Filtrovať podľa:

A že terénne auto? Hahaha, neverím, leda tak na fotografiách! Aj keď majú v DNA napísané off-road, veľký pick-up alebo jemne SUV, do terénu (aj napriek danostiam) sa s nimi nikto neodváži. Veď už len z niektorých cenoviek chytí bežný smrteľník infarkt.   Lamborghini LM 002                Všetko niekde začína. Na počiatku uletených parametrov (zrejme) bolo Lamborghini LM 002. Ako to neraz býva, v úvode išlo o (neúspešný) armádny projekt, ktorý bol až v roku 1981 pretavený do prvých prototypov. Malosériová výroba s motorom z modelu Countach (326 kW) začala v roku 1986. Znie to super, keby LM 002 nevážilo 2,7 tony. Neskôr preto pribudli verzie so 7,2 litrovým V12 motorom (441 kW) poháňajúcim ľahké motorové člny. Tak či onak, nádrž mala objem 290 litrov.     Dodge RAM SRT-10                To sa zoberie veľký 8,3 V10 motor (373 kW) pochádzajúci z potvory menom Dodge Viper a namontuje sa pod predimenzovanú prednú kapotu podobne...

Superšport je špecifická skupina automobilov. V mnohých prípadoch stačí vysloviť len meno a mnohým sa rozbúcha srdce, spotia dlane a orosí čelo. Niektoré mená sa doslova a do písmena stali legendami, niektoré dokonca s veľkým „L“ na začiatku. Mne bude celkom smutno za touto päticou, a tebe? Lexus LFA – prvé superauto  Rozhodne výnimočné vozidlo. Trvalo desať rokov, kým prvé superauto značky Lexus uzrelo svetlo sveta - konštruktéri sa totiž počas vývoja rozhodli nahradiť hliník za kompozit. Vpredu umiestnený vidlicový desaťvalec automobilka vyvíjala spolu s Yamahou. Z objemu 4,8 litra dáva 412 kW a je spriahnutý so šesťstupňovou jednospojkovou prevodovkou. Vynikal nielen podmanivým zvukom, ale aj chuťou po otáčkach. Vraj aj preto má LFA digitálny otáčkomer a nie analógový – ručička by nestíhala „makať“. Vyrobilo sa z neho 500 veľmi exkluzívnych a originálnych kusov. Ferrari F430 – rozlúčka s manuálom V roku 1999 predstavilo Ferrari na ženevskom autosalóne model 360 Modena, jedno z  najpredávanejších...

Nie je to síce Porsche Singer, a už vôbec nie masovo vyrábaný model. To si zrejme len partia chalanov našla po večeroch nového koníčka, keď do starej limuzíny GAZ-12 ZIM (cca rok výroby 1950) natlačila trojlitrový motor Nissan VQ-30 aj s automatickou prevodovkou. Zadná náprava pochádza zase z Chevroletu Camaro. Tvorcovia tvrdia, že na obnovu interiéru použili len najkvalitnejšie materiály, pričom ponechali niektoré pôvodné prvky.                Prestavba vraj trvala 5 rokov. Najlepšie na tom všetkom je, že má kompletné papiere, čiže mala by sa dať prihlásiť aj u nás. Cena je ale trošku vyššia – 19 990 000 rubľov, čo je v prepočte cca 262 272 €.

Domovským prostredím nákladiakov Tatra je terén. Vďaka centrálnej rúre z ktorej trčia nápravy zvládne toho naozaj dosť. Samozrejme, mnohé sa rokmi zmenilo, mnohé zmodernizovalo, ale chuť výnimočnosti zostala.                Nasledujúce dve videá ukazujú Tatru ako skvelé auto na pretokoch do kopca, ale aj ako veľkého rekordéra. V oboch prípadoch by som si aj takmer od strachu jemne cvrkol do textilu 😊.        

Svet, väčšinou chlapský, má niekoľko výrazných životných oblastí. Napríklad Star Trek, Star Wars... ale určite aj James Bond, agent jej veličenstva 007. Od roku 1983 sa v bondovkách objavujú produkty spoločnosti Jaguar Land Rover, a práve z tohto spojenia vznikol (aspoň za mňa) fantastický interaktívny projekt 007 ELEMENTS nachádzajúci sa v Söldene v Rakúsku (na vrchole vrcholu Gaislachkogl vo výške 3 050 m.n m.). 007 ELEMENTS ponúka návštevníkom možnosť ponoriť sa do sveta kultového tajného agenta v horskom prostredí reštaurácie Ice Q (Hoffler Klinik v Spectre). Interaktívne displeje s technickým informáciami o modeloch Jaguar a Land Rover, ale aj originálny filmový Land Rover Defender a Range Rover Sport SVR zo Spectre. 007 ELEMENTS bude sprístupnené verejnosti 12. júla 2018. Ďalšie informácie nájdete na www.007elements.com.

