Filtrovať podľa:

Mitsubishi Triton (v Európe známy pod označením L200) sa v Austrálii už niekoľko rokov teší veľmi solídnemu postaveniu na trhu. Dokonca až do tej miery, že sa vlani stal najpredávanejším modelom Mitsubishi v Austrálii s viac ako 24 tisíc predanými vozidlami. Austrália je tiež krajinou motoristických súťaží s kultovými pretekárskymi vozidlami, legendárnymi jazdcami a tradičnými akciami, ktoré lákajú ohromné davy fanúšikov a podporovateľov. V tejto súvislosti sa nezabúda ani na "úžitkáče ute", a tak spoločnosť Mitsubishi Motors Australia ako podporovateľ tímu "Triton Racing" nasadila nové vozidlo MR Triton do podniku Superloop Adelaide 500 v rámci pretekárskeho seriálu SuperUte 2019, kde obsadil tretie miesto. Tím Triton, ktorý v seriáli 2018 pretekal s dvoma vozidlami Triton, tak do svojej zostavy pridal tretí automobil, v ktorom pôjde Elliot Barbour a Cameron Crick - v niektorých kolách seriálu bude za tím pretekať aj Toby Price, dvojnásobný šampión Rally Dakar. Mitsubishi Motors Australia ako hlavný sponzor tímu Triton zvýšila...

Škoda 1000 MB patrí k míľnikom v takmer 124-ročnej histórii mladoboleslavskej automobilky. Po ére obľúbeného radu Octavia s motorom vpredu a pohonom zadných kolies priniesla nová Škoda 1000 MB na jar 1964 revolučnú zmenu – vo svojej dobe najmodernejší motor litrovej triedy bol umiestnený vzadu ľahkej samonosnej karosérie a poháňal zadné kolesá. Progresívne riešený automobil navyše vznikal špičkovými technológiami v novej časti mladoboleslavského výrobného závodu – ten bol odbornej verejnosti oficiálne predstavený 21. marca 1964 spoločne s novým vozidlom. A o desať rokov som sa narodil ja (😊). Zásadné rozšírenie závodu Mladá Boleslav Na výstavbe i vybavení viac než 40 hál a ďalších budov sa podieľalo cez 300 spoločností, z toho 134 zahraničných. Išlo o jednu z najmodernejších automobilových tovární nielen v rámci socialistických krajín. Osemdesiathektárový areál spojilo 13 kilometrov nových ciest, bolo položených 10 kilometrov železničných koľají zbiehajúcich sa na zoraďovacom nádraží plus 11 kilometrov podvesných dopravníkov. K výrobe tisícky MB...

V skratke takto – nový seriál, nový tím, nové auto, nová motivácia a nová úroveň medializácie motoršportu na Slovensku. Isto najväčšou zmenou je nový seriál. Alebo aj staronový. Je ním európsky šampionát cestovných vozidiel TCR Europe. Áno, Maťo už v TCR štartoval, išlo však o celosvetový šampionát, ktorý zanikol a pretransformoval sa po zániku WTCC na spoločný pohár WTCR, v ktorom štartoval Maťo v minulom roku. TCR malo byť lacnejšou formou motoršportu v porovnaní s WTCC, žiaľ, po ich zlúčení a vytvorení WTCR nesmierne stúpla aj cena a náročnosť šampionátu, ktorý je preplnený továrenskými tímami, jazdcami a v neposlednom rade aj peniazmi. Každé pretekárske sedadlo je neskutočne drahé, ešte drahšie ako v minulom roku. V prípade, že človek chce jazdiť na čele v konkurencieschopnom aute, musí sa buď stať jedným zo štyroch fabrických jazdcov každej zúčastnenej automobilovej značky (každá značka môže mať na štarte len 4 vozidlá), alebo musí mať šialené...

