Range Rover Sport: Od 2018 aj s dobíjaním

Nový Range Rover Sport je prvým dobíjacím hybridom od koncernu Jaguar Land Rover, ktorý plánuje najneskôr v roku 2020 ponúkať elektrifikovanú verziu v každom svojom modelovom rade. Za označením P400e sa skrýva kombinácia dvojlitrového benzínového turbomotora (221 kW) a elektromotora v prevodovke (85 kW). Spolu zvládnu 297 kW a 640 Nm na všetky štyri kolesá.

Nechýba ani „senzačná“ ekológia – 64 g/km CO2 a 2,3 l/100 km. Na elektrinu by mal nový hybrid prejsť 51 km, kapacita li-ion akumulátora uloženého vzadu pod podlahou je 13,1 kWh. Palubná nabíjačka má výkon 7 kW, takže s patričným hardvérom na opačnom konci trvá dobíjanie do plna dve a trištvrte hodiny, najslabší režim potrebuje sedem a pol hodiny.

Hybrid pracuje vo viacerých režimoch podľa želania vodiča. Buď funguje všetko automaticky, alebo vodič prikáže elektriku, alebo dostane preferenciu spaľovací motor s tým, že udržuje akumulátor na nastavenej úrovni nabitia. Zaujímavá je funkcia prediktívnej energetickej optimalizácie (PEO), ktorá vyhodnocuje trasu v navigácii a pohon nastavuje podľa stúpaní a klesaní na trase v záujme čo najvyššej efektivity. Aj na palube hybridu je systém Terrain Response 2, ktorý dostal špeciálnu kalibráciu na charakteristiku elektrického motora.

Vizuálne zmeny Range Roveru Sport sú viditeľné na nových inteligentných svetlách Matrix Pixel LED s laserovou technológiou a prepracovanej maske či nárazníku. Hybrid má dobíjací konektor v maske pod logom.

Vnútri dominuje ovládací koncept Touch Pro Duo z Velaru – dve 10-palcové obrazovky umiestnené na stredovom paneli pod sebou. V interiéri je až 12 elektrických zásuviek, z toho dve štandardné 230 V. Zaujímavo znie gestom ovládaná slnečná clona. Do výbavy pribudol tiež odolný náramok Activity key, ktorý auto zamkne a odomkne priložením k zadnému veku.

Range Rover sa trochu pohral aj s vrcholným variantom SVR, ktorý má teraz výkon 423 kW. Zrýchlenie 0-100 km vďaka preplňovanému osemvalcu trvá menej ako 4,5 sekundy. Ponuka motorov sa začína dvojlitrovými štvorvalcami Si4 (benzín, turbo, 221kW) SD4 (diesel, biturbo, 176 kW), ďalej sú tu trojlitrové šesťvalce 3.0 V6 S/C (benzín, kompresor, 250 kW) a SDV6 (diesel, biturbo, 225 kW) a potom ešte osemvalce 5.0 V8 S/C (benzín, kompresor, 386 kW) a SDV8 (4,4 l, diesel, biturbo, 250 kW).


GALÉRIA - 26 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