Filtrovať podľa:

Samozrejme, všetko v medziach slušnosti a hlavne bezpečnosti. Ale keď inak nedáš 😊. Aj takto sa dá jazdiť bokom, trošku...    

Ak si odpovedal nie, tak v nasledujúcom videjku sa predstaví bývalý skúšobný jazdec Lamborghini Valentino Balboni, aj Lamorghini Countach, Ferrari Testarossa, Aston Martin V8 Vantage či Stefan Roser a RUF CTR. A teraz už naozaj netreba slová...    

Švédsky BSR nie je vo svete ladenia motorov žiadny nováčik. Naopak, ide o profi spoločnosť, ktorá navyše umožňuje ladenie motora pekne doma bez potreby návštevy rôznych „tunerov“. Aktuálne sa pozrela na možnosti koncernového motora 1,4 TSI s vypínaním valcov (COD). Výrobca preň udáva maximálny výkon 110 kW a maximum krútiaceho momentu 250 Nm. V BSR mu namerali (u Audi Q2) 111 kW a 258 Nm, čo nie je úplne zlé a menším autám prepožičiava viac ako slušnú dynamiku. Po zásahu BSR ale čísla stúpli na 125 kW a 307 Nm 😊.

Mustang Bullitt sa snaží v mnohom napodobniť filmový vzor, ktorým bol Mustang GT fastback z roku 1968. Takže rýchle pruhy, spojlery a podobné extrovertné veci na aute nie sú. Skôr štýl a sila pochádzajúca z hereckého umenia Steve McQueena. Nový Mustang Bullitt je lakovaný pôvodnou farbou Dark Highland Green. Interiér zdobí len biela guľa na hlavici radiacej páky a uvítacia scéna na 12“ centrálnom displeji. Korunku všetkému dávajú klapkové výfuky. Takže volumeeee 😊    

Ono, Hunta aj postavila Overcomer na trošku iné účely ako Mercedes-Benz G 4x42. Skôr na zdolávanie nekonečnej divočiny ako luxusné sa vozenie ťažkým terénom. Lenže divočina, to môže byť aj blato, voda, ľadové kryhy a podobne.                Overcomer je preto výrazne špecificky postavený. Má plastovú (sklolaminátovú) karosériu s vnútornou výplňou (sendvičová konštrukcia) postavenú na oceľovej konštrukcii. Velikánske nízkotlakové (0,1 – 0,5 Bar) pneumatiky (1400х750-610) zabezpečujú výbornú prejazdnosť cez močariská alebo aj ľad. A ak by predsa len ľad nevydržal, Overcomer má vzadu lodnú skrutku vďaka ktorej vie plávať rýchlosťou 8 km/h (kormidluje sa prednými kolesami). Vonkajšie rozmery má 4 500 x 2 666 x 2 615 mm s rázvorom 3 100 mm a svetlou výškou cca 600 mm, takže nejde o žiadneho drobčeka (interiér je sedemmiestny). Pohotovostná hmotnosť je 2 300 kg, užitočné zaťaženie 1 000 kg (na vode 700 kg). Ak by si ale čakal nejakú šlehu pod prednou kapotou,...

Všetko má na svedomí Matt Urch z Urchfab (UK). Základ tvorí nejaký Ford z roku 1957, motor je Saab a všetko ostatné sa váľalo niekde v dielni resp. bolo za babku vo výpredaji. Chce to len predstavivosť, šikovnosť, chuť aj fantáziu.      

Aby superlatívov na veľký sedan nebolo málo, v roku 1990 a 1991 získal titul v DTM. Za volantom sedeli Hans-Joachim Stuck a Frank Biela. Zároveň Audi bola prvou automobilkou, ktorá ich získala po sebe.                V úvode produkcie V8 sedel vpredu celohliníkový motor s objemom 3,6 litra (184 kW, kód PT) spriahnutý so štvorstupňovou automatickou prevodovkou ZF 4HP24A. Neskôr sa v ponuke objavila aj manuálna päťstupňová. Od 8/1991 aj väčší motor s objemom 4,2 litra (206 kW, kód ABH) a päťstupňovú manuálnu nahradila šesťstupňová. Oba mali štvorventilovú techniku s rozvodom 2 x DOHC. Opäť aby toho nebolo málo, celá karoséria bola pozinkovaná so zárukou 10 rokov proti prehrdzaveniu. Vo výbave nechýbalo ozvučenie Bose, automatická klimatizácia, tempomat, kompletné elektrické ovládanie vrátane predných sedadiel, centrálne zamykanie, GSM telefón. Ako opcia sa ponúkalo napríklad nezávislé kúrenie či športové sedačky s nastaviteľnou dĺžkou sedáka.                Okrem krátkeho sedanu (rázvor 2 702 mm, dĺžka 4 861 mm) sa...

Ono, v definícii výkonu motora sú otáčky v menovateli, čiže sú pre konečný výkon prospešné. Samozrejme, vysoké otáčky so sebou prinášajú niekoľko sprievodných neduhov, ale kto by odolal hnať motor stále vyššie a vyššie. Najmä motory značky Honda boli všeobecne známe, že ľúbia otáčky. Ale ani iní výrobcovia sa nenechali zahanbiť, podobne ako veľa rôznych tuningových bláznov, ktorí to majú radi roztočené veľmi vysoko 😊.     A ešte jedna chuťovka    

Keď sa spojí energická a progresívna automobilka Hyundai (i30N je toho dôkazom) s výrobcom energetických nápojov, tak výsledkom môže byť jedine niečo dostatočne veľmi uletene šialené 😊. Spolu stvorili Santa Fe, ktoré by malo v pohode prejsť extrémny terén oblasti Moab v Utahu. A tak sa pár fešákov zobralo, a išlo koncept aj vyskúšať...                Veď sa pozri:    

Ako sa na poriadny tuning patrí, treba jemne upraviť všetko. Parádny V8 motor má novú riadiacu mapu, studené sanie a upravený výfuk. Vďaka týmto úpravám výkon stúpol na 353 kW a 650 Nm. Podstatné zmeny boli vykonané aj v podvozku a zavesení. Nový je predný aj zadný nastaviteľný skrutný stabilizátor, vymenené pružiny za originálne od Steeda, vymenené silentbloky zadného pomocného rámu. Výsledkom je nielen nižší postoj alebo lepšia ovládateľnosť a agilita v zákrutách.                Zákazníci si ale môžu vybrať, či chcú auto viac na cestné jazdenie alebo na okruhové. Tomu je podriadený aj výber pneumatík. Ďalej sa dá sériová prevodovka vymeniť za mohutnejšiu Tremec Magnum XL (umožňuje aj špecifikáciu jednotlivých prevodových stupňov), aplikovať výkonnejšia spojka, hliníkové hnacie hriadele a samozrejme aj brzdy s vnútorným chladením. Taktiež je k dispozícii plne nastaviteľný podvozok s možnosťou plynulého nastavenia geometrie aj charakteristiky.                Vyobrazený kus navyše jazdí na ľahkých 20“ diskoch Velgen VMB7, ktoré majú...

Aktuálne príspevky

Opel Insignia ST 2.0 CDTI: Triezvy pokrok

Renault Mégane R.S.: Veľké MRS je tu!

Jeep Cherokee: Keď sa napíše MY2019

Toyota GT86 a HKS: Zimné driftovanie