Range Rover Velar: Krok iným smerom

Veľké plochy, uzučké svetlá (vpredu LED matrix) a zapustené kľučky. Štýl nového Range Roveru mi naozaj vyrazil poistky, pretože takýto nápor noblesnej elegancie by som od kráľov luxusnej drsnosti veru nečakal. Range Rover opäť stavil na hliníkovú karosériu. S rázvorom 2 874 mm má Velar bližšie k Range Rover Sport než k Evoque, tlačová správa sľubuje prebytok priestoru vo všetkých smeroch.

Všade samý displej

Elegancia vyžaruje aj z jednoducho tvarovaného interiéru, v ktorom sa tlačidlá zredukovali na nutné minimum. Náhradou za ne je nový info-zábavný systém Touch Pro Duo, ktorý tvoria dva 10-palcové dotykové displeje s vysokým rozlíšením. Vrchný sa má nastaviteľný sklon v rozsahu 30 stupňov. Spodný dopĺňajú dva otočné ovládače s priraditeľnými funkciami, ktoré sa vysunú po naštartovaní. Range Rover sem umiestnil ovládanie klimatizácie a terénnej elektroniky.

Systém pracuje na štvorjadrovom procesore Intel, k dispozícii je 60 GB SSD na hudbu a nechýba pripojenie na sieť cez 4G modul so SIM kartou. Vybrané aplikácie sa dajú ovládať cez InControl Apps a nechýba ani systém diaľkovej kontroly s možnosťou diaľkového naštartovania. Aplikácia v telefóne vie tiež sledovať ukradnuté auto. O ozvučenie sa tradične stará Meridian, top systém má 1 600 W a 23 meničov. V cenníku nechýba ani zábavný systém pre pasažierov vzadu.

Základná verzia má klasické prístroje s 5-palcovým displejom medzi dvoma ciferníkmi, k high-tech mi však viac pasuje 12,3-palcový LCD vo vyšších výbavách. Nechýba ani farebný projekčný displej. Tlačidlá na volante sa premenili na dotykové plôšky, jedna z nich sa dá voľne priradiť niektorej často používanej funkcii.

Pohodlie vedie

Range Rover sľubuje mimoriadne pohodlné predné sedadlá s možnosťou nastavenia v až 20 smeroch. Aj vzadu má vládnuť pohodlie s operadlom deleným v pomere 40 : 20 : 40. Zaujímavosťou kabíny sú sedadlá s prémiovými textilnými poťahmi z recyklátu. Vzorkovník isto bude čítaním na dlhé zimné večery a z 10 farieb ambientného osvetlenia si hádam vyberie tiež každý.

Kufor má objem 632 – 1 731 litrov a skrýva sa za príplatkovým elektricky ovládaným vekom s bezdotykovým otváraním. Novinkou je Activity Key – druhý kľúč v podobe odolného náramku s pasívnym čipom, ktorý sa aktivuje priložením na logo vzadu. Vhodné na rafting, snoubord alebo len na machrovanie.

Z obvyklej armády asistenčných systémov nevytŕča nič nezvyčajné, Velar udržuje odstup, sleduje mŕtve uhly či jazdné pruhy a aj sám zabrzdí. LED svetlá sú štandardom, na výber sú štyri systémy. Top je Laser-LED Matrix osvetlenie s dosvitom 550 metrov a selektívnym clonením. Tento Range Rover vie tiež excelentne manévrovať s prívesom, ktorý môže vážiť do 2,5 tony.

Zvládne aj terén

Vpredu dvojité priečne ramená, vzadu viacprvková náprava, na želanie (so šesťvalcom sériovo) odpružené vzduchovými vakmi s reguláciou svetlej výšky až do 25 cm (štandard na oceli 21 cm). Keby to niekoho zaujímalo: názajdový uhol 28,9°, prechodový uhodl 23,5°, odjazdový uhol 29,5°, brodivosť 650 mm (so vzdchovým pružením). Adaptívne tlmiče sú štandardom.

Velar môže mať pohon zadných alebo všetkých kolies, šesťvalce môžu mať aj uzávierku zadného diferenciálu. Nechýba systém Terrarin Response (II), do ťažších podmieok je pripravený All Terrain Progress Control, ktorý udržujte stabilne nízku rýchlosť vozidla v teréne a vodič musí len krútiť volantom. Na rozjazd napr. v zime je Low Traction Launch.

V ponuke motorov dominujú štvorvalce, Jedinou dostupnou prevodovkou je osemstupňový automat od ZF.

  • P250 (R4, turbo, 2,0 l, 184 kW / 365 Nm, 7,6 l/100 km)
  • P300 (R4, turbo, 2,0 l, 220 kW / 400 Nm, - l/100 km)
  • P380 (V6 mech., 3,0 l, 280 kW / 450 Nm, 9,4 l/100 km)
  • D180 (R4 turbo, 2,0 l, 132 kW / 430 Nm, 5,4 l/100 km)
  • D240 (R4 biturbo, 2,0 l, 176 kW / 500 Nm, 5,8 l/100 km)
  • D300 (V6 biturbo, 3,0 l, 220 kW / 700 Nm, 6,4 l/100 km)

Musím však priznať, že k tomu jemne futuristickému tvaru by sa mi žiadala aj elektrická verzia. Nech má Tesla s Modelom X trochu nepokojnejší spánok.

First Edition

Počas prvého modelového roka bude v ponuke aj exkluzívna First Edition s mimoriadne luxusnou výbavou (koža Windsor, 1 600-wattový audiosystém Meridian, Laser-LED svetlá a 22-palcové špeciálne disky) a so šesťvalcom. Na výber budú tri odtiene sivej s matným povrchom, ktorý sa aplikuje ručne.


GALÉRIA - 40 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