Nehovorím, že som jej dokonalý fanúšik, ale rád som ju sledoval. A trošku závidel možnosti úprav vo veľkej Amerike. Hlavnými aktérmi boli (trošku namyslený a jemne arogantný) Richard Rawlings a (mechanik) Aaron Kaufman. Ťažko povedať, čo sa (naozaj) na pozadí udialo, ale Aaron sa v decembri 2016 rozhodol z relácie odísť. Lenže ako to vo veľkom svete býva, chuť niečo stavať a prestavovať bola silnejšia a Aaron oznámil návrat na obrazovky, ale vo svojom projekte Zmena rýchlosti s Aaronom Kaufman (Shifting Gears with Aaron Kaufman). Richardovi s Aaronom sa v spolupráci s Discovery pred 13 rokmi podarilo vytvoriť kultový sériu. Z Gas Monkey Garage spoločnými silami vybudovali medzinárodne známu značku a úspech slávi aj tematický bar a reštaurácia Gas Monkey Garage N 'Grill, ktorej je Richard Rawlings majiteľom. Gas Monkey sa ale do budúcnosti bude musieť zaobísť bez hlavného staviteľa a realizátora myšlienok. Dôvodom bola Kaufmanova túžba po sebarealizácii a vlastnom...

Japonci radi menia obľúbené modely áut. Toyotu Prius tuningových šialencov zaujíma síce okrajovo, ale keď už... Páni v spoločnosti Aimgain vyvinuli dva veľmi podobné balíky -  Type L a Type F. V oboch prípadoch ponechala pôvodnú masku a hlavné svetlomety,  no maska chladiča je v štýle Lexus. Inováciou sú chladiace otvory okolo prepracovaných hmlových svetiel, športové prahy a nízky podvozok. Výsledný efekt znásobujú červené brzdové strmene, karbónové disky a hliníkové ráfiky. Najviditeľnejším rozdielom medzi Priusom Typu L a F je mriežka chladiča.  V prvom prípade má horizontálne lišty, ktoré sa často objavujú pri modeloch Lexus, zatiaľ čo Type F nasleduje typickú vzorovanú mriežku charakteristickú pre športovú verziu F ako aj balík F Sport Lexus.  Druhým rozdielom je predný spojler, ktorý je v prípade Typu F výraznejší. Oba modely majú v zadnej časti nový dizajn nárazníka a difúzor, do ktorého bol zakomponovaný dvojitý výfuk. Tuningové balíky budú na japonskom trhu dostupné  už o niekoľko...

„Mal som iba 18 rokov keď som prvý raz vstúpil do závodu Martorell. Pamätám sa, že vtedy sa v Barcelone konali olympijské hry. Bol som učeň a spolu s kolegami som mal veľké očakávania od budúcnosti – všetko bolo nové a povedali nám, že je to najmodernejší  závod v Európe“.  Takto si Juan Pérez, ktorý v súčasnosti dozerá na lisovňu, spomína na obdobie pred 25 rokmi v závode SEAT Martorell. Juan a jeho kolega  Victor Manuel Díaz, ktorý je zodpovedný za tímovú prácu, štandardizáciu a manažment dielne, zažili historické zmeny v závode počas uplynulého štvrťstoročia. - Obrovský závod, ktorý vyzeral ako laboratórium: „Dostal som pár overalov a s hlbokým rešpektom som vstúpil do karosárne. Všetko bolo také čisté, že som sa cítil ako v laboratóriu,“ spomína si Juan Pérez. Victor Manuel, ktorý mal 20 rokov keď začal pracovať v montážnej hale 8, nikdy nezabudne na svoj prvý pohľad na závod: „Uvedomil  som...

1. Čo sa stalo s WTCC? Na úvod trocha kontextu. Seriál WTCC opustili na konci roka Citroen a Lada, tým sa počet zainteresovaných automobiliek scvrkol na dve. Bez nových značiek na obzore, navyše keď sa Honda ani Volvo netvárili, že chcú postaviť nové autá (najmä Honda by to po generačnej výmene Civicu potrebovala), musel sa promotér seriálu Eurosport Events rozhýbať smerom k novým pravidlám. Kategóriu TC1 tak nahradil komerčne úspešný koncept bývalého šéfa WTCC Marcella Lottiho s názvom TCR. Keďže však ide o, ehm, autá určené pre súkromné tímy bez priamej účasti automobiliek, FIA musela WTCC po 13 rokoch uložiť k ľadu a nový šampionát vypísať ako Cup. Zatiaľ na dva roky. 2. Prečo je to skvelé? Okrem toho, že TCR sú na pohľad sympatické a aj relatívne dostupné autá, nový šampionát v podstate spojil to najlepšie z WTCC a z TCR International Series. Na štart sa postaví 26 áut (plus dve divoké...

Lego je parádna stavebnica s mnohými možnosťami, dokonca aj pohybovými a technicky zaujímavými. Z Lega sa dá vďaka tomu postaviť takmer čokoľvek, dokonca aj Toyota Camry v životnej veľkosti. Model postavil Ryan McNaught z austrálskej pobočky Toyoty v Melbourne. Na realizáciu pomerne ťažkého projektu – model váži o 400 kg viac ako originál 😊 - potreboval pol milióna dielikov. Autor dbal aj o verné zobrazenie takých detailov ako sú logo Toyoty, značka Hybrid, zliatinové kolesá a funkčné smerovky. McNaught s pseudonymom The Brickman, je jediným profesionálnym tvorcom s certifikátom Lego na južnej pologuli. Na celom svete je ich len štrnásť. Vytvorenie repliky Toyota Camry mu trvalo 900 hodín v priebehu ôsmich týždňov. Je to 40-krát dlhšie, ako trvá výroba jedného vozidla vo fabrikách Toyoty.

Aktuálne príspevky

Toyota Auris Touring Sports: ...akože Freestyle

Bratislavský autosalón 2018: Premiérové premiéry

Mercedes-Benz E All-Terrain: Všetkoterénne chute

BMW M2 Competition: Orgazmus na počkanie...