Filtrovať podľa:

Bez bázne a hany dokonca mnohí hovoria, že dobre už bolo. Neviem to síce takto aktuálne posúdiť – nikto z redakcie nemá veštecký kurz ani vešteckú guľu. Isté však je, že stále existujú skvosty na štyroch kolesách, ktoré dokážu parametrami ohúriť a odrovnať nejedného zarytého pesimistu. Nepríjemné na výnimočnosti je, že sa z bežnej výplaty zaplatiť nedajú. Napriek tomu som si urobil malú rešerš medzi automobilmi (súčasnými aj jemne minulými) s nevídanými parametrami, a vzišiel nasledujúci prehľad. Honba za otáčkami Otáčky motora sú jedným z parametrov priamo ovplyvňujúcim jeho výkon. Preto majú mnohé špičkové motory ozaj šialené otáčky, neraz aj napriek samotnému objemu motora. Preto prvým mojim skúmaným parametrom sú práve podmanivé otáčky. A zároveň je to aj veličina, ktorá je u súčasných piestových motorov úplne priemerná, ba rovno nezaujímavá. Oslňujú len otáčky elektromotorov, ale tie (takmer) nikoho nezaujímajú (ono, počuť elektromotor vytočený na 10 000 min-1 je, ako to slušne nazvať?)....

Lord March mal geniálnu myšlienku, ktorá sa rokmi pretavila do oslavovaného a váženého  motoristického podujatia. Nejazdí sa na žiadnom okruhu, ale priamo na jeho panstve pričom v podstate ide o jazdu do vrchu. Alebo skôr o prestížny šprint. Trať má totiž dĺžku 1 860 metrov, prevýšenie 92,7 metra a len 9 zákrut. A nie je dôležité zvíťaziť, ale ukázať sa. Aj keď... Duke of Richmond                Veľkú šou oficiálne otvoril Duke of Richmond (vojvoda z Richmondu) Charles Henry Gordon-Lennox. Posadil sa do predprodukčného Land Rover-u Defender a ako prvý vyrazil manifestačne na trať. Možno informačne - Charles Henry Gordon-Lennox, 11. vojvoda z Richmondu je zakladateľom Goodwood Festival of Speed a Goodwood Revival. Je prezidentom British Automobile Racing Club, patrónom TT Riders Association a čestným členom klubu British Racing Drivers Club, Guild of Motoring Writers a 500 Owners Club, čiže je ozajstným automobilovým fanúšikom. A ešte informačne – Land Rover Defender sa bude...

Z 35. ročníka európskeho finále pretekov Shell Eco-marathon Europe 2019 sa slovenské tímy študentov vrátili s úspechom. Najlepší výsledok dosiahli košickí študenti Strojníckej fakulty TUKE, ktorí s prejdenou vzdialenosťou 825 km/liter paliva stanovili aj nový slovenský rekord. "Po dojazde do cieľa sme sa hneď pozreli na nádobku s benzínom a vedeli sme, že to bude dobrý výsledok. Keď nám oznámili oficiálny výsledok, všetci sme boli nadšení, že sme zajazdili nový slovenský rekord," povedala po pretekoch vodička košického tímu Dominika. Na pretekoch bodovali aj ďalšie dva slovenské tímy. V rovnakej kategórii a s rovnakým typom pohonu ako Košičania úspešne pretekali aj študenti Strojníckej fakulty Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Bratislavský tím prešiel 534 km na 1 liter benzínu, čo je ich doteraz najlepší výsledok. Darilo sa aj stredoškolákom zo Strednej priemyselnej školy dopravnej v Trnave, ktorí na trať postavili vylepšený elektromobil. Mladí Trnavčania prekonali samých seba a s výsledkom 176 km na...

Škoda Superb reprezentovala už od polovice 30. rokov vrchol širokej modelovej ponuky mladoboleslavskej automobilky. Vývojový rad šesťvalcov vyvrcholil v povojnovom období 1946-1949, kedy vzniklo 158 vozidiel Superb v mimoriadne pôsobivých prevedeniach. Exemplár z roku 1948, karosovaný v závode Kvasiny, sa po trojročnej celkovej renovácii predstavil návštevníkom Škoda Múzea. Andrea Frýdlová, vedúca Škoda Múzea - "Jednou z prvých akvizícií vznikajúcej zbierky historických vozidiel sa v roku 1968 stal práve tento Superb OHV, hoci bol nekompletný a s nepôvodným čalúnením. Starostlivou renováciou prešiel v uplynulých troch rokoch a teraz je prakticky v stave, v ktorom bol dodaný zákazníkovi. V našich zbierkach doplnil jeden starší Superb. " Škoda si tento rok pripomenie už 85. jubileum vzniku modelu Superb, ktorý sa prvýkrát objavil 22. októbra 1934 v súvislosti so skúškami vozidla Škoda 640 Superb. Komfortný model vyššej triedy vynikal modernou konštrukciou s chrbticovým rámom, nezávislým zavesením všetkých kolies, hydraulickými brzdami a šesťvalcovým motorom s objemom 2...

