Filtrovať podľa:

Aj keď Toyota vyrába Prius od roku 1997, automobilky sa znižovaním spotreby paliva zaoberali ďaleko skôr. Už v 80tych rokoch minulého storočia. Primárnym dôvodom ale bola hospodárnosť prevádzky, nie znižovanie tvorby emisií, ako je tomu teraz.                Vtedajšia technologická vyspelosť neumožňovala mnohé z nápadov pretaviť do sériových modelov, preto išlo zväčša o skúšobné modely. Avšak, mnohé boli vybavené revolučnými myšlienkami, ktoré sa aktuálne už berú ako samozrejmé. Od aerodynamicky strihnutej karosérie cez znižovanie hmotnosti auta ako takého až po vypínanie chodu niektorých valcov pri nízkom zaťažení či úplné vypnutie motora pri zastavení na križovatke.                Spomedzi mnohých, ak máš chuť, sa pozri napríklad na Renault VESTA (Véhicule Econome de Systèmes et Technologies Avancées) so súčiniteľom odporu vzduchu len 0,186 a priemernou spotrebou pod 3 l/100 km, Peugeot VERA (Véhicule Économe de Recherche Appliquée) či British Leyland ECV3 (poháňaný trojvalcovou jednadvojkou). Podobne pokrokový bol aj Lucas Hybrid Electric Car schopný jazdy na čisto...

Ešte pre úplnosť. Porsche poňalo Carreru T ako návrat k modelu Carrera T z roku 1968. Novodobá nemá zadné sedadlá (ale zadarmo ich automobilka vie vrátiť), klimatizáciu, multimediálny systém, takmer žiadnu zvukovú izoláciu. Má odľahčené bočné okná, zadné okno z polykarbonátu, či remienky namiesto kľučiek dverí. Keby sa postavila na váhu, tak by mala ukázať hmotnosť 1 425 kg.                Do pohybu ju dáva preplňovaný boxer s výkonom 272 kW a 450 Nm so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou so samosvorom a kratším stálym prevodovm. Stovku preto zvládne za 4,5 sekundy, na dvojnásobnú rýchlosť sa dostane za čosi viac ako 15 sekúnd.                Toľko v skratke. A teraz už konečne sľúbené video. Odporúčam si ho pozrieť so slúchadlami na (v) ušiach.    

Caterham je síce malá, ale (už) predajne úspešná  automobilka tvoriaca rôzne upravených nasledovníkov legendárneho Lotusu Seven (7). Ponúka však aj rôzne zážitky s naberaním skúseností v rôznych motoršportových disciplínach (drift, jazda na okruhu a podobne). Pri príležitosti Aktuálne však rozbieha dosť netradičnú disciplínu – 60-Second Donut Challenge, čiže driftovanie okolo kužela. Meria sa počet plných otočiek v priebehu jednej minúty. Samozrejme, automobilka to trošku uľahčila. Súťaží sa totiž s najsilnejším modelom Caterham Seven 620R. Kolesá zadnej nápravy cez samosvorný diferenciál roztáča kompresorom dopovaný dvojliter (dodal ho tradične Ford) s výkonom 228 kW, pričom Seven 620R váži len 572 kg (stovku zvládne pod tri sekundy). Lotus má navyše obuté pneumatiky Avon ZZS. A koľko že to urobil Chris otočiek? Koľko by si si tipol? Pozri si video a počítaj...       Ak si počítal správne, tak si sa dopracoval k číslu 19 (😊).

