľahlivosť“, skonštatoval hlavný organizátor a majiteľ dílerstva ALD Mobil Ľubomír Dlugolinský. Nádherné výhľady  Poznávacia trasa viedla zo Starej Ľubovne cez bývalý vojensko-výcvikový priestor Javorina (Levočské vrchy). Na vybranej trase si mohli účastníci prezrieť krásy slovenskej prírody, či zaujímavosti ako napr. kostolík vo vysťahovanej obci Ruskinovce. Zároveň si posádky...

Kalendár Liqui Moly pre rok 2019 sa točí ako vždy hlavne okolo silných motorov. Spoločne sa v ňom objavia exkluzívne športové autá a krásne ženy. "Náš kalendár má veľkú fanúšikovskú základňu," hovorí Peter Baumann, marketingový vedúci nemeckého špecialistu na oleje a aditíva. Nečudo, veď aj tohtoročný kalendár bol rozobraný už na začiatku roka. Preto sa teraz náklad zvýšil na 176 000 výtlačkov. V prvom rade je určený pre zákazníkov spoločnosti Liqui Moly. Malá časť nákladu ide do voľného predaja. Kto má rád radšej akciu a jazdnú dynamiku, pre toho je tu ako každý rok motoristický športový kalendár od Liqui Moly. Ukazuje celú šírku záberu: motocykle, športové a pretekárske nákladné automobily, na ulici a mimo pretekársku trať. V garážovom kalendári sú najmä aktuálne športové automobily, napr. Lamborghini Aventador, Audi R8 V10 plus, Mercedes AMG GT S a Dodge Charger. Jedno auto však vybočuje z radu nielen kvôli svojmu veku: DeLorean DMC-12, rok...

Chlap je vraj len prerastené dieťa (povedali emancipované ženy), takže sa potrebuje stále s niečím hrať. Jednou z možností sebarealizácie je vlastnenie historického auta, jeho piplanie a aj stretávanie sa s podobne „postihnutými“. Nie je nič krajšie (😊). Úplne najkrajšie je, keď podobným chúťkam podľahne celá rodina, ako boli vidieť aj na tradičnom zraze kačíc, čiže Citroën-u 2CV. Devätnásty ročník sa konal v roku, keď 2CV oslavuje sedemdesiatiny. Kolóna 35 vozidiel majiteľov zo Slovenska, Českej republiky, Maďarska a Rakúska sa stretla v Zbrojnici pod hradom Halič, odkiaľ sa následne presúvala po cestách okolo Lučenca a vodnej nádrže Ružiná, ale ukázali sa aj pod hradom Divín. Pomyselným nasledovníkom by mohol byť pokojne slovenský model C3,na ktorom sa fotograf Jojo Samek vydal na dobrodružnú Expedíciu po cestách Európy a Ázie. Počas dvoch mesiacov chce prejsť neuveriteľných 32 000 km naprieč 21 štátov.  

Aktuálne príspevky

Renault Espace 1.8 TCe: Na pána

Honda NS-X: Veľdielo Ayrtona Sennu (alebo japonské Ferrari)

Kia Stinger: Keď vieš, tak si ocenený

Mitsubishi L200: ...a máme tu „novú“ generáciu