Naozaj to nie je fikcia, ale ozajstná myšlienka s presným zadaním. Dokonca až tak presným, že auto muselo mať maximálnu rýchlosť vyššiu ako 200 km/h. Toyota Hilux, Land Cruiser aj Mercedes-Benz triedy G preto nepripadal do úvahy. Rozhodnutie padlo (celkom šokujúco a netradične) na Porsche Carreru 911 4S. Projektu sa ujala slovenská špecializovaná firma Petersport, pod divízou Petersport Special Operations. Exteriér Auto „zhodilo" vyše 100 kg. Predné blatníky a dvere boli nahradené odľahčenými CFK dielmi, okná z Lexanu, kapoty a strecha z uhlíkových vlákien. Zadné krídlo je z 911 GT3 RSR a vytvára prítlak vo vysokej rýchlosti aj v teréne. Nárazníky sú vyrobené na mieru z hliníka (ľahšie ako plastové originály) a nadväzujú na rozšírený body-kit RSR. Majú zapustené ďalšie prídavné diaľkové svetlomety, navijak a dve ťažné oká. Podvozok Celý podvozok je chránený hliníkovým plechom. Trojcestné tlmiče vyrobila na mieru holandská firma Intrax Suspension. Piestnice tlmičov do extrémnych podmienok majú titánový povrch. Disky a pneumatiky Trojdielne...

Znie to naozaj super. Kultové autá si rokmi vydobyli status nesmrteľnosti, nadčasové však neraz ani veľmi nie. Niektoré boli až tak veľmi nadčasové, že sa neuchytili a s veľkým smútkom aj tragicky po chvíli skončili. Napriek takejto nemilej charakteristike však na mnohé s rešpektom spomínam. A celkom by som privítal ich modernú reinkarnáciu. Len pár z nich...a pár takých, ktoré sa aj uchytili, no ich nástupcovia ich aj tak pochovali. BMW Z8 Ani čaro agenta 007 v podaní Pierca Brosnana nepomohla fakt krásnemu BMW Z8. Roadster s päťlitrom pod dlhou kapotou sa vyrábal v rozmedzí rokov 2000 – 2003. Za ten čas sa našlo len 5 703 odvážlivcov, ktorí si otvorili peňaženku slušne hlboko. Normálne mi to mozog neberie. Jednoducho (asi) nebola spoločenská objednávka na podobne odvážne proporcie podporené luxusnou cenovkou. Inak, keby neexistovali súčasné prísne emisné predpisy, tak by sa pokojne uživil aj teraz. Roadster alebo kabriolet s cenovkou presahujúcou 100...

Historický úspech dosiahli po víťazstve v celkovom hodnotení triedy LMP2 AM v rámci Ázijskej Le Mans Série. V 4. kole na okruhu Sepang v Malajzii dosiahol slovenský tím tretie víťazstvo v tejto sezóne a so ziskom 94 bodov ovládol triedu LMP2 AM pred americkým tímom United Autosport (60) a portugalským Algarve Pro Racing (49). ARC Bratislava konzistentnými výkonmi dokonca získal trofej aj v hodnotení triedy LMP2. Medzi profesionálnymi jazdcami ako napríklad Paul Di Resta či Pipo Derani dokázal pravidelne bodovať a v konečnom hodnotení mu patrí fantastické 3. miesto v ročníku 2018/2019 Asian Le Mans Series. Posádka Miro Konôpka (SVK) – Kang Ling (CHN) – Darren Burke (GBR) vybojovala v 34-stupňovej horúčave na okruhu Sepang 4. miesto v cieli v celkovom poradí. Silná konkurencia doplatila na náročné podmienky a potrápila sa s technickými problémami v poslednej polhodine štvorhodinových pretekov. ARC Bratislava sa síce v piatok musel vysporiadať s poruchou prevodovky, no...

Niekomu sa možno počet predaných kusov bude zdať nedostatočný na presnejšie identifikovanie slovenskej nátury, avšak aj rôzne politické prieskumy vychádzajú z podobného čísla. Tak prečo nie 😊. Trend č. 1: Viac komfortu a technológií V roku 2018 si mali klienti Tucsonu možnosť vybrať zo štyroch štandardných stupňov výbavy a jednej špeciálnej edície s názvom Shadow. Zaujímavé je, že až 57% všetkých predaných Tucsonov bolo v dvoch najvyšších výbavách Style a Premium. Slovenskí zákazníci si v novom aute dopriali moderné bezpečnostné systémy a kvalitný infotainment. Súkromné osoby – až 84% - najviac preferovali vozidlá, ktoré boli vybavené zadnou parkovacou kamerou a službami Apple CarPlay a Android Auto.    Trend č. 2: Benzín žiadanejší ako nafta Ešte pred pár rokmi by sa zdalo, že pozícia naftových motorov v SUV modeloch je takmer neohroziteľná. Vozidlo s vyššou hmotnosťou a väčším aerodynamickým odporom si priam žiada silnejší naftový motor, ktorý vodičom prinesie vďaka nižšej spotrebe a cene za palivo...