Po sólo jazde v Číne dostal Homola na finále nového tímového kolegu. Aurelien Comté sa doteraz prezentoval najmä vo farbách Peugeotu, na svoj debut v TCR International pricestoval ako čerstvý víťaz TCR Trophy Europe. Posledný víkend sa pre slovenského jazdca tímu DG Sport opäť začal technickými problémami. Nedostatok výkonu i nastavenie podvozku sa tím snažil riešiť už od prvého tréningu, no ani pred kvalifikáciou sa mu nepodarilo odstrániť problémy a tak Astra so slovenskou vlajkou dosiahla len 17. miesto. „Zatiaľ sa tu dosť trápime,“ povedal kvalifikácii Homola. „Som z toho sklamaný, lebo na tejto trati som si veril. Od prvých jázd motor nemá výkon a taktiež nevieme nájsť správne nastavenie podvozka. Stále je to veľmi nedotáčavé, nech sa snažíme robiť čokoľvek.“ Preteky bez bodu Ráno pred pretekmi bola nálada v tíme už lepšia, pretože auto začalo fungovať a vo warm-upe zajazdil Maťo Homola druhý najlepší čas. To dávalo aspoň štipku nádeje pred štartom...

Hmm, neviem prečo, ale aj predchádzajúce tri zaujímavé V8 boli z nemeckej produkcie (Audi, BMW a Mercedes-Benz). Štvrtý je síce tiež nemecký, ale v mojom malom seriáli aj posledný (nabudúce už mimo DE). Takže tu máme motor z čias najväčších a šialených vízií, a úletov samotného Mr. Ferdinanda Piëcha. Niektoré však neboli až tak márne, ako generácia vidlicových motorov s malým uhlom rozovretia radov valcov. Veď, takmer všetci si pamätáme známu „vevericu“ VR6 či megalomanský motor v Bugatti Veyron z generácie W. Podobne exkluzívny, aj keď nebol umiestnený v exkluzívnom modeli, je 4,0 W8 poháňajúci výhradne VW Passat (B 5,5 od 09/2001 do 09/2004). Zároveň ide o posledný veľký motor v Passate umiestnený pozdĺžne (podobne veľké 3,6 FSI je už v ďalšej generácii umiestnené naprieč). Vraj sa bežne vyrábalo len okolo 10 000 kusov ročne (pre celý svet).   Kompaktná chuťovka                Tak ako naznačuje písmeno W, W8 má štyri rady valcov. Vznikol spojením dvoch motorov...

Auto vzniklo, podobne ako jeho štyri roky starý predchodca, v spolupráci s firmou M-Sport Malcolma Wilsona, ktorá sa preslávila ako partner Fordu v rely. Poháňa ho 4-litrový preplňovaný motor V8 s riadiacou jednotkou Cosworth. Bez obmedzení daných vyvážením výkonnosti (BoP) by ponúkol viac ako 550 koní. Sila sa na zadné kolesá prenáša cez 6-stupňovú prevodovku Ricardo. Spomalenie majú na starosti brzdy Alcon. S veľkým nasadením komponentov z uhlíkových vlákien (okrem aerodynamických prvkov aj mnohé časti karosérie, skelet je hliníkový) sa hmotnosť dostala pod 1 300 kg. Pred ostrým štartom si Bentley naplánovalo polročný testovací program, ktorého súčasťou je aj simulácia 24-hodinovky. Nové auto továreň nasadí v Blancpain GT Series Endurance Cup a zúčastní sa aj Intercontinental GT Challenge, ktorý tvoria 12-hodinovka v Bathurste, 24-hodinovka v Spa, 10-hodinovka v Suzuke a 8-hodinovka v Laguna Seca. Prvé preteky tohto hodnotenia tak Bentley absolvuje ešte so starým autom, pretože to nové bude debutovať v...

Ford Falcon XB GT Coupe 1973 „V8 Interceptor" s trčiacim kompresorom z prednej kapoty šoféroval mladý Mel Gibson. Hondu CB4 Interceptor môžeš teoreticky šoférovať aj ty, aj keď ide zatiaľ len o akési dizajnérske cvičenie. Na svedomí ho má  štúdio Honda R&D sídliace v Ríme. Mašinka bola predstavená na výstave EICMA. Okrem toho som sa dozvedel: V tomto roku Honda vystavuje „CB4 Interceptor” – výsledok prác súvisiacich s vývojom „Neo Sports Café” dizajnu, ktorý bol po prvý krát predstavený ako „CB4 Concept” na výstave EICMA 2015. Nový koncept prináša k dizajnu „CB4 Concept” evokatívny štýl „Sport Endurance” a vytvára novú perspektívu vo svete Café Racer štýlu. Farebné prevedenie „total black”, kombinuje eleganciu so športovým nádychom a futuristickými technológiami. Na prednej strane je ventilátor slúžiaci ako generátor elektrickej energie. Tá sa používa na napájanie dotykovej obrazovky umiestnenej na nádrži. Obrazovka poskytuje neustálu konektivitu, umožňuje jazdcovi sledovať cestu na digitálnej mape, uskutočňovať tiesňové volania alebo...

Part č.1, č.2 aj č.3 bol nielen cenovo ohraničený, ale modely v ňom nachádzajúce sa dajú ešte normálne kúpiť, aj keď nie vždy na Slovensku. Lenže šoférsky zábavné autá schopné zdolávať neskutočne zábavné zákruty sa robili v dobe nedávnej ale aj značne minulej. Do štvrtého pokračovania som sa preto skôr zasníval, ako rozumne triezvo niečo poskladal. Jediným pomyselným kritériom bola ako-taká kompaktnosť. Preto to výbere nie sú veľké autá typu BMW M5 ani (v podstate) špeciálne prevýkonované kupátka ako napríklad Audi R8. A skôr som sa sústredil na značky ako samostatné kúsky. Takže... Audi Predpokladám, že sa mnohí budú čudovať, prečo práve Audi. Veď s ich pôvodnou koncepciou bol takmer problém zatočiť. Nuž, komplet celý motor pred prednou nápravou a medzinápravový diferenciál nastavený primárne 50:50, nie sú zárukou omamného jazdenia. Lenže to treba vedieť - stačí sa pozrieť na majstra Waltera Röhrla alebo nášho Ďodiho Béreša. Pre mňa je práve staré Audi...

Síce som tam ešte nebol, ale istú predstavivosť mám. Preto ti atmosféru a vôňu áut neviem priamo sprostredkovať, avšak pár fotografií by sa predsa len našlo. A ostatné foto v galérii. 

Z mestskej džungle do pokojnej prírody – línia BMW Active je ideálna na športové expedície a aktivity na čerstvom vzduchu. Novovzniknutá kolekcia pre rok 2017 pozostáva z odevov spájajúcich športový charakter s funkčnosťou, praktických pomôcok do prírody, odolnej batožiny a zladených doplnkov pre psy. Pôsobivo účinné maskovanie – s nezameniteľným dizajnom prototypov BMW. Mimoriadne osobitý vzhľad tejto kolekcie vychádza z jej jedinečného dizajnu využívajúceho prototypový vzor, ktorý zvykne pokrývať vozidlá BMW počas testovania pred uvedením do výroby. Tieto psychedelické kruhy, ktoré bežne slúžia na prekrytie tvarov a línií budúcich modelov, vôbec prvýkrát zdobia produkty z kolekcie Lifestyle. Šikovné doplnky do prírody pre ľudí a ich štvornohých priateľov. Kolekcia BMW Lifestyle vôbec prvýkrát prináša aj zladené doplnky pre psy, aby umožnila aj najlepšiemu priateľovi človeka vydať sa za novým dobrodružstvom s tým správnym vybavením. Príkladom je plynulo nastaviteľný obojok z jemného nylónu a psia vôdzka. Obidve sú vyrobené z pevného materiálu odolného voči znečisteniu s...

Aktuálne príspevky

Dallara Stradale: Pretekársky sen na bežnú cestu

Volvo V90 Cross Country: Šotolina do bezvedomia

Vedel si o tom, že...: Začiatky ekologickej posadnutosti

Porsche 911 Carrera T: A v pohybe si ju už videl?