Filtrovať podľa:

Úpravy BoP a kompenzačných hmotností opäť zamiešali rozložením síl v poli. Nevýhodné boli predovšetkým pre Volkswageny, profitoval naopak Hyundai. A to až tak, že i30 sa vrátili na vrchol výsledkových listín, pole position si podelili Tarquini (1. preteky) a Michelisz (3. preteky). Obe kvalifikácie však sprevádzali aj penalizácie. Po piatkovej to schytali tri Hyundaie: Muller, Bjork aj Michelisz štartovali úplne zozadu. Po sobotňajšej kvalifikácii sa otáznik vznášal nad Lessennesom, Coronelom a Guerrierim, pre krátkosť času sa však vedenie pretekov rozhodlo nemeniť poradie na štartovom rošte. Porušenie pravidiel bolo v oboch prípadoch rovnaké – prekročenie maximálneho plniaceho tlaku. A kým Hyundai trest prijal, Honda sa odvolala a tak zostáva výsledok druhej jazdy stále otvorený. Nuda sa nekonala Štart prvých pretekov Tarquinimu nevyšiel, dopredu sa dostali Comte, Oriola a Vernay. Peugeot však nevládal a tak prvé víťazstvo pre Cupru vybojoval Oriola. Doteraz relatívne slabým Cuprám nahralo BoP aj kompenzačné hmotnosti, ešte viac však pod vplyvom...

Síce opäť v pozícii náhradníka, ale to nás fanúšikov kvalitného pretekania trápiť nemusí. WTCR si Slovensko vybralo namiesto Argentíny, ktorá sa topí vo finančných problémoch. Do Orechovej Potône sa bitka najlepších pilotov na dvojlitrových hot-hatchoch chystá počas víkendu 14. a 15 júla. O spojení WTCC a TCR International som už písal, Slovakia Ring sa stal neplánovanou šiestou zastávkou kalendára a uzavrie európsku časť sezóny. Šampionát sa potom sťahuje do Ázie. Úvodné víkendy patrili Hyundaiom, kórejčania dominovali v Marakéši aj na Hungaroringu, na Nürburgringu sa situácia začala meniť a vplyvom vyváženia výkonnosti alias BoP sa v Zandvoorte Hyundaie výrazne prepadli. Portugalský Vila Real priniesol brutálnu zrážku oboch Volkswagenov a druhé víťazstvo sezóny pre Peugeot, ktoré vyjazdil v druhej jazde náš Maťo Homola. Doterajších 15 pretekov si podelilo až 9 víťazov. Priebežné poradie vedie Yvan Muller so 182 bodmi, o 22 čísel zaostávajú Gabriele Tarquini a Yann Erlacher, za nimi sú o ďalších 12...

...či skôr dve. A predpokladám, že málokto vie, že filmová Eleanor je naozaj len filmová. Opiera sa síce o základy reálneho auta, bola však stvorená výsostne na filmové účely. Všetko začalo už v roku 1974. Gone in 60 Second Part 1                Prvých 60 sekúnd si z moderných „detí“ nepamätá hádam žiadne. Hlavnú úlohu vo filme zohral upravený Ford Mustang Sportsroof z roku 1971. Mnohí si mysleli, že ide o špičkovú verziu Mach 1, avšak prvá verzia filmu nemala ani zďaleka špičkový rozpočet. Pre zaujímavosť, Mustang bol nalakovaný farbou, ktorá sa bežne používa na školských autobusoch. Avšak, film je poctivý kus kinematografie bez animácií alebo iných úprav. Dokonca aj nečakaná nehoda na diaľnici (hlavný hrdina dokonca upadol na istý čas do bezvedomia) je reálna. Vo filme sa (opäť vzhľadom na rozpočet) menili len dve autá zo štyroch, jedno z nich bolo kaskadérske. Nuž, aj také sú filmárske začiatky. Keby neboli moderné „rimejky“... Gone...

Okrem toho, že je medzi motocyklami mastodont so spiatočkou, je však aj motocyklom, ktorý si medzi fanúšikmi a nadšencami vybudoval veľmi silné renomé. Dokonca až také, že tento rok sa na  päťdňových oslavách 35. výročia prvého stretnutia Európskej federácie majiteľov motocyklov Honda Gold Wing (GWEF) zišlo v slovinskom Velenje 1 800 nadšencov a 1 000 motocyklov z 35 krajín. Organizácia GWEF bola založená v roku 1983 a za cieľ si kladie „Zdieľať informácie a podporovať medzinárodný kontakt, priateľstvo a aktivity medzi klubmi Gold Wing a jazdcami“. Národné stretnutia sú známe pod názvom „Treffen“ (po nemecky „stretnutie“) a každoročne sa konajú až v dvadsiatich krajinách. Spoločný zraz všetkých členských krajín GWEF sa od roku 2003 koná každých päť rokov. Tohtoročný zraz prilákal jazdcov vo veku od 19 do 81 rokov z 26 členských krajín GWEF a ďalších 9 krajín vrátane Kuvajtu, Izraela a Austrálie. Medzi najdôležitejšie udalosti na stretnutí patrila Prehliadka národov – s...

Cieľ je jasný – prekonať rýchlostný rekord z roku 2014 s hodnotou 187,6 km/h.   Pri vývoji novej kosačky tím použil moderné postupy. Vďaka CAD a 3D tlačiarni je kosačka výrazne aerodynamicky optimalizovaná. Lenže nížší odpor vzduchu k dosiahnutiu vysokej rýchlosti nestačí. Treba aj poriadne výbušný motor. Štvorvalec s objemom 999 cm3 pochádza z motorky Honda CBR1000RR Fireblade SP. Dáva 140 kW pri otáčkach 13 000 min-1. Dohromady kosačka váži cca 140 kg aj s prídavnými akumulátormi poháňajúcimi elektromotor rotora kosačky. Za volantom by sa mal objaviť Jess Hawkins (motokárový a automobilový pretekár), pričom teoreticky odhadovaná maximálna rýchlosť by mala byť viac ako 240 km/h.    