Automobilka Nissan je preborníkom v oblasti elektromobility. Nedávno dokonca predstavila mobilnú jednotku ROAM, čo je v podstate akýsi prerastený akumulátor (využíva technológiu z elektromobilov Nissan) v skrinke so zásuvkami. Práve on sa stal dôležitý pre príves OPUS. ROAM má kapacitu 700 Wh a výkon 1 kW a je upevnená v špeciálnej priehradke v prednej časti prívesu - zaisťuje napájanie 230 V i 12 V okruhu (prostredníctvom nabíjania batérie na voľný čas, ktorá napája 12 V systém). Tým je pomocou solárneho panelu dosiahnutá dostatočná energetická autonómia približne na sedem dní kempovania. Inovatívny príves AIR OPUS predstavený v roku 2017 používa technológiu vzduchových tyčí a pomocou vstavaného kompresora sa nafúkne približne za 90 sekúnd. V prívese je vybavenie na varenie (prenosná mikrovlnná rúra, dvojplatničkový plynový sporák), chladnička, priestor na sedenie/stravovanie a miesto na spanie pre šesť osôb. Zvonku je Nissan x OPUS vybavený terénnymi pneumatikami a diskami kolies z ľahkých zliatin, nosičmi na dva bicykle,...

Renault sa do súťaže vrátil ako továrenský tím v roku 2016 a každú sezónu zaznamenal výrazný pokrok. Minuloročnú sezónu skončil na štvrtej pozícii v pohári konštruktérov. V tohtoročnej budú bojové farby stajne Renault F1 Team hájiť piloti Nico Hülkenberg a Daniel Ricciardo. Jérôme Stoll, prezident Renault Sport Racing: "V Renaulte máme silnú vášeň k motoristickému športu. Naša história v F1 pokračuje nepretržite už viac ako 40 rokov. Formula 1 je prehliadkou, predstavením, zábavou, ale je aj najvyššou úrovňou v motoristickom športe. Vášeň pre Formulu 1 je metaforou bojovného ducha, odhodlanosti, odolnosti, ale aj pokrok vďaka neobmedzeným inováciám, ktoré inšpirujú tento šport. Ale táto vášeň musí byť zmiernená zdravou dávkou reality. F1 má zmysel pre Renault - je to laboratórium pre našu budúcu technológiu sériových vozidiel - ako vidieť na novom označení motora - Renault E-Tech 19. Byť súčasťou F1 je pre nás veľmi vzrušujúce obdobie." Od návratu do F1 pred tromi rokmi...

Ford Focus RS je model, ktorý bol v úvode maloobjemový (u mňa najlepší), potom s poriadnym motorom a nakoniec sa vyprofiloval ako štvorkolka so schopnosťou driftovania. Dvorný anglický úpravca Mountune pripravil práve pre štvorkolkovú generáciu (a jej majiteľov) dva softvérové balíky – m400R a m400X. Prvý nahrádza soft m400 – takže ak ho náhodou v aute máš, je to zadarmo. Upravené parametre so sériovým turbodúchadlom sú 298 kW a 560 Nm. Výhodou balíka je aj množstvo sekundárnych „podmáp“, ktoré si majiteľ môže ľahko aktivovať, napríklad hospodárna, alebo si môže nastaviť upozornenie na optimálny moment preradenia a podobne. Balík m400X má podobné funkcie a rovnaké výkonové parametre ako m400R, avšak ide o ostrejší program (v podstate maximum, čo sériové turbodúchadlo umožňuje). Mountune priňom už odporúča aj kované piesty.    

Aktuálne príspevky

Mitsubishi L200: Pretekársky špeciál SuperUte

Škoda 1000MB: Legendárna embéčka oslavuje

Matej Homola: Úplne nová 5N výzva

Ford Transit Custom Sport: Keď potrebuješ urobiť rýchle zásobovanie