Ak by si si nepamätal alebo ti táto kosačka nič nehovorila, tak ide o najrýchlejšiu kosačku na svete s maximálnou rýchlosťou 188 km/h (116,87 mph). A toť od minulého mesiaca má ďalší rekordný zápis. Za volant si sadla šialená holka menom Jess Hawkins aby dosiahla rekordný čas v akcelerácii 0 – 100 mph (čo je nejakých 160 km/h). Kosačka to zvládla za 6,29 sekundy 😊.   Oproti prvému rekordu sa Honda Mean Mower výrazne zlepšila. Vďaka moderným technológiám váži len 69,1 kg. O pohon stará litrový štvorvalec z CBR1000RR Fireblade SP dosahujúci nejakých 147 kW pri otáčkach 13 000 min-1. Vďaka obom parametrom má lepšiu výkonovú hmotnosť ako Bugatti Chiron. Ak si však myslíš, že ide o kosačku len navonok, mýliš sa. Kosačka naozaj musí vedieť kosiť. Mean Mower je postavený na základe kosačky Honda HF 2622. Spaľovací motor sa však stará len o pohon kolies, pohon čepele z uhlíkových vlákien je riešený...

Po výbornom umiestnení v prvých pretekoch víkendu (dojazdil na 7. mieste), prišlo výborné umiestnenie „na bedni“ – fantastické tretie miesto, takže bol počas celého víkendu najlepšie umiestneným jazdcom v automobile Hyundai i30 N TCR. Avšak, po prehodnotení viacerých incidentov, ku ktorým došlo počas pretekov, bol francúzsky  pretekár Clairet penalizovaný za kontakt s Borkovićom - dostal 30 trestných sekúnd. Vďaka tomu sa Matej posunul na striebornú priečku! Matej Homola sa na náročnom belgickom okruhu dokázal (aj napriek hmotnostnému hendikepu) od kvalifikácie držať medzi najrýchlejšími. Kvôli BoP a compensation weight bolo jeho auto najťažšie v celom štartovom poli, najvyššie a, zároveň, aj so zníženým výkonom na 97,5 %. To však Mateja nezabrzdilo, dokázal si v kvalifikácii vyjazdiť siedme miesto. Tým pádom do prvých pretekov víkendu štartoval zo 7. miesta, ktoré si svojou rozvážnou jazdou dokázal udržať, hoci s Paulsenom (CUPRA TCR) zvádzal v posledných dvoch kolách ťažké súboje. Nasledujúce preteky, ktoré štartovali takmer na pravé...

Chalanisko chorvátsky začal v garáži a od roku 2011 si plní sny na celej elektrickej čiare. Veď po ňom siaha už Hyundai, Porsche, Aston Martin či Koenigsegg. Zrejme chalan vie ako na to... V druhej časti ťa Mate Rimac prevedie výrobou kompozitov, lakovňou...až po montáž vozidiel.  

Zážitok je fantastická vec, ktorú ti nikto nikdy nezoberie. A čím viac zážitkov (a pôžitkov) máš, tým si (isto) viac šťastnejší na duchu. Nie je (takmer) nič krajšie ako si večer sadnúť s rodinou a rozprávať si o tom, ako bolo (jasne, večerné horizontálne pohyby nerátam 😊)... A aby veru aj o čom bolo, treba mať zážitky silného či netradičného charakteru. Jedným z takých je jednoznačne mobilná dovolenka v karavane alebo obytnom prívese ponúkajúca absolútny pocit neviazanosti. Tak otvor doširoka peňaženku, mapu a odvahu, idem to naplno rozbehnúť. Už sa balíš? Nie? Tak aspoň zatvor ústa a neslintaj 😉. Luxus menom Concorde Ak chceš a požaduješ niečo v zmysle výrazu „top“, tak potom máš len jednu možnosť – nemeckú spoločnosť Concorde tvoriacu pojazdné domy s neuveriteľnou vášňou a exkluzivitou. Kúpiť si Concorde znamená kúpu absolútneho 5 hviezdičkového komfortu s zrealizovaním mnohých snov – materiálových aj estetických. Preto je prirovnanie „dom na kolesách“...

Z garáže na výslnie – aj tak by sa v skratke dala nazvať cesta chorvátskeho elektromobilového vizionára Mate Romac-a. V roku 2011 otvoril svetu dvere na svojej garáži, dnes zamestnáva už viac ako 550 ľudí, pričom jeho zrealizovaným snom je najvýkonnejší elektromobil súčasnosti. O jeho kvalitách svedčí aj fakt, že o spoluprácu s ním prejavili silné mená automobilového sveta, ako je Hyundai, Porsche, Aston Martin aj Koenigsegg. V štyroch častiach sa Mate rozhodol svetu ukázať, kto čo je, a hlavne čo a ako robí. Prajem ti príjemné pozeranie...      

Nemusíš mi závidieť, nebol som tam ani ja. Môj kamarát Martin však áno. A keďže radšej fotí ako píše, tak máš k dispozícii celkom slušnú fotogalériu, a bez zbytočných slov 😉. A v galérii je fotografií ešte viac....

Aktuálne príspevky

Opel Combo Life 1,5 CDTi: SkePSA

ZAP: S pripravovaným zákonom sa zvýšia náklady podnikateľov

Top: Honba za megawattmi alebo čím viac, tým lepšie

Škoda: ...a ty poznáš význam kontroliek v aute?