Range Rover Sport SVR: akcelerácia na rôznych povrchoch

Keď sa pominie dokonalá priľnavosť suchého a čistého asfaltu, väčšina áut začne citeľne strácať trakciu, stabilitu aj výkon prenesený na podklad. Range Rover Sport SVR však nechce byť ako ostatní a potrpí si na svoje schopnosti na zlom povrchu. Vozidlo z dielne Jaguar Land Rover Special Operations využíva pohon Land Rover Terrain Response 2 sa podrobilo zaujímavému testu. Šprint z pokoja na 100 km/h na plný plyn na povrchoch, ktoré sú pre rýdzo športové často až neprekonateľnou výzvou.

Inteligentný systém pohonu všetkých kolies automaticky volí ideálny jazdný režim pre aktuálny povrch, zmeniť ho však môže aj vodič. Tak ako to spravil aj testovací jazdec Darren Jones, ktorý vyskúšal každý jeden z nich na príslušnom povrchu.

Asfalt

Schopnosti na asfalte predviedol Range Rover Sport SVR na Nurburgringu, kde zajazdil čas 8 minút a 14 sekúnd. Na trati Rockingham Motor Speedway tak len potvrdil už dokázané a v režime Dynamic vystrelil zo štartu na 100 km/h za deklarovaných 4,7 sekundy.

Tráva

Mokrá tráva je veľmi zradný povrch, veď po rozpustení snehu sú niektorí schopní sa na nej aj lyžovať. Režim Grass/Gravel/Snow zjemní reakciu na plyn a kontrola trakcie zasahuje skôr, aby sa zabránilo preklzu kolies, do práce je pripravená aj uzávierka centrálneho diferenciálu. V testovacom centre Land Roveru dosiahol Range Rover Sport SVR na trávnatom poli "stovku" za slušných 5,5 sekundy.

Šotolina a sneh

Rovnaký režim, iný povrch. Kameňolom v Južnom Walese poskytuje ideálny podklad pre jazdu po štrkovej a kamenistej ceste. "Stovka" je na rýchlomeri za 5,3 sekundy po štarte. Najväčšou výzvou je, samozrejme, sneh, ktorý ide Range Sport SVR pokoriť na sever Švédska. Výsledný čas šprintu? 11,3 sekundy. Pripomínam, že auto má obuté celoročné pneumatiky Michelin 275/45 R21.  

Blato a piesok

Režim Mud/Roots zdvihne podvozok ďalej od zeme a umožňuje kontrolovaný preklz pre lepšiu trakciu v šmykľavých podmienkach. Zelené svetlo, plný plyn a ručička na "stovke" za 6,5 sekundy. Záliv Carmanthen poskytol piesočný povrch pre ďalší test. Auto má v režime Sand ostrejší plynový pedál pre rýchle dosiahnutie krútiaceho momentu. Dlhšie drží jednotlivé prevody a pomáha si zamykaním diferenciálu, "stovku" má za 5,5 sekundy.

Skaly

Posledný režim Rock Crawl pomáha vodičovi v ťažkom skalnatom teréne, kde využíva redukčnú prevodovku na prejdenie veľkých kameňov pri malej rýchlosti. Obmedzuje reakcie plynového pedálu na zabránenie náhlym pohybom a maximálnu kontrolu. Ani 32-percentné stúpanie po skalnatom zráze mu nerobí žiadny problém.


GALÉRIA - 27 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