Na parkúrovom kolbisku Royal Polo Club v Barcelone sa na štartovaciu čiaru vedľa seba postavil Leon Cupra ST 300 4Drive „vedený“ pretekárom Jordi Gené a parkúrový kôň Calgary s jazdkyňou Virginiou Graells. Rozdali si to v dvoch disciplínach. Prvou bol šprint na 100 metrov a druhou originál parkúr. Calgary skákal cez prekážky, Cupra ich musela kľukato obchádzať. A dopadlo to takto:    

V poradí druhé stretnutie majiteľov vozidiel značky Dacia sa uskutočnilo v sobotu 23. júna 2018 v Liptovskej Sielnici, v priestoroch Rezortu Villa Betula. Aj tento ročník bol opäť jedinečný tým, že pozvanými hosťami boli výlučne majitelia vozidiel Dacia. Aj napriek príchodu studeného a upršaného počasia sa podarilo prekonať rekord v účasti, keď v roku 2015 pozvanie na Dacia Piknik prijalo 1460 majiteľov. Tento rok sa počet vyšplhal na 1 800 účastníkov. Dacia Piknik je akciou, ktorá nadväzuje na veľmi úspešný koncept vo viacerých európskych krajinách. Podstatou je spoločne strávený deň majiteľov vozidiel značky Dacia a ich rodinných príslušníkov, spojený s celodenným programom, aktivitami pre dospelých aj deti a hudobnými koncertami.  „Dacia Piknikom chceme posilniť hrdosť našich zákazníkov, ktorú cítia k značke Dacia a zároveň sa im poďakovať za ich dôveru. Som nadšený, keď vidím, koľko ľudí si aj napriek chladnejšiemu počasiu našlo čas a priestor a prišlo si užiť stretnutie spolu s...

Niet čo dodať, ťažko sa mi hľadajú slová. Rozdiel 16 sekúnd je oproti beštii, ktorú šoféroval fenomenálny Sébastien Loeb (Peugeot 208 T16 Pikes Peak, 643 kW a 875 kg) priepastný rozdiel. Za volantom ID R Pikes Peak (1 100 kg a 500 kW) sedel Romain Dumas. Všetko vyzeralo takto:  

Výnimočné automobily z histórie aj súčasnosti sa stretli už 5. krát na ojedinelej automobilovej slávnosti LEGENDY v Prahe. Hlavnou témou tohtoročnej automobilovej slávnosti LEGENDY bola oslava 100 rokov Československej republiky. Vďaka majiteľom zaujímavých zbierok bolo vidno okrem iného legendárne historické nákladné automobily Tatra, ktoré vyšli v uplynulom storočí z výrobného závodu tejto značky v Kopřivnici. Pamätníci si mohli na slávnosti tiež zaspomínať na doby, kedy československé cesty zdobili autobusy značky Škoda 706 RTO či Karosa. Medzi historickými vozidlami značky ŠKODA nechýbali modely 1000 MBX alebo populárny kabriolet Felicia, ktorý vlani oslávil okrúhle 60. narodeniny. Návštevníci sa mohli zoznámiť s významnými domácimi automobilovými značkami, akými boli Laurin & Klement, Praga, Wikov, Tatra a Škoda. Každoročne vyhlasuje odborná porota dvadsať najzaujímavejších exponátov. Tým ešte pred samotným začiatkom akcie udeľuje titul Hviezda slávnosti. Ocenené exponáty sú potom špeciálne označené s cieľom informovať návštevníkov slávnosti a upozorniť ich tak na ich výnimočnosť a význam pre automobilový...

Klub Porsche Fans Slovakia sa poriadne hecol. Pri príležitosti 70. narodenín prvého sériovo vyrábaného automobilu Porsche 356 usporiadal nádherné stretnutie majiteľov a fanúšikov automobilky pod názvom PORSCHE SPORTSCAR TOGETHER DAY. Chrobák v hlave                Je takmer všeobecne známe, že Porsche 356 bol technicky odvodený od pôvodného VW Chrobáka (Beelte). Je to presne tak známa informácia, ako fakt, že pod oboma projektami je podpísaný Ferdinand Porsche. Zaujímavé je, že oba modely sa aj výrazne zapísali do automobilovej histórie – Chrobák neuveriteľnou produkciou, 356tka šialenými súčasnými cenami (😊). Isté však je, že charizma Porsche 356 pretrvala až do dneška. Preto mala výrazné miesto na piedestáli aj počas stretnutia. Lightspeed Classic                Zabudni sa Singer Porsche, spoločnosť Lightspeed Classic tu bola s totožnou myšlienkou o kúsok skôr. Dokonalá jazdecká myšlienka má za cieľ modernizovať staršie kúsky pri zachovaní ľahkosti a fenomenálneho ovládania. Bez vzduchom chladeného šesťvalcového boxer-a by to ale nešlo. V top úprave ponúka z objemu 3,8...

Aktuálne príspevky

WTCR na Slovakia Ringu: Z 9 sa stalo 11

Škoda:: 6 krokov k správnemu fungovaniu klimatizácie v aute

Čo týždeň dal...

Citroën C3 Aircross: Letom svetom s